„Vyškolení“ politiků ANO v komunální reálpolitice a socialistická likvidace školství

Rok po komunálních volbách se drolí koalice ve velkých městech, kde Hnutí ANO získalo často výraznou politickou podporu občanů, kteří se už nechtěli dívat na bohorovné komunální vlády ODS+TOP09+KDU+ČSSD (*každý s každým),

jejichž zástupci při každé příležitosti mluví o skvělém politickém programu (a nezapomenou plivnout jedovatou slinu na „neprogram“ ANO), který ale nenaplňují a skvělé ideologii, kterou se ale neřídí, ba často jdou proti ní (např. bezbřehý předvolební pravicový populismus ala „vše zadarmo“ u nás na Hradišťsku) a bez mrknutí oka nabídnou cokoliv a raději se spojí i s dávnými politickými „nepřáteli“ proti společnému „novému zlu“, jen aby si udrželi vlastní blahobyt a byli „u toho“. Považte sami, jediný zastupitel za TOP09 v UH je radním, členem i šéfem významných komisí a zároveň člen dozorčích rad městských společností. Klíčové lidi vždy odmění. O dalších „koupených“ zastupitelích darmo mluvit. Je pochopitelné, že se těmto „udržovatelům moci“ (pozn. vize - pokud kdy nějaké měli - jsou už dáávno odváté) nelíbí, dostane-li se někdo z venčí mezi ně a naruší tu sladkou symbiózu „kluků a holek, co spolu mluví“.

Na druhou stranu je pro mě trpkým zjištěním, že mnohé problémy si zastupitelé a radní ANO způsobili sami svou nezkušeností, mnohdy neschopností, hloupostí, nenasytností (Hodonín), přehnanou ambiciózností (Praha), podléháním různých nabídek od policií stíhaných politiků (Opava) a inklinováním části z nich k lokálním „bratrstvům“ (Praha). Tyto typy lidí, kteří jsou ochotni za peníze a moc změnit svůj názor a podrazit své parťáky, se vetřou všude a žádné stanovy vám v tom nezabrání. Poté nezbývá nic jiného než začít bolestivý očistný proces, jaký znají v každém politickém hnutí a straně. Dá se tomu propříště stoprocentně zabránit? Nemyslím si. Aby tomu tak bylo, museli by ve volbách kandidovat samí Ježíšové Nazaretští, šmrncnutí Reaganovskou důvtipností a Churchillovským nadhledem.

Dlouholetí politici ČSSD, TOPky, ODS aj. umně využívají politických zkušeností starých šíbrů a dělají to, co umí nejlépe, uplácejí dobře placenými funkcemi, sliby a různými nabídkami stále stejný okruh „kluků a holek, co spolu mluví“. Přece si nenechají někým novým narušit dlouho budovanou pevnou vazbu politických stran na personální nominace do klíčových pozic úřadů, příspěvkových organizací a zřizovaných společností. Třeba ve Zlínském kraji prakticky neexistuje žádná krajská opozice (čest výjimkám – STAN),  v zastupitelstvu mají ČSSD + KSČM + SPOZ díky šikovnému vládnutí a pomoci ODS (potichu s nimi prohlasovala levicový (!!) rozpočet na r. 2015) tak jednoznačnou přesilu, že si doslova prosadí cokoliv, co chtějí. A titíž zainteresovaní politici bez mrknutí oka v médiích vše popřou a dovysvětlí, že tomu tak vůbec není a že opravdu vše dělají pro blaho občanů. Vždy se spolu domluví a vždy „potrestají“ možné narušitele (ANO aj.). To je „reálpolitika“ po maločesku. Důležité je být u toho a nejlépe mít k tomu ještě bolševický „klid na práci“. Verbální pravičák jde s verbálním levičákem do hlubokého objetí vždy, jde-li o … moc, prachy a vliv.

                                                                                  -

Je ironií dějin, že to budou zrovna socialisté, kteří definitivně pochovají české elementární školství a vrátí nás zpět do vysoce selektivního vzdělávacího systému 19. století po britském vzoru. Systému, kde děti bohatých, elit a střední třídy studují na špičkových soukromých školách s výborným zázemím a pedagogy, a děti těch ostatních na státních školách s nepřesvědčivými výsledky. Ministryní navrhovaná inkluze (integrace žáků ze speciálních do běžných škol) dokončí to, co už před 12 lety začala ministryně Buzková likvidací školních osnov a nastolením rámcových vzdělávacích programů (RVP). Vzdělání je (konzervativci i levicí) ve vzácné shodě obecně chápáno jako něco, k čemu by měl mít každý stejný přístup a rovné podmínky. RVP tyto ideje dost poškodily, inkluze to dokoná. V minulosti závazné školní osnovy zajistily, že migrující děti (např. děti cirkusáků aj.) se od Aše až po Košice učily (plus mínus pár stránek v učebnici) dle stejného vzoru. RVP proces vzdělávání rozmělnily a zbavily hlavní činitele odpovědnosti za výsledek. Vzdělávat se = usilovně pracovat a ne blbnout na koberci.

Nevím, jestli to na MŠMT chápou, ale zamýšlenou inkluzí dosáhnou dvou nechtěných věcí: za a) prekarizaci učitelů a za b) založení kvalitních soukromých škol. K prekarizaci pedagogů dojde ve chvíli, kdy ředitelé škol pochopí, že je pro ně levnější zaměstnat armádu asistentů bez patřičného vzdělání, než zkušeného pedagoga. A za druhé, nepochybujme o tom, že po roce nevyslyšeného řevu rodičů nadaných dětí, rodičů dětí se speciálními potřebami aj. se tito rozhodnou založit soukromé školy, kde budou opět brát ohledy na potřeby a schopnosti jejich dětí. Jiní rodiče založí školu, kde budou po (kvalitně vybraných) učitelích požadovat výkon a dril atd.

Je ironií, že zrovna toto bude jediným skutečným nechtěným výsledkem zamýšleného. „Zdánlivě dobrými úmysly jest dlážděna cesta do pekel.“

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Zapletal | pátek 6.11.2015 16:09 | karma článku: 14,97 | přečteno: 441x