- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
U nás se sice objevily veliké poutače na slevy, ale realita - pokud jste si mapovali ceny před vánoci - je jiná. Když už náhodou na slevu narazíte, jde o takový ojedinělý „ležák", že slevou se ho snaží prodejce zbavit. Jenže ouha.
Kdo si trochu pamatuje - a navštěvuje stále stejné obchody - zjišťuje, že stačí k původní cenovce dolepit o dost vyšší „původní cenu" a sleva je na světě. I nálepka „V akci" se používá stejně. O jakou akci ale jde, se lze snadnou dovtípit.Tak třeba v obchodě se sportovním značkovým oblečením se například tričko z původní ceny 799,- Kč „masivně zlevnilo" na 699,- Kč . O kus dál „zlevnili" jiné zboží všeho druhu podobným způsobem a další řada obchodů ani žádné slevy nezahájila. ,
Důvod? No přece NENÍ důvod zlevňovat. Štědrý stát „chudým" dávat nepřestal a jak se zdá, i ostatní lidé mají zatím peněz dostatek. To jasně ukazují výsledky předvánoční horečky a výše úspor, které si lidé drží doma „v polštáři".
A že je „krize"? Krize bude, až lidé budou kupovat jen to nejnutnější, aby přežili. Jenže jak se zdá, na dohled to není a tak obchodníci opravdu zlevňovat nebudou. Pouze ze svých 400% marží u „ležáků" nechají klesnout cenu na maximálně 200% oproti té, za kterou by se asi výrobek prodávat mohl.
No a pokud Vás napadlo, že si počkáte, tak pro Vás mám špatnou zprávu. Nedočkáte se. Jediný. Kdo se zase dočká, bude obchodník. Protože Vy - pokud musíte nebo Vás to nutí - přijdete a nakonec koupíte. A když to nebudete právě Vy, bude to jistě někdo jiný. Sleva nesleva. Vždyť peněz mají lidé stále až moc...
Další články autora |