Nejsou lidi
Čím to je? Proč chybí lidé ve stavebnictví, strojírenství, ale i IT nebo v obchodě? Důvodů je několik. Jednak došlo ke zvýšené poptávce po zboží vlivem výpadku výroby v době covidové. A druhým důvodem je radikální snížení počtu zahraničních pracovníků, a to především ve stavebním a strojírenském průmyslu. Nedostatek výrobních pracovníků se potom šíří jako lavina. Chybí lidé v hutích, čímž se vyrobí méně železa. Ve strojírenství je nedostatek materiálu, čímž cena od května tohoto roku prudce vzrostla. Stejně tak je to i s výrobou a zpracováním dalších surovin. Výsledkem je, že firmy vyrábějící konečný produkt se potýkají s nedostatkem svářečů, stavebních dělníků, zámečníků nebo truhlářů a současně musí čelit prudkému nárůstu cen materiálů, protože vázne výroba a je nedostatek materiálu. Prostě začarovaný kruh.
Často slyšíme od levicových stran jako je ČSSD nebo KSČM božské rady, že je nutno, aby se zaměstnali nezaměstnaní. Dá se však říci, že nezaměstnanost je nulová, neboť 3,5% nezaměstnaných nechce pracovat. Mám společnost na výrobu ocelových konstrukcí a modulových domů. Na přijímací pohovory však chodí jen chroničtí odmítači práce a chtějí jen razítko kvůli podpoře. Nedáme! My máme práci pro všechny, i pro chodiče pro razítko. Úvahy Pirátů, že špinavou práci ve skladech a hutích by neměli dělat lidé, ale roboti, je utopie, stejně jako celý pirátský program. Možná někdy v budoucnu, ale ne dnes a zítra. Na trhu práce prostě nejsou lidé. Ne, že nechtějí pracovat, ale prostě nejsou. Přitom je dostatek zakázek, ale není možné je vyrobit nebo postavit. Právě zvýšená výroba a tvorba HDP je přitom cesta, jak snížit zadlužení země.
Řešením nahrazení výpadku pracovních sil je dovoz zahraničních pracovníků. Jedná se především o pracovníky z Ukrajiny, Polska nebo Rumunska. Tito lidé u nás tradičně pracovali. V době covidu však odjeli domů a jejich návrat jim nijak neulehčujeme. Jestliže v Polsku trvá získání pracovních povolení 2-3 týdny, u nás je to 2-3 měsíce. Proč by tedy tito pracovníci zde neproduktivně čekali na povolení, když ho mohou získat v sousedním státě jednoduše. Vláda namísto řešení tohoto problému přitvrzuje ve vydávání pracovních povolení, staví administrativní překážky (myslím, že uměle a cíleně) a raději se věnuje přepadovým kontrolám ve výrobě, zda mají cizinci u sebe všechny doklady. Argumenty socanů, že podnikatelé chtějí zahraniční pracovníky proto, aby jim platili málo a potom nebude práce pro naše občany, jsou liché. Například u mne pracují všichni pracovníci bez rozdílu v úkole, ať se jedná o našeho zaměstnance, agenturního pracovníka nebo smluvního partnera.
Z uvedeného plyne: chceme-li snížit zadlužení země, je nutno zvýšit produkci průmyslu a zvýšit HDP. Aby bylo možno zvýšit výrobní produkci, nesmí stát překážet podnikatelům a musí vytvořit podmínky pro zaměstnávání českých nebo zahraničních pracovníků. Nechceme-li dopadnout jako Anglie, kde z důvodu nedostatku zahraničních řidičů je ohrožena celá ekonomika země, musí vláda, třeba i v demisi, problém řešit, ne zametat pod koberec.
Ing. Antonín Fryč, CSc.
Majitel společnosti
Kandidát Hnutí Trikolora Svobodní Soukromníci
Antonín Fryč
Propadák ve výstavbě dálnic
Za posledních 10 let jsme se propadli ve výstavbě a rekonstrukci dálniční sítě na 76. místo ve srovnání s jinými zeměmi. Jsme dokonce i za neznámou africkou zemí Burundi.
Antonín Fryč
Kam se schovali zloději a korupčníci?
Mnozí lidé mají v živé paměti aféry TOP 09 na Ministerstvu obrany – nákupy zfušovaných padáků pod nimiž zbytečně zemřeli naši vojáci. Lidé mají v paměti podivné privatizace. Kde jsou ti, kteří jsou za tyto aféry zodpovědní?
Antonín Fryč
Chtějí nás umlčet. Nedáme se!
Hnutí Trikolora (TSS) je trnem v oku ostatním parlamentním politickým stranám a nejraději by ho umlčely.
Antonín Fryč
Zrychlí se výstavba dálnice D4?
Dálnice D4 z Prahy na jih Čech se staví již od 60-tých let minulého století. Zrychlí nový způsob financování formou PPP projektu její výstavbu?
Antonín Fryč
Alarmující situace na hranicích – otevřený dopis ministrovi dopravy
Situace na česko-německých a česko-rakouských hranicích se stala od této neděle alarmující. Tisíce řidičů uvízlo v pasti nekoordinovaných opatření.
Další články autora |
Barbaři na hranicích. Fotky od Hamásu zahanbily západní média
Seriál Pokud vás už válka na Blízkém východě unavuje, podívejte se na fotky ze 7. října loňského roku. Ty...
K romskému chlapci po konfliktu s učitelem jela záchranka. Zasáhla policie
Policie řeší incident, při kterém se v Koryčanech na Kroměřížsku fyzicky střetl učitel s žákem....
Obsese zbraněmi, morbidní porno a stres. Vrah z fakulty střílel už na střední
Premium Čtyřiadvacetiletý muž ze středostavovské rodiny bez ekonomických problémů a se slibně rozběhlou...
Malý Vilík prohrál svůj boj s rakovinou. Sbírka pomohla rodině strávit čas spolu
Rodiče malého Vilíka na stránce Donio v červenci vybírali peníze, díky kterým se mohli plně věnovat...
Izraelci vpadli do Libanonu. Jedno z nejhorších období historie, řekl premiér
Izrael v noci zahájil pozemní operaci na jihu Libanonu. Podle prohlášení izraelské armády jde o...
E.ON zlevňuje plyn již podruhé v tomto roce. Zákazníci budou platit o čtvrtinu méně
Advertorial E.ON od října podruhé v tomto roce plošně snižuje ceny plynu všem svým zákazníkům bez fixovaných...
České lázně zdražují a ubývá jim klientů. Lidé už si pobyty nemohou dovolit
Premium Do tuzemských lázní jezdí „na pojišťovnu“ stále méně lidí. Podle Svazu léčebných lázní ČR jich jen...
Reforma značky Klasa se odkládá. I když podle obchodů na ni lidé nehledí
Premium Na konci loňského roku vyzval ministr zemědělství Marek Výborný obchodní řetězce, aby dodaly nápady...
Itálie a Francie bojují s obřími dluhy. Peníze si chtějí vzít od firem
Francie a Itálie se dlouhodobě řadí k nejméně rozpočtově odpovědným státům v Evropské unii. Jejich...
- Počet článků 21
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 464x