Recenze: Kingsmani vraždí v kostele, milují anální sex s princeznami a vy se musíte smát

Od akční novinky Kingsman: Tajná služba očekávali filmoví fanoušci mnohé. V porovnání s tím, co je v kině k vidění jsou ale i ty nejdivočejší představy směšné. Matthew Vaughn vypustil do světa perfektní mix vtipu a nadsázky, akce a scénáře. Smát se nepřestanete, bavit taky ne a když už to vypadá, že lepší to být nemůže, přijdou dva šoky. Colin Firth vyvraždí kostel a švédská princezna nabízí výměnou za vysvobození anální sex. Kingman se s přehledem řadí rovnou do kategorie kultovek, které uvidíte dvacetkrát a nepřestanou vás bavit.

Kdo by kdy věřil, že se   z Colina Firtha vyklube perfektní kandidát na roli tajného agenta , pravého anglického gentlemana, který zabíjí s grácií a nonšalantností sobě vlastní. Proti němu stojí v roli padoucha šišlající Samuel L. Jackson, kterému se prostě  nelze nesmát. Nadsázka, sebeironie a jedna hláška za druhou, Kingsman si sám ze sebe rozhodně nic nedělá.

Po prvních pár minutách diváka zasáhnou i první odkazy na staré bondovky, když si pak Taron Edgerton v roli Eggsyho vybere za svého parťáka mopse a Richmond Valentine volá "Éčku", není pochyb, že se do hry přimotali i Muži v černém, odkazů na akční klasiky najde zarytý fanoušek jistě ještě mnohem víc. Nezasvěcený pozorovatel se baví, ale zasvěcený se čas od času obrazně či doslova válí smíchy po zemi. Zkuste pak ještě stíhat vnímat geniální hudbu, která nejen žene film ve zběsilém tempu a je třetí rovinou geniálního vtipu.

Příběhově se film nepouští do žádných experimentů, což se beze sporu vyplácí. Organizace tajných agentů potřebuje doplnit svoje řady a své kandidáty si bez rukaviček otestuje. Žádné pokusy o zvraty v ději, Kingsman si prostě jede svou bondovsko-černomužskou linku a dělá dobře. Když už to pak vypadá, že nic lepšího nepřijde, našponované diváky vyšokuje scéna, ve které si švédská princezna řekne o anální sex, kino na chvíli nevěřícně ztichne a pak už není cesty zpět, tohle a vyvražděný kostel dokáže posunout film ještě o příčku nad zbytek filmů tohoto žánru dohromady.

Autor: Adéla Beranová | pátek 20.2.2015 16:30 | karma článku: 7,16 | přečteno: 326x