Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Tento člověk (Štěch) mluví do vzdělávání dětí ?

A ještě mu za to musíme platit ?

;-€

5 0
možnosti
Foto

Ano. A ostatní náměstci jsou dle mých informací podobného ražení.

2 0
možnosti
AM

Skutečný důvod povinné předškolní docházky a také třeba "divoké inkluze"? Podle mě jde o děti tzv. nepřizpůsobivých, u nichž je zanedbávána předškolní výchova a pak jsou často zařazovány do tzv. praktických škol. Vzhledem k politické korektnosti však se politici toto bojí zavádět výběrově (tam, kde by např. děti neprošly nějakým psychotestem...), ale zavedou to pro všechny - princip kolektivní viny - ti slušní pykají za ty nezodpovědné, nad to ubude míst v již tak přeplněných školkách. A díky inkluzi se mnoho dětí z praktických škol převede do škol běžných, takže problém se papírově jakože vyřeší, v reálu se však ještě prohloubí. Ostatní je nejspíš jen zástěrka.

4 1
možnosti

ano, prvoplánově to vypadá, že jde o tzv. nepřizpůsobivé děti...ale nemyslíte, že skutečný důvod je dostat co nejvíc dětí od co nejmladšího věku pod státní kontrolu a zároveň snížit průměrnou úroveň vzdělání? Neboť méně vzdělané děti indoktrinované od co nejnižšího věku jsou v dospělosti dobře ovladatelným stádem?

8 1
možnosti
Foto

Opusťme koncept pedagogiky

Úloha dospělých ve vzdělávání tkví především v pochopení jejich vlastních potřeb, které jim mohou bránit být ve vztahu s dětmi autentickými. Dospělý přejímá odpovědnost za neustálý rozvoj sebe sama. Tím se pro dítě může stát inspirací hodnou následování. To je cesta, jak jít příkladem – upustit od pedagogiky, jakožto cíleného působení na druhého člověka. Další úkol spočívá ve vytváření bezpečného prostředí, které je otevřené, čestné, důvěryhodné a svobodné, takže v něm dítě může dobrovolně setrvávat a přirozeně se samo učit, pokud chce. Lidé mají právo na svůj život a rozhodování o něm; stačí nezasahovat jim do budování sebedůvěry, a tedy i do samotného procesu učení. Ponechat jim prostor k následování jejich přirozených zájmů i talentů.

Text je okopírován z Manifestu Svobody učení, který propagujete.

A pokud se to dítě učit a vzdělávat nechce, co s tím uděláte???

1 3
možnosti
Foto

I to se může stát, pak holt nastoupí jiné metody, které rodič zvolí, nebo nezvolí. Nakonec co je komu do toho jak vy si budete vychovávat a vzdělávat své děti ?

Myslím, že to budou výjimky, protože je prokázáno, že děti ostatně jako každé mládě savce, jsou geneticky naprogramovány k učení pomocí samořízených her.

4 0
možnosti

Karma - ovšem k prvním třem bodům omezování svvobody ze strany MŠMT je nutné přidat ještě čtvrtý: Omezování povolení vzniku soukromých škol, kterou vidím jako nejhroší - časem nebude žádná alternativa ke státnímu vymývání mozků, stejně jako za socíku

12 0
možnosti
  • Počet článků 49
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1660x
Miluju svobodu, Pipi Dlouhou punčochu, cestování a zmrzlinu. Jsem taky matka tří dětí (2002, 2008 a 2019), propagátorka unschoolingu, sebeřízeného vzdělávání, dobrovolnosti a informovanosti v oblasti práv dětí a rodičů ve vzdělávání. Píšu blog s názvem DĚTI JSOU TAKY LIDI, od roku 2012 se podílím na rozvoji iniciativy SvobodaUčení.cz, natáčím videa, přednáším a beseduju.

Seznam rubrik