Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JZ

Dopravní podnik má už několik let stejné dotace ve výši kolem deseti miliard korun a teprve za současného vedení vykazuje provozní zisk.

0 0
možnosti
Foto

Jak může dotovaný podnik hospodařit s miliardovým ziskem? Neměl by podnik závislý na dotacích být na nule, protože jinak dotace postrádají smysl. O tom, kolik by stálo jízdné v MHD lze polemizovat, nelze však říct, že by bylo mnohonásobně vyšší, protože soukromý vlastník by bez dotací musel cenu i hospodaření přizpůsobit, jinak by skončil. Faktem je, že nedotovaný vlastník by řešil nevytíženost operativně a nasadil na některých trasách jen mikrobusy, aby mu velké tramvaje či poloprázdné autobusy nepřevážely jen vzduch. Docela zajímavé je srovnání s leteckými společnostmi. Dotované nejsou, spíše naopak jsou zatěžovány vysokými daněmi a přesto se jim daří tlačit ceny dolů, jak je možné, že éra mohou létat za nedotované ceny přístupné skoro všem a tramvaje či metro je třeba královsky dotovat?

0 0
možnosti
JZ

I na dotacích se dá šetřit a tyto peníze pak mohou být použity jinde. Na tom nevidím nic špatného.

0 0
možnosti
Foto

je to jen jedno z možných vysvětlení. Může to rovněž svědčit o nepřiměřené výši dotací.

1 1
možnosti
  • Počet článků 3350
  • Celková karma 22,16
  • Průměrná čtenost 1799x
Jsem publicista, žiji v Českých Budějovicích, mám rád historii i jižní Čechy. Jsem rád za rody vladařů z Rožmberka a knížat Schwarzenberských, které mají zásluhu na zvelebení této půvabné krajiny.

Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz