Boj o midibusy v ČB pokračuje, dnes vyjely na zkrácenou trasu

Před týdnem skončila v jihočeské metropoli jezdit midibusová linka č. 24, protože soud rozhodl, že nemůže jezdit ulicí Krajinskou. Nyní, ke spokojenosti cestujících, byla obnovena ve zkrácené trase.
Midibus na Náměstí Přemysla Otakara II.

Města nejsou nafukovací, a kdo jezdí po Českých Budějovicích v dopravní špičce, tak ví, že je to utrpení a trasu dlouho několik desítek metrů, může jet i desítky minut. Proto je nutné najít takové řešení, které by širšímu centru města od aut ulevilo, protože další se do něj zkrátka nevejdou. Dopravní podnik města České Budějovice proto zavedl midibusovou linku 24 ze záchytného parkoviště v Jírovcově ulici na Náměstí Přemysla Otakara II. Řidič zde zaparkuje auto a dál do centra pokračuje městskou dopravou.

Tento princip není jen záležitostí Českých Budějovic, ale celosvětovou záležitostí. Ve skotském Stirlingu stejně jako na jihu Čech jezdí mezi záchytným parkovištěm a centrem města také midibusy, v Praze jsou tato parkoviště v systému P+R situována většinou k stanicím metra nebo k vlakovému nádraží, jako je tomu třeba v Praze-Radotíně. Proto je existence midibusové linky č. 24 v pořádku. To, že si ji lidé oblíbili, dokazuje i fakt, že s ní denně v původní nezkrácené trase jezdilo v průměru kolem 1400 cestujících, což je více než na některých autobusových linkách DPMČB směřujících do okolních obcí. České Budějovice také nejsou jediným městem v České republice, jehož centrum obsluhují midibusy. Ty zajíždějí i na hlavní náměstí v Hradci Králové.

Krajský soud v Českých Budějovicích však rozhodl, že tato linka nesmí vést Krajinskou ulicí. Toto rozhodnutí však není konečné, poslední slovo bude mít Nejvyšší správní soud v Brně, ke kterému se vedení města podáním kasační stížností téměř stoprocentně odvolá. V každém případě by však měla radnice společně s dopravními odborníky a občany hledat takové řešení, které by vyhovovalo lidem a zajistilo spojení midibusy se záchytným parkovištěm a centrem města. Zvláště, když v nejbližší době midibusy nahradí elektrobusy, což pomůže i životnímu prostředí.   

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Ziegler | pondělí 3.9.2018 12:42 | karma článku: 14,19 | přečteno: 683x