- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V ranní a odpolední špičce je v části českobudějovické Lidické ulice vyhrazený jízdní pruh pro autobusy a trolejbusy. Je to dobré opatření, protože urychluje městskou dopravu, kterou v jednom voze cestuje více lidí než v autech. A právě v Českých Budějovicích se jeho zásluhou snížil počet zpožděných spojů Dopravního podniku města České Budějovice. A mohu říci, že jízdu aut to příliš neomezuje. Pamatuji si, že to bylo v pátek odpoledne, a já s autem projel Lidickou, v níž bývá docela rušný provoz, bez problémů.
Proti mně vadí arogance, se kterou někteří řidiči porušují dopravní přepisy. U vyhrazeného pruhu je ve zmíněném místě navíc značka zákaz zastavení ve vymezené hodiny, ale řidič terénního bavoráku tam stál. To, že na jeho bezohledné chování, doplácely desítky lidí, mu nevadilo. Připadá mně, že v tomhle jsou Češi hrozní a bezohledné porušování pravidel je naším národním sportem. Řešení je jediné, co nejrychlejší odtažení takového auta a pořádná pokuta. Mám dojem, že podle pokynů Policejního prezídia Policie ČR je za takový přestupek maximální pokuta 700 Kč a ta by se měla zvýšit. Není možné tolerovat takové chování. Tenhle problém se samozřejmě netýká jen jihočeské metropole, ale všech měst České republiky s vyhrazenými pruhy pro veřejnou dopravu
Vyhrazené jízdní pruhy nemohou být všude, zásadním pravidlem pro jejich zřízení je velká frekvence autobusů a trolejbusů, čili lidově řečeno, pokud by místem projely dva vozy MHD za hodinu, není důvod k tomuto opatření a také musí zůstat minimálně jeden jízdní pruh pro ostatní auta. A pokud je mně známo, tyto základní podmínky splňují všechna města, která mají vyhrazené jízdní pruhy. Nikdo z nás dopředu neví, kdy pojede městskou dopravou, nikdy, neříkej nikdy. Stačí porucha auta, a je to. A nikomu z nás by se nelíbilo, pokud by městská stála kvůli nějakému omezenci, který si myslí, že pro něj pravidla neplatí.
Další články autora |