Diskuse
Neumíme počítat
Děkujeme za pochopení.
K50a36r76o86l 71W71i37l14d
Zkusím to ještě jednou a polopaticky. Položte si před sebe na stůl 100 zrníček čehokoliv. Pak je rozdělte na dvě hromádky po 50 kusech.
V které polovině bude padesáté zrníčko? A ve které bude 51. zrníčko?
W37a52l22d81a 81W83i88n56t49e36r
Takto by se dalo uvažovat v nepoziční číselné soustavě (např. v římských číslicích), ve které chyběl výraz pro nulu, ovšem v poziční soustavě počítáme s nulou, tedy naše číselná řada (desítková soustava) se odvíjí od 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9. Pokud to rozdělíte, pak číslo 5 patří do té druhé poloviny. Stejně v hexadecimální soustavě (v počítačích) je číslo 10 reprezentováno znakem A. Ne že by nešlo něco stanovit pro zaokrouhlování - viz v příspěvku někde dole, ale jde o to rozdělování hromádky, které zcela jistě dobře fungovalo v době "římské" matematiky a třeba zaokrouhlovali dle Vaší úvahy, ovšem v desítkové poziční soustavě, na které stály už mechanické pokladny v minulém a předminulém století, logicky vyplynulo zaokrouhlování čísla 5 výše. Stejně to tak "cítí" naše výpočetní technika z výše uvedeného.
J61a60n 19P53e65c97h23a
Je to nesmysl. Matematika zřejmě není autorova silná stránka.
M18i35l36o96š 40F10. 73P23e73c65h75a87r
Píšete: „Haléře první až padesátý patří do spodní poloviny koruny, haléře 51 až sto patří do horní poloviny koruny.“
OMYL! Vycházíte z mylného předpokladu, že existuje například hodnota 1 koruna a 100 haléřů (ten výš haléř sto), které se zaokrouhlují na 2 koruny. Nebo snad chcete tvrdit, že
1,99 + 0,01 = 1,100
Ve skutečnosti je sto setin rovno jedné, tudíž nejde o zaokrouhlení, ale o hodnotu n + 1:
1,99 + 0,01 = 2
bez jakéhokoli zaokrouhlování.
..
Správně je to takhle:
1,00 až 1,49 patří do spodní poloviny
1,50 až 1,59 patří do horní poloviny
P86e25t43r 25S94k71á67c62e91l
Jsou opatření našich vlád, která se zdají být výhodná. Po čase se ale zjistí, o jaký nesmysl jde. Neumíme ani žít v souladu s přírodou a tak jedné vrstvě populace nevadí, že od března do října spíme o hodinu méně. Zvláště školáci musí, ano musí denně vstávat o hodinu dříve a nikdo neví proč. Vinou změn času na hodinách (čas jako takový posunout nelze) nastupují i do mateřských škol děti v 6.00 hod. na hodinách, což je v 5.00 hod. normálního času, který nám ukazuje 15.poledník.
K46a11r16o95l 51W48i67l18d
Ta pravidla, paní Beránková, jsou špatná a je škoda, že jste to nepochopila. Ono se to tak učí na prvním stupni, ale to neznamená, že je to v pořádku.
R28a23d68e62k 20P28o45l24i81c96k45ý
Je to v pořádku, těch setin je celkem 99, nelze nastavit systém tak aby se setiny nebo jiná suma rozdělily naprosto přesně (platí i pro desetiny, tisíciny...)a proto platí pravidlo, že 5 se zaokrouhlí na horu, stejně jako 50, a dále 500....
V31í81t 74J91ů20z70a
Obávám se, že toho chytráka, který vymyslel používané zaokrouhlování, se už vyhodit nepodaří.
W71a37l63d62a 68W14i19n23t61e95r
V nějakých speciálních případech se preferuje zaokrouhlování 5. na tzv. sudou - týká se to převážně zaokrouhlování setin či tisícin. Běžně však vždy 5 nahoru. Stejně jako začátek milénia, podobně je to i s rokem 0, který nikdy neexistoval, protože už to byl rok 1.
M23i87l74o25š 24F34. 27P41e30c26h16a27r
Ve skutečnosti neexistoval ani rok 1, protože počítání našeho letopočtu vzniklo až někdy v 6. století. Všechny roky od počátku letopočtu jsou tedy pouze zpětně dopočítány a proto existuje i rok nula.
Který jiný rok by se měl podle vás počítat před rokem 1? Jedna minus jedna je podle vás kolik?
M28a24r95t24i72n42a 51B80e71r18á94n34k79o20v14á
Bohužel, počítat neumíte jen Vy. Zeptejte se nějakého školáka z prvního stupně, on Vám jistě rád vysvětlí pravidla zaokrouhlování.
Zatím budete muset věřit mně. 1-4 se zaokrouhluje dolů, 5-9 nahoru.
M54i59l18o59š 48F58. 31P31e35c17h81a31r
Autor vám dal minus; asi to považuje za dostatečný argument.
Vám ode mne palec
- Počet článků 167
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 879x