Alergie na slevu ….

… aneb toužím po obchodech bez všudypřítomných vlezlých slevových akcí a v takových nakupuji raději.

Z několika stran mi přišel leták na bojkot supermarketů - celý příští týden od 27.11 do 3.12. Usmála jsem se, protože svým způsobem bojkotuji celou řadu velkých řetězců už dlouho. Vyštvali mě svou marketingovou strategií, vydíráním klubovým členstvím a aplikacemi, nepoměrem samoobslužných pokladen k těm s obsluhou a ostrakizací hotovosti u nich, a v neposlední řadě čarováním se slevami.

I co se týká reklam, všimla jsem se, že se snad už nenabízí zboží bez slevy, sleva prostě musí být vždy a všude. Když si pak člověk dá práci a udělá srovnání, buď to tak výhodné není, nebo je to vějička … zlevníme nějakou položku, ostatní natáhneme a často to střídáme. Pravda, jsou mezi námi sportovci, kteří tuto hru rádi hrají a objíždí obchody jen za účelem těchto akcí (pokud je nepředběhnou Vietnamci, i když i ti už v supermarketech prořídli). Mají svojí síť „malých Sap“, která se stále rozšiřuje, sortimentu přibývá, a je vyhledávaná, i když musíte ubrat z komfortu nakupování. Obsazují stará sídlištní nákupní centra a socialistickou občanskou vybavenost, která ustoupila právě supermarketům. Rozdíly v cenách začínají být takové, že tyto obchůdky vyhledávají mnozí, kteří nad nimi dříve ohrnovali nos. Sem tam vidíte regál se slevou, ale málo. Když už sleva je, je to opravdu SLEVA.. A tak se zasmějete nad fixem psanou papírovou cedulí „PIČATÉ ZELÍ“ místo efektně vyvedených plastových hypermarketových cedulek křičících „SLEVA“. Protože se často u pokladny divíte, že sleva jaksi nefunguje, a než prudit pokladní nebo volat obsluhu prostě zaplatíte víc a z principu jste naštvaní celou cestu ze supermarketu domů, že jste naletěli. I když šlo o pár korun.
Marketéři tlačí slevy, protože jim průzkumy stále ukazují, že je to efektní. Je mi z toho smutno. U mne naopak tato strategie vede k naprostému zhnusení, a když vidím BLACK FRIDAY, utíkám se schovat. Považuji se za natolik při smyslech, abych dokázala posoudit, jestli je částka na cenovce přiměřená, nebo přehnaná úměrně typu a kvalitě jakéhokoliv zboží (a hlavně jestli ho nutně potřebuji.). A také to přispívá k tělocviku mozkových buněk.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Štěpánka Bergerová | čtvrtek 23.11.2023 22:18 | karma článku: 20,54 | přečteno: 617x