Diskuse
Pirátská cesta k demenci
Děkujeme za pochopení.
J27a46n 98K92o27z97l43e94r
Možná se nabízí řešení, chápu že někomu dělá problémy matika tak by měl studovat školu kde matika není spolu s fyzikou dominantní předmět čili nabízí se široká škála humanitních oborů no a pokud matika je problém tak ať jde do učení vyřešilo by to spoustu pracovních míst rozhodně bych i přijímačky na technické obory ještě více zpřísnil rozhodně by neměli být přijímáni adepti bez dobrých známek z matiky a fyziky, dovedu si představit tu smršť nesouhlasu ale doba a vývoj techniky potvrzuje že bez těchto znalostí je to krok zpět a dokud si tohle neuvědomíme tak se můžeme vydat na cestu do pekel
J38a36n 46R84i76c79h13t66e35r
Střední škola bez matematiky? Možná nějaká umělecká, ale jinak o žádné takové nevím...
J56i45ř38í 68S51c78h22m10i67d54t
Samozřejmě chápu, že je trochu problém fakt, že po čtyřletém studiu a neabsolvované maturitě nemáte vlastně v ruce vůbec nic a vyučený je na tom pak lépe, i když neúspěšný maturant má absolvovány úspěšně 4 roky střední školy. Tady by možná stálo za to u technických průmyslových škol zavést něco více praxe a v případě neúspěšné maturity by tihle lidé mohli složit zkoušku učňovskou a mít tak alespoň výuční list místo ničeho, rozhodně budou na tom lépe, než rychlo kvasy z rekvalifikačních kurzů. Rozhodně jsem proti tomu tohle řešit tím, že degradujeme maturitu a že tím pustíme neschopné dál do škol vysokých, to musela vymyslet opravdu hlavička. Podle mne to je příprava cesty pro neschopné na ty různé nadbytečné školy humanitních směrů, pak ti lidé vyjdu a založí neziskovku, protože jinak by skončili v mekáči u hranolků.
Z61d66e46n65e92k 89J95i72r92o92u51š74e62k
Absolvent střední odborné školy (ne učňáku s maturitou) se uplatní jako technik.
Absolvent gymnázia, který nemá na VŠ, je využitelný v Lídlu u kasy.
Nebo v neziskovce.
J57i21ř14í 36S30c95h64m68i88d91t
Pokud chceme vrátit zpět prestiž, tak bychom naopak měli nároky na maturanty i na vysokoškoláky zvyšovat a ne snižovat. Dnes přijdu dělat do nějaké firmy zakázku a musím komunikovat s dělníkem nebo nejvýše s parťákem, ti vedoucí jsou marní a vůbec nemají o věci páru, domluvím se s vedoucím na nějakém řešení a když ho pak realizuji, tak přijde dělník a řekne mi, že to tak být nemůže, že se na té lince krom toho, co tam jede nyní dělají i jiné věci a těm by to vadilo a je třeba to vyřešit jinak, to ten inženýr nevěděl
H20o52n75z66a 85V91a58c52e81k
Myslím,že maturitní vysvědčení během posledních let degraduje na pouhý cár papíru. Většina novinářů má pravděpodobně maturitu z českého jazyka,a přesto jim dělá potíže shoda přísudku s podmětem,psaní i/y a podobně. Děsí mě,když chce někdo z již tak nízkých nároků ještě slevovat.
J37a90n 70R52i93c79h16t19e73r
Já se ani nedivím. Vzhledem k tomu, že dnes děti mají v učebnici říkanky typu:
Zítra bude neděle
tatínek se usměje.
Ráno bude internet
odpoledne zas výlet
tak se od nich nedá ani nic lepšího očekávat.
Z80d81e79n57e46k 51J91i13r12o84u71š74e22k
Školství není podfinancované!
Pouze se tam rozhazují finance. Více SŠ a VŠ ještě není zárukou vysoké vzdělanosti většiny lidí. Podle Gausovy křivky má IQ, potřebné na úspěšné studium
u středních škol s maturitou cca 50%,
u VŠ 20 - 25%.
Intelekt a znalosti mnoha současných maturantů by před 60ti lety nestačili ani na vyučení.
Systém, v každé vesnici gymnázium, v každém větším městě VŠ, je neudržitelný.
Je to pouze plýtvání financí, které následně někde chybí.
Ale, dotace škol jsou na hlavu a tak se příjme množství žáků. A když budou hloupí, nebo líní, tak vymyslíme lehčí studijní obor.
Kdysi bylo učňovské a střední odborné školství naší chloubou. Dnes je popelkou. Tam není možné vše okecat.
Proto, nezvyšujme nároky na studenty, ale zvyšme dotace do školství. Vždyť i přidavač u zedníků potřebuje maturitu.
J18a68n 79Z52i96e35g16l58e26r
Tohle jste pane Jiroušku napsal naprosto přesně. My opravdu nepotřebujeme gymnázium v každé věští vesnici. Ale potřebujeme preferovat ta kvalitní, kterých také není málo. A cestou není snižování kvality maturit. Počet středních škol by se měl razantně snížit, obávám se však, že lidé, kteří o tom rozhodují, se neodhodlají takový krok učinit.
P19e74t82r 23Š65i77n11d84e61l79á27ř
Aby poměrně vzdělaní Piráti mohli někomu v Česku úspěšně vládnout, tak kolem nich a hlavně dole pod nimi musí být co nejvíce přímo ideálně dementních dementů.
J75i51r39k94a 38K24u93z87e55l67k20a
potrebnost maturity je primo umerna potrebnosti informaci ziskanych behem zakladni a stredni skoly. neboli blbe ucime, takze na vseobecne maturite az tak moc nezalezi. neco jineho jsou odborne znalosti, ktere ma stat tak nejak garantovat (elektrikar by mel zapojit zasuvku, ze?). nez se zacneme zabyvat diskuzi nad overovanim znalosti napriklad maturitni zkouskou, meli bychom se podivat, jake ze to znalosti vlastne vyzadujeme a zda to vubec dava smysl. Ja tvrdim, ze vetsina vyuky na nasich strednich skolach je naprosto k nicemu.
L62u78m61í82r 24V36i19t82h67a
Tvrdit můžete cokoliv, ale "já" opravdu není argument, tím méně důkaz. Dokažte tedy svá tvrzení. Nebo Vás to na škole neučili?
M34a64r72i14á74n 33K85y23r11a27l
Mi teda ten pirátský návrh dává smysl. Jen více rozvádí aktuální stav, kdy máme dvě úrovně maturity - těžší a lehčí.
L32u91m56í71r 41V26i49t57h67a
Hned úvodní slovo Vašeho příspěvku vysvětluje, proč se Vám Pirátský návrh líbí...
J69a69n 51Z64i29e44g13l93e86r
Bylo to někdy v osmdesátých letech, kdy jsem se bavil se starým pánem, absolventem prvorepublikového klasického gymnázia. A ten nadával na komunistické školství a tvrdil, že úroveň maturit a vůbec studia na socialistických gymnáziích je strašná, a oni toho museli vědět daleko víc než jejich následovníci. Takže problém s maturitami není zase až tak současný.
P57a52v95e59l 25D21v78o34ř30á15k
Ovšem kdyby byly maturity stejně náročné jako za nás (1962), tak by počet lidí s maturitou velmi poklesl. Při dnešní úrovni "obtížnosti" se opravdu mohou zrušit - odpovídá tak přijímačkám na 3. stupeň.
O úrovni studenta mnohem lépe vypovídá průměrný prospěch na dané střední škole.
Cestu k demenci otevřel náš systém vzdělávání, nesvádějte to alibisticky na někoho jiného.
Z38d79e86n37ě44k 27D16a16n30d66a
Myslím, že se mýlíte - není to svádění celkové situace na někoho. Je to kritika navrhovaného postupu, který by prohloubil stávající problémy.
- Počet článků 678
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4369x
Od roku 2014 poslanec Evropského parlamentu a člen předsednictva KDU-ČSL, členem prestižního Výboru pro zahraniční věci (AFET) a Výboru pro zaměstnanost a sociální věci (EMPL), předseda parlamentní delegace pro státy Střední Asie.
Seznam rubrik
Oblíbené stránky
- Agentura Commservis.com
- Poeta
- Mindball
- Intimní doteky
- Odpusť mým rtům...
- Školení a vzdělávání manažerů
- Trénink mozku