Děkujeme za pochopení.
J16a96n 94Z18i65e44g42l93e73r
Dopravní podnik má už několik let stejné dotace ve výši kolem deseti miliard korun a teprve za současného vedení vykazuje provozní zisk.
L96e42o65n63t70ý92n17a 89C24h40v63á98t20a55l92o18v93á
Jak může dotovaný podnik hospodařit s miliardovým ziskem? Neměl by podnik závislý na dotacích být na nule, protože jinak dotace postrádají smysl. O tom, kolik by stálo jízdné v MHD lze polemizovat, nelze však říct, že by bylo mnohonásobně vyšší, protože soukromý vlastník by bez dotací musel cenu i hospodaření přizpůsobit, jinak by skončil. Faktem je, že nedotovaný vlastník by řešil nevytíženost operativně a nasadil na některých trasách jen mikrobusy, aby mu velké tramvaje či poloprázdné autobusy nepřevážely jen vzduch. Docela zajímavé je srovnání s leteckými společnostmi. Dotované nejsou, spíše naopak jsou zatěžovány vysokými daněmi a přesto se jim daří tlačit ceny dolů, jak je možné, že éra mohou létat za nedotované ceny přístupné skoro všem a tramvaje či metro je třeba královsky dotovat?
J54a62n 90Z36i52e61g13l92e95r
I na dotacích se dá šetřit a tyto peníze pak mohou být použity jinde. Na tom nevidím nic špatného.
M10i19r62o82s39l30a11v 93M11a77c56e46k
je to jen jedno z možných vysvětlení. Může to rovněž svědčit o nepřiměřené výši dotací.
- Počet článků 3350
- Celková karma 22,16
- Průměrná čtenost 1799x
Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz