Děkujeme za pochopení.
F43r27a82n21t20i73š73e23k 59S28o11b45o92t36k90a
Ať jdou všichni do háje se spiknutími. Vždyť ta letadla byla tehdy ráda, že se vůbec do vzduchu dostala a udržela se tam. Představte si motor o velikosti žentouru, z velké části kovářská práce, hadice nahrazené jen a jen potrubím. Motor rachotící, prskající a o výkonu 21 koňských sil.....
P30e62t45r 60L82u85k55e41š
"Kapronka" měla 3 motory po 150 koňských silách a unesla na tu dobu celkem solidní náklad.
P53e64t52r 75L19u70k96e42š
V roce 1919 u nás ještě neexistovaly postupy pro vyšetřování leteckých katastrof a podle toho to vypadalo. Havárií se naše MNO zpětně zabývalo až ve druhé polovině dvacátých let na základě šíření spiklenecké teorie o sestřelu aeroplánu, která se díky řezníkovi Lechtovi šířila tiskem. V květnu 1919 pád "Kapronky" vyšetřoval italský kapitán Federico Zapelloni. Zajímavé je, že zcela vyloučil příčinu, která je nejpravděpodobnější- silný nárazový vítr vanoucí od Malých Karpat. Dopravní piloti vědí, co dokáže.
J13i62ř94í 69J97i44r80o51u18d42e74k
Památka J.R.Š. byla ctěna za první republiky. Poté na půl století se stala nežádoucí. Až po r. 89 byla ,,vzkříšena". Po rozdělení ČSR pak, bohužel, opět hodně utlumena. Jeho zásluhy i podíl na vzniku ČSR však byly a jsou nezpochybnitelné. Byl vskutku výraznou osobností. V mnoha směrech. Čest jeho památce
J18i43ř77í 51J62i68r89o78u73d33e49k
Oprava a omluva za můj překlep. Pochopitelně M.R.Š
- Počet článků 12
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 538x