Voda si na to vzpomíná

Venkovní listopadání a mlžná rána se mě snaží přesvědčit o tom, že léto bude zase až za moc dlouho. A já lituju, že jsem se v létě moc nevykoupala. Ale protože nejsem jeden z otužilců, co na Vltavě rozráží led kraulující paží, tak už teď nikam do vody rozhodně nepolezu.

Červencová vedra mě letos zastihla v práci a těch pár víkendových dnů jsem pak prožila v polokleku v bazénu na zahradě, protože co si budeme povídat, to není zrovna žádná laguna a voda v něm téměř vařila, ale byla to voda a bylo to fajn. Ostatně co si pamatuju – tak když jsem byla hodně malá, tak fajn byla i plechová vana na zahradě, pokud jste si ten plech nejprve pěkně zchladili ledovkou a později takový ten tříbuřtíkový nafukovací bazének – tříbuřtíkový byl jen do té doby, než jsme s bráchou uspořádali závod „ve skoku do vody“ a do toho tříbuřtíkáče skákali ze zídky nad pláckem, kde bazének stál  – můj první rozběh, skok, podklouznutí nohou, protržení spodního buřtíku a následný vjezd do tújí na přílivové vlně ...

Když už jsme pak směli jezdit na koupák přes tři vesnice sami, tak  přišel ke slovu  Pošťák –kolo, které jsme našli pohozené v louce. Měl obří kola, sedátko jako gaučík na pérách a když se odstranil rez a dostal bílo-modrý nátěr, byl skutečně nepřehlédnutelný a kudy jel, tudy roznášel slávu prvorepublikových pošťáků.  Ostatně všichni jsme měli kola děsné herky a cestou jsme si je střídali podle toho, jak se kdo z nás zrovna cítil fyzicky zdatně. Pošťák sice jel neskutečně lehce, ale jen po rovině, skládačka se v kopcích rozkládala, eska treking měla tak tenké galusky, že v tekoucím asfaltu zůstávala stát a  na Klářině kole se sedělo strašlivě nízko a řídítka to mělo jako harley – každé druhé šlápnutí do pedálů znamenalo kopnutí se kolenem do brady.  Ale jezdilo se statečně na všechna koupaliště v okolí.

Na staré zatopené lomy, kde jsem pořád čekala, co mi sáhne na nohu. Na Hrachovku, kde byla voda neprůhledně zelená a svažující se dno porostlé a slizké. Nemuseli jste nijak plánovat osmělení, stačilo našlápnout a už se nad vámi zavírala voda.    Na Ameriku, když tam ještě nebyla vrata a dalo se sjet až dolů k vodě i později, když se tam dalo slézt jen po lanech a naše vskutku luxusní kola jsme schovávali v křovinách ... když jsme jednou sjížděli kopec dolů k Mořině, tak v kopci stála parta trempíků s otevřenou pusou a volali za mnou, že to kolo by bylo dobrý do vajec . .do dneška netuším co to mělo znamenat ...

Ale byla to jedna z posledních Pošťákových spanilých jízd.  Dostala jsem favorita, kamarádi první horská kola a jízdy nějak ztratily lesk  - i když jsme ještě pár let jezdili dál.

Nenávidím aquaparky a do bazénů chodím plavat málo, ale pořád se mi líbí voda v zatopených lomech, miluju moře a když na to přijde, klidně  se umyju v ledovcové řece – i když se na rozdíl od bratránka nepokusím skočit tam šipku, podplavat kru a prorazit led hlavou a tudíž nevylezu jako krvavý koleno, rameno a palec u nohy.    Ale lézt do rybníka, kde jsme napřed museli zelený kal z hladiny odstrčit prknem, tak po tom už úplně netoužím. Taky už netoužím po žádných rybářských historkách – jako když jsem se v jednom slapském stanovém kempu večer zeptala, proč jsou vzadu na vodě ty bóje a bylo mi řečeno, že na sumce a že když se začne potápět , tak rybáři skáčí do lodiček a pádlují jako blázni, aby sumce ulovili, ale pozor!!! .. nikdy nemůže jet  rybář sám, protože by ho sumec ale klidně stáhnul z lodičky a utopil ..  a jak jednou jeden rybář vyrazil sám v temné noci ....  no zdálo se mi o tom celou noc i všechny ostatní noci  a zbytek dovolené jsem se statečně  škvařila na břehu ... bála jsem se těch opuštěných domů co byly všude pod vodu, v nich totiž spali všichni ti utopení rybáři a číhali tam sumci zabijáci ...

A tak mě tenkrát napadlo, že vana s horkou vodou je fantastická alternativa .. a pokud ještě stále toužíte po koupání v přírodě .. není nic jednoduššího  - kupte si do koupelny osvěžovač s vůní borovic ...

Autor: Zdenka Bellingerová | pátek 19.11.2010 8:11 | karma článku: 9,66 | přečteno: 660x

Hudební večírek

Vyrazit si s přáteli na hudební večer do jakési lokální restaurace - poslechnout si skvělou amatérskou kapelku a vytančit obžerství několika svátečních dní - se zdálo jako prima nápad, jak se později ukázalo, jednalo se o zkušenost takového kalibru, že tím budeme jednou bavit ještě i cizí vnoučata.

21.3.2014 v 13:37 | Karma: 14,83 | Přečteno: 513x | Diskuse| Ostatní

Tancovačka

V sedmnácti letech jste mě na vesnické tancovačce mohli potkat v gladiátorech, pracovních džínách a pleteném svetru ve stylu Kurta Cobaina, dlouhé vlasy rozpuštěné a černé, ale jen do půlky zad, protože posledních dvacet centimetrů bylo rudých jako zimní úsvit. Většinou jsem stála s pivem v kroužku největších filozofátorů a tancovala jsem maximálně cestou domů.

20.1.2014 v 18:02 | Karma: 10,88 | Přečteno: 665x | Diskuse| Ostatní

Rozezpívat Vánoce

Sláva už je sníh, jedem na saních ... no není a nejedem. Ale stejně je chladno tak, že jsem vytáhla čepici, měla jí na hlavě celou dobu popíjení vánočního punče před kostelem a teď mám do čela vrytou pleteninku – snad se to brzo ztratí

21.12.2013 v 18:29 | Karma: 7,60 | Přečteno: 206x | Diskuse| Ostatní

Perníková

S tvrdostí vody se dá bojovat, u diamantů je tvrdost vítaná, s tvrdou palicí se musí umět vyjít a ou jé - což teprve hrdina mého dětství Velkej Tvrdej Márvin ... tohle všechno je tak víceméně s tvrdostí v pořádku, ne tolik, když ale dojde na lámání chleba – ostatně to jsou pak dobré topinky – jako když dojde na pečení a tam já jsem v tvrďáctví rozhodně na čele peletonu ...

1.12.2013 v 8:14 | Karma: 9,02 | Přečteno: 232x | Diskuse| Ostatní

Dej mi jméno

Jak je venku? Cože, zima? Hodně? Vždyť svítí. Hmm, tak to si vezmu adiny a přes svetřík hodím ještě zbrojnoše. Jéé, buřtíky už budou, ale venku je chladno. Jdeš do chajdy? Super, vezmi mi pak ven džínovou lásku. Dík

2.10.2013 v 18:50 | Karma: 11,86 | Přečteno: 483x | Diskuse| Ostatní

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Nizozemec si na zahradě postavil hrad, jeho interiér láká turisty z celého světa

19. května 2024  8:36

Šestasedmdesátiletý Nizozemec Gerry Halman si na své zahradě postavil pětipatrový hrad. V...

Poštovní známka po bagetě i voní. Francie uctila symbol gastronomie

19. května 2024  7:26

Francouzská pošta představila novou známku s obrázkem bagety převázané stužkou v barvách trikolory....

Řekni, kde ti muži z Gazy jsou. Otazníky ohledně obětí: násobně více dětí a žen

19. května 2024

Premium V Gaze je problém, na který upozorňovala už Marlene Dietrichová. Teď si s ní notují demografové a...

Češi umějí vyrobit řadu vojenských dronů. Ale armáda o ně nestojí

Premium Letecká výroba byla v České republice vždy na špičkové úrovni. Menší dopravní letouny, ultralighty,...

I když tančíš s ďáblem, ďábla nezměníš