- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vždy, když jezdím nakupovat na západ od našich hranic a vidím rušná centra, plná příjemných obchůdků, kaváren a restaurací, říkám si proč to nejde i u nás.
Odpověď je velmi jednoduchá.
Nemáme dost veřejných a dostupných parkovišť a parkovacích domů.
V cizině zajedete do garáží přímo v centru, poplatky na jejich poměry nejsou nijak drastické, vyvezete, nebo svezete se výtahem na hlavní pěší zónu a můžete se s taškami příjemně vracet jen pár desítek metrů. Navíc jsou parkoviště často nenápadná, porostlá zelení, zapuštěná pod parkem...
Naši konšelé v mnoha ohledech a mnoha městech zaspali, prodali pozemky na vybudování garáží k jiným účelům, nebo je vůbec neplánovali, někde se objevily i názory, ať si tam lidé dojedou MHD... výsledkem jsou mrtvá centra měst a dříve rušných ulic, kde je parkování buď zakázáno, nebo tam naopak parkuje hlava na hlavě a ještě v druhé řadě na blikačkách, a vy se při dobré vůli a pěti pokusech objet blok domů a najít místo na zaparkování, rozhodnete nakupovat bohužel jinde, než ve svém oblíbeném obchodě.
A to neplatí jen pro nakupování, ale i návštěvu restaurace, divadla, čehokoliv, o lidech zde bydlících nemluvě. Dění se tak přesouvá do obřích nákupních center, kde zaparkujete bez problémů, když pominu silně předimenzovaná místa pro invalidy, která jsou využita cca z 10%.
Některá města mají ve vyhlášce, že nové domy se musí stavět jen s parkovacími stáními, ale co s těmi starými?
A tak se přimlouvám aby se příslušní městští úřednici probrali ze spánku a přestali se dohadovat kde a kdo a proč a urychleně jednali. Aby problematika garáží a parkování nezůstala jen předvolebním slibem.
*
I takto může vypadat podzemní parkoviště :
(Okrasné jezírko s podzemním parkovištěm v Hageveldu)
Další články autora |
Arcon Personalservice GmbH
nabízený plat:
75 260 - 90 320 Kč