Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZK

Z92d23e18n48a 70K41o28č87í

29. 5. 2013 15:19

Jaká škoda, že Honzík Ziegler nechce diskutovat.  Pustí na blog svůj neomylný názor a nechá blogery se rvát mezi sebou. ;-)!!

1 0
možnosti
DS

Černé uhlí a železná ruda se u sebe nemají šanci vyskytovat. Kdyby se totiž poblíž ložisek černého uhlí dostal na povrch nějaký druh vyvřeliny, dopadlo by to docela špatně.

0 0
možnosti
BO

Nikdy bych nevěřila, co se najde lidí, co budou za každou cenu hájit komunismus a bývalý režim. Opravdu se nestydíte? Chcete zase své děti zavřít do koncentráku a nutit je dělat bez ohledu na schopnosti za stravu a byt? 8-o!!

3 7
možnosti
Foto

Ale co myslíte, komu slouží, když se o býválém režimu a komunismu hlásají bludy?

4 1
možnosti
ZS

Pane Zieglera, pro informaci, základem ekonomiky ČSR byl vždy zbrojní průmysl. Výstavba VSŽ souvisela s průmyslovým rozvojem a zaměstnaností východního Slovenska a také dostupnost surovin byla řešena tak, aby byly železárny co nejblíže hranic se SSSR, který byl dodavatelem, jak železné rudy tak i černého uhlí. Vy ovšem stabilně hájíte politiku ODS a strašíte ko,unisty, ale zajeďte se dnes podívat do pohraničí na zdevastovaný průmysl, vysokou nezaměstnanost. Vůbec se lidem z těchto regionů nedivím, že inklinují k levici.

2 5
možnosti
BO

Kriste pane, jak můžete tohle napsat? Je vidět, že vy, komunističtí uctívači nikdy nic nepochopíte! Víte proč si mohlo socialistické Československo dovolit postavit takovou tovármu totálně závislou na dovozy rudy z cizího státu a z ložisk vzdálených tisíce km? Inu proto, že SSSR sdíral při jejím dobývání otroky - vlastní občany, a za cenu dovozu ji k nám vozil.  8-o Chcete znova někde postavit lágry a zavřít tam své sousedy, sebe i svoje děti? Volte KSČM a ČSSD !!

3 4
možnosti
AK

No a teď ještě některý z mnoha kapitalistických ekonomických zločinů uplynulých 23 let, ne?

Aby to bylo vyvážené.

Na vybranou je toho opravdu dost, když se jedná o cca 100 mld. ročně (odhady jsou od 60 do 200 mld.).

Tak o tyhle peníze jsme každoročně okradeni cestou 3 x dražšího kilometru dálnice než v Německu (při zhruba stejném reliéfu krajiny a jiné kvalitě), Pandurů, CASA, IT atd. , atd.

To nikoho nezajímá, nebo co?

5 5
možnosti
AK

Míněno bylo - to nikoho nezajímá současnost?

3 1
možnosti
Foto

Myslíte, že se v současné době máme opět bát měny?

Pokud šlo o připomenutí měny v r.1953, tak je  samozřejmě užitečné si uvědomit, co všechno je možné. R^

6 0
možnosti

Tak ten skrytý inflační potenciál, který v každé ekonomice postupně hromadí, bude nutno jednou zase zlikvidovat.

4 3
možnosti
Foto

Ekonomické rozvahy by měli psít odborníci a ne rychlokvašení žurnalisté. Dle p.Zieglera byly Východoslovenské železárny Košice postaveny na špatném, nekonkurenceschopném místě. Jak si tedy vysvětlit skutečnost, že tyto železárny vydržely v provozu až do současnosti, zatímco POLDI Kladno, postavená dle autora na výborném místě, zkrachovala nedlouho po sametové perestrojce ?

7 5
možnosti
LS

Diskutovat by měly pouze reálné postavy...

2 0
možnosti
LH

Pane autore,

cituji... Bývalo zvykem, že hutě se stavěly v místech, kde se těžilo uhlí nebo železná ruda, ideálně obojí.....

Ono také v dnešní době by si člověk myslel, že se přestavějí staré továrny a lidé v nich budou dělat.Jenže ono se staví na zelené louce, kde je potřeba vybudovat celou novou infrastrukturu (jenže to musí vybudovat město a ne ten kdo tam postaví fabriku).

Zrovna tak komunististavěli někde něco co nebylo v souladu pro nás s rozumným řešením.Alekdyž se zamyslíte nad tím, proč to stavěli, NO PROTOŽE ABY LIDI V TOMREGIONU MĚLI PRÁCI.

A dneskaje to úplně to samé.Staví se nesmyslné montovny a průmyslové zóny a je to taképroto, ABY LIDI MĚLI PRÁCI.Jenže je to s tím rozdílem, že za komunistů,když se to dostavělo, tak se tam IHNED pracovalo.Dneska jsou postavenéprůmyslové zóny a NEPRACUJE SE TAM.Kolik let zničené a promrhané práce avyhozené státní peníze, které teď chybí jinde.Kdo má za toto zodpovědnost?

Divilijsme se, že komunisti převážejí hlínu z místa na místo.Ale nyní zjišťuji,že byli lepší hospodáři nežli dnešní kapitalisti.Ono kvalitní hlína není leckdea jestliže komunisti chtěli na takovém poli něco stavět, tak tu hlínu odvezlijinam, aby tam rodila.Kdežto dneska se kvalitní hlína zaasfaltuje, zabetonujenebo zastaví montovnami a už NIKDY na té hlíně nic nevyroste.A také je rozdílv bonitě půdy, což už dneska nikdo z mladých nezná.

7 2
možnosti
LH

A ještě bych chtěl dodat.Člověk by si také myslel, že fabriky, které měly železniční vlečku (zboží se nakládalo na vagony či vagonama chodily suroviny) se budou snažit tyto vlečky zachovat a tím neničit kamionama naše silnice.Jenže jak je vidno, NENÍ TO PRAVDA.Vlečky se ruší (či už zrušily) a kamiony nám ničí naše silnice, ale ten kdo přepravuje toto zboží, tak na silnice nepřispívá (neříkejte, že platí mýtné, když se jezdí po okresních silnicích a do firem, které jsou mimo placené trasy).

Řekl bych, že dneska se dělají ještě horší věci než dělali komunisti.Tenkrát ředitel státního podniku nemusel podplácet jiného ředitele, ale dneska se podplácejí státní úředníci, aby firma dostala zakázku (tím nám to odčerpává ze státního rozpočtu či prodražuje zakázky).

3 2
možnosti
PK

P96e23t49r 40K44o76l41á81ř

24. 5. 2013 15:31

O půl miliardy korun měl ošidit stát na daních plzeňský gang, který podváděl při obchodech s pohonnými hmotami. Do případu jsou podle zjištění Práva zapleteni i dva místní politici z ODS.

9 2
možnosti
BO

Jojo, zjistěte si, ve které straně byli oni sami před listopadem a nebo jejich fotříci... Máte tu reálný socialismus, tak čemu se divíte?

3 3
možnosti

Pane Zieglere, je pravda, že základny těžkého průmyslu by měly vznikat tam, kde k tomu jsou podmínky (suroviny, energie, související průmysl atd.). V 50. a 60. letech se ovšem počítalo s dovozem železné rudy z SSSR (odjinud to tehdy moc nešlo) v množství, které by do Ostravy či Kladna prostě nešlo nijak dopravit (absolutně na to nepostačovala provozní výkonnost čs. železniční sítě, nemluvě o nutnosti překládky na hranici mezi železničními vozy různých rozchodů). Proto vznikly železárny blízko hranic s SSSR a proto k nim byla postavena širokorozchodná trať z Užhorodu, po níž železnorudné vlaky jezdily tak říkajíc od dolů k peci. To byl hlavní důvod, proč VSŽ jsou tam, kde jsou - a zdá se mi celkem rozumný. Nevím, zda by jiná řešení (tedy: buď nakupování železa resp. oceli ze zahraničí; nebo stavba nové tratě přes celou republiku do Ostravy či Kladna) tehdy byla lepší. Zdravím, ZdŠ

11 3
možnosti
MK

A co takhle vagóny s přestavitelným rozchodem? Jejich nákup či výroba by vyšly o mnoho levněji než výstavba celé železárny.

2 4
možnosti
  • Počet článků 3320
  • Celková karma 25,88
  • Průměrná čtenost 1808x
Jsem publicista, žiji v Českých Budějovicích, mám rád historii i jižní Čechy. Jsem rád za rody vladařů z Rožmberka a knížat Schwarzenberských, které mají zásluhu na zvelebení této půvabné krajiny.

Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz