- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jste dopravní expert, měl byste tedy vědět, že na železnici soukromníci již dávno jsou
V Jihočeském kraji vyhrál výběrové řízení na provoz tzv. šumavských lokálek tedy tratí ČB - Volary s odbočkou Černý Kříž - Nové Údolí, Strakonice - Volary a Číčenice - Volary GW Train, tak uvidíme, jak se předvede. Slibuje lepší služby než ČD.
Jančura a Leo měli roky na to, aby nabídli služby specifickým zákazníkům...cyklisti, kočárky, autovlaky ze Slovenska apod. neudělali nic.
Ovšem musíte firmě LEO přiznat jednu nepopíratelnou zásluhu a tou je přeprava vzduchu, kterou provozují na pravidelné lince Staré město u UH - Přerov.
I když se navážím do Českých drah, tak na druhou stranu musím uznat, že od roku 1989 se proti tehdejším socialistickým ČSD kvalita jejich služeb výrazně zlepšila. Tak hnusné a špinavé vlaky jako za socíku už nejezdí.
ano, a nejen to, pozoruji neustále, i když pravda pomalé zlepšování kvality služeb českých drah
Vlakem jezdím pravidelně. Radim Jančura a RegioJet úspěšně provozují regionální dopravu na Slovensku mezi Bratislavou a Komárnem. Dle hodnocení cestujících je nejlepším dopravcem na trati Praha - Ostrava právě RegioJet. To dosvědčuje i obsazenost žlutých vlaků.
Pan Jančura opakovaně nabízel krajským hejtmanům, že jim zajistí regionální dopravu o 20% levněji než ČD.
trat Ostrava - Praha je velmi specifická, nejsem si jistý, že by "soukromníci" stáli o linku Opava-Svinov nebo Opava-Hlučín a hlavně, že by ji dokázali zajistit dlouhodobě
pane kolego k lepšímu pochopení situace by bylo nejlepší, kdybyste vlakem pravidelně jezdil a nehodnotil od stolu...to dělají manařáži...pak byste zjistil, že flamendry a ranní vlaky provozují pouze ČD kdo jiný by o to stál...a pokud byste byl cyklista, či rodina s kočárkem, snaze byste došel ke skutečnosti, že jiné vlaky než ČD vám kočárek ani kolo nevezmou....takže dál sněte.
Soukromníci si pro sebe vyzobávají jen to, co se hodí jim, ne to, co vyhovuje veřejnosti (nejezdí se jen po hlavních tratích, kde nyní jakási konkurence může fungovat). A je problém s uznáváním jízdenek jinými dopravci. Domnívám se, že soukromnící jsou na železnici celkem zbyteční.
Problém (ne)efektivity železniční dopravy už začal rozdělením ČD na osobní a nákladní dopravu a na SŽDC. Všechny organizace mají svá ředitelství a manažery, kteří se stejně mezi sebou musí domluvit. Jen je to mnohem těžkopádnější.
Podobně nabízí soukromníci poštovní služby ve velkých městech, ale o malé obce nemají zájem.
Neříkám nic. Vlez... knížecká opět vypotila další vychytralý plán. Hurvínek feat. válka hadr.
Za 29 let po převratu v naší zemi a různých blábolech o tom, když něco budou dělat soukromé firmy, tak to bude levnější mně ještě nic nepřesvědčilo. Vždy to skončilo rozprodáním majetku firmy a dražšími náhradními výrobky.
Ale ať jsou na železnici nastoleny férové podmínky pro všechny. S tim se neda nic nez souhlasit. Ale je pro to potřeba nejprve upravit legislativa. Např. zákon o Českých drahách ukládá povinnost uznávání režijních jízdenek, což se logicky musí projevit do konečné cenové nabídky, soukromníci tuto povinnost nemají.
A vašimi slovy je přímé zadání Českým drahám nemyslitelné, ale přímé zadání pro jiné je v pořádku.. Zajímavý názor.