To si nevezmu, to bylo v reklamě ...

... aneb když vám reklama leze krkem tak, že věc, kterou propaguje, byste si nekoupili snad ani kdyby byla jediná v regále a zadarmo.

 

Většinou reklamy nevnímám, ale čas od času se mi některá tak protiví, že se zapřísahám, že tohle nikdy.
Na televizi se dívám opravdu málo a rádio poslouchám občas jen jako podkres v práci, ale přísahám, že ještě několikrát uslyším šíleným, vlezlým, přesládlým hlasem, že tento týden v Kauflandu potěší i Zuzku a nejen pro ni připravili bůhví co … tak mě tam hodně dlouho neuvidí.
Vyjuchanost, uhekanost a orgastické nadšení nad zlevněným kuřetem se nedá poslouchat. Ve chvíli, kdy na obrazovce naběhnou reklamy, je má rychlost úprku k ovladači taková, že by se za ni nemusel stydět ani Usain Bolt. Sice ještě nic netrumflo reklamu na XXXLutz, to je opravdu poslední možnost před pustým ostrovem (i když i z pár klacků také stlučete nějaký nábytek), ale jiné extrabuřty ji zdatně konkurují.
Kamarád mi nedávno vyprávěl, že si šel koupit nějakou užitečnou věc a když mu ochotná prodavačka v dobré víře nabízela a vychvalovala produkt z reklamy, rázně odmítl se slovy, že to si tedy určitě nevezme, protože to bylo v reklamě a jestli nemá něco jiného. Uvedl slečnu do mírného úžasu, ale já ho naprosto chápu. Patřím k těm, na které má vlezlá reklama naprosto opačný účinek než na cílovou skupinu marketinkových expertů.
Ovšem vzhledem k množství podobných reklam a způsobu jejich provedení je zřejmé, že jsem v jasné menšině.
Také častá přestavba regálů v nákupním centru na mne působí, že koupím méně, než jsem zamýšlela, místo toho, abych nalezla to co potřebuji na svém místě.
Někdy si říkám, že můj odpor k přepísklým reklamám, spojený navíc s celoživotní touhou mít něco jiného než většina (když pominu věci běžné spotřeby), mi komplikují život malinko víc, než tradičnímu spotřebiteli.
Už jsem s tím smířena a radost z objevu nenápadné užitečné věci, která na mne brutálně nekřičí: KUP SI MĚ!, bývá o to větší.
Ale abych reklamní tvůrce jen nehanila, v malé míře existují i úžasné vtipné kousky - takový pes Fofolák, nebo reklama na Oskara jsou nezapomenutelné. 
Nechme se překvapit, jak si poradí promotéři s vakcínou. První vlaštovky už lítají.

Autor: Štěpánka Bergerová | pátek 18.12.2020 21:15 | karma článku: 35,58 | přečteno: 2110x