Alois Jirásek v Praze odsouzen k nepodmíněnému trestu

Alois Jirásek sedí už téměř třetím rokem v chládku. A to do slova a do písmene. Jak již v roce 2007 uvedla Petra Hoftichová z Galerie hl.m. Prahy, jeho socha Jiráskovo náměstí na Praze 2 jen hyzdila...

Martin Kozák, Wikipedia

   O tom, že současné, v podstatě "trvalé provizorium" - totiž zátiší s lešením a autem Škoda oku lahodí, nemám pochyb. Přecejenom Alois Jirásek, který se neustále obracel do minulosti, se do lokality, která je co do automobilového provozu jedna z nejrušnějších v Praze, zkrátka nehodil a jen chátral. Zřejmě proto mu přispěchala na pomoc Škoda Auto, aby ho před negativními povětrnostními vlivy ochránila a dala mu k dispozici zdarma předváděcí vůz. Turista jistě promine, památky tu přece nejsou od toho, aby je kdekdo okukoval, památky se přece musí především chránit!

 

   Aby nedošlo k mílce, nemám nic proti reklamě, která se objeví na lešení během nějaké opravy. Ale těžko si někdo troufne tvrdit, že chudák Jirásek na tom byl po třiceti letech bez údržby tak, že ho už dva roky intenzivně dává tým restaurátorů dohromady. Vůbec by mne zajímalo, kolik Škoda Auto za reklamu na tak lukrativním místě platí, a jak je s těmi penězi naloženo.

Pokud je tento styl získávání peněz natolik výhodný, pak doporučuji tento způsob aplikovat i na jiných místech a zalátat tak díry ve veřejných financích v době krize. Tak třeba Pražský hrad. Překlenovací vláda mu seškrtala peníze za černé duše, možná proto je na truc nyní v noci potmě. Tento krok ušetří jen něco přes sto tisíc a upoutá málokoho. Ale zahalit třeba část Starého královského paláce (pod záminkou nutné rekonstrukce samozřejmě) lešením s reklamou třeba na nějaké lyže nebo jiné sportovní vybavení, to by byla jiná…

Nebo uzavřít prvních 10km pravého pruhu hradecké dálnice, který je beztak v havarijním stavu, a využít ho "dočasně" k reklamě třeba na nějaký blízký obchodní řetězec se sloganem "čím víc u nás budete nakupovat, tím dříve se tu projedete po novém povrchu".

Zkrátka si myslím, že oprava pražských památek je často jen zástěrkou k umístění reklamy, v horším případě k zisku nějaké reklamní agentury. Má to město Praha, které ještě nedávno utrácelo miliony za ambice si říkat "olympijská", zapotřebí ?

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Robert Bartyzal | pondělí 10.8.2009 9:04 | karma článku: 17,72 | přečteno: 1268x