- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ale fuj. Tak snad všichni víme, kam se maturity dohrabaly - v podstatě na ně stačí úroveň vědomostí, která za mých mladých let, což je v dané souvislotsech před čtyřiceti járy, dostačovala tak k ukončení základní školy. Čili v danou chvíli je vcelku jedno, jestli maturity, což je mimochodem především rakouskouherská radůstka, jsou a nebo nejsou. A proč to je takto? Nebylo to za vlády, ve které byla Vaše strana koaličním partnerem, kdy se nalajnovalo financování za žáka či studenta, čili se školy staly ekonomicky závislými na tom, kolik učí lidí a každý navíc byl peníze navíc? Pak samozřejmě školy začaly samy tlačit na snižování nároků. A teze o tom, že maturita je to, co studenty nutí, aby se učili... Zase, kdyby vysoké školy nebyly závislé finančně na počtu studentů, tak by tím měřítkem bylo - světe div se - přijetí na vysokou školu. A tak dále, a tak dále. Maturita má smysl buď jako skutečně ostrá selektivní zkouška, nebo ji dejme naprosto každému, kdy nějak proleze střední školu. Vzhledem k tomu, kolik jste ve státní službě a v živnostenském zákoně nadělali postů, ke kterým je maturita potřebná, tak dokud neuděláte reformu tohoto, musíte nechat prolést v podstatě každého. Čest práci!
Dnešní maturanti mají znalosti, které stěží odpovídají těm, kteří se před r. 89 "jen" vyučili. Ale zato umí skvěle pracovat s Youtube a Facebookem.
Jednoznačný souhlas.
Piráti by se měli možná přejmenovat na Kašpárky. Tak jejich straničtí zástupci v médiích působí.
Na druhe strane na mauritu dosahne vice piratu.
Nakonec budu hrdý na to a všem dávat na obdiv, že jsem absolvoval střední průmyslovou školu v období od 1987-1991 a maturoval za 6. A to jsem maturoval z matematiky (měl jsem volbu mezi ruštinou a matematikou).
Souhlas. Velký počet středoškoláků vede ke snižování úrovně a nelze se přizpůsobovat těm nejslabším. Bez motivace - maturity - to nikam nevede.
Snahy Pirátů - vycházející vstříct líným hlupákům u maturit - silně připomínají snahy polovzdělaných komunistů v padesátých letech, kteří chtěli kategoricky z české gramatiky odstranit "Y" a používat jednotné "I".
Jakej pán, takovej krám. A pán jsou v tomto případě voliči. Takže naprosto není divu, že si dementi zvolí stranu pro dementy.
Neznám vaši definici dementa, ale Piráti mají voliče hlavně mezi lidmi s maturitou a VŠ. (čerpám z analýzy Medianu)
Pane Zdechovský, jak s Vámi většinou souhlasím, tak tentokrát jste podle mne stoupl hodně vedle. Interpretovat nějaké tvrzení dost odlišně od pravdy (bodové hodnocení vs. zrušení maturit) a následně tuhle interpretaci cupovat na kusy se hodí typově spíš na jiné blogy.
Psalo vám to tu už více lidí a už z reakcí musíte vidět že tentokrát s vámi často nesouhlasí lidé nějak argumentující a naopak souhlasí lidé vyjadřující se většinou jen "tupými výkřiky" o fetkách, ultralevici atd. Myslím, že by si váš článek zasloužil znovupřečtení a zvážení pirátského návrhu a případně doplnění a omluvu za zkratkovitost. Věřím že vy toho jste narozdíl od jiných "osobností" schopen. Ne všechno s čím přijde jiná politická strana musí být nutně špatně.
Já pirátský návrh chápu naopak jako docela zajímavou cestu ke zvýšení kvality a vypovídající hodnoty maturit (zvlášť v kombinaci s celostátní stejnou úrovní). Tedy přechod z hodnocení "udělal x neudělal" na "získal 3 x získal 20 bodů". Pak si vysoká škola / budoucí zaměstnavatel může snadno nastavit vlastní kritéria podle toho co je pro ně důležité.
Naopak pirátský návrh může lépe odfiltrovat žáky, kteří jak říkáte "nějak prolezli až prochlastali 4 roky docházky". Pokud je totiž škola nechala 4 roky "prolézat" a nevyhodila je, tak je vysoce pravděpodobné, že je nechá "prolézt" i přes maturitu - i když třeba na druhý pokus. Nakonec třeba se čtyřkami "ze soucitu". Na známky se už ale potom většinou nikdo neptá. Prostě tu maturitu mají. Větší váha je dnes na "má x nemá" než na "má jedničky x má čtyřky". V okamžiku kdy odpadne možnost "nemá", tak může získat samotné hodnocení daleko větší váhu.
Také by tento systém daleko více vyhovoval jednostranně zaměřeným lidem a mohli by školu ukončit třeba i s "nulovým" hodnocením z oblasti, které se následně nebudou vůbec věnovat i když budou dobří v něčem jiném.
Pana Zdechovskeho tady občas čtu a budiž mu ke cti, že v diskuzi odpovídá, myslím si, že je i schopen přiznat chybu...