Mám malý STAN a do školy mi táhne...

V této chvíli je výkřik o kompletním otevření škol, jen populistickým výkřikem. Neboť takové otevření by proběhlo   ve zvláštním režimu (Návrat do školních lavic bez  omezení by byl kolektivní sebevraždou, nebo spíš vraždou).

Není nad to, v momentu kdy mohu jen tak pindat se trochu nepřiživit na aktuálních tématech.

Bohužel, přesně to nyní předvádí jedna z opozičních stran, tzv. demobloku. Budu se opakovat. Jistě v boji s tím neviditelným nepřítelem, který nás momentálně oloupil o pohodlí životů na které bya většina z nás zvyklá se udělalo dost chyb. Nejen u nás. Jdeme zkrátka po neprošlapaných cestách a i vlády se učí za pochodu. Tu to jde lépe, tu hůř, ale zrovna u nás je situace alespoň tak relativně pod kontrolou, že můžeme postupně uvolňovat utažené šrouby reality. 

Zatím toho mnoho nevíme. Nevíme skoro nic o tom, kolikrát se může pandemie "znovu rozjet", nevíme naštěstí ani jak vypadá úplné zhroucení zdravotnického systému. A podle všeho to druhé neví ani v těch zemích, kde se rozhodli "promořit". Tlak ulice je povětšinou donutil ještě poměrně brzy šlápnout na brzdu a zdá se, že ani tam se s nemocí setkal, a protilátky si vytvořil, jen nepatrný zlomek populace.

V této chvíli je výkřik o kompletním otevření škol, jen populistickým výkřikem. Takové otevření by mohlo proběhnout  ve zvláštním režimu (Návrat do školních lavic bez jakýchkoli omezení by byl kolektivní sebevraždou, nebo spíš vraždou.). Tím se dostává tento nápad do oblasti naprosté sci-fi co se týče proveditelnosti.

Neboť.....

 

1) Nebude dost učitelů ani ostatního personálu na učení po skupinkách. 

 

Pokud někdo chce argumentovat, že učitelé momentálně leží doma zádech a mohli by tedy chvíli pohnout pozadím a učit třeba do večera, musím ho zklamat. Neklaplo by to ani tak, spousta učitelů spadá do rizikových skupin a prostě by jich bylo málo.

 

2) Školy při plném náporu nevyhovují ani prostorově.

 

A kdyby to opět někdo chtěl řešit učením na směny, platí to co jsem popsal v bodu 1.

 

Dalo by se pospat ještě spoustu dalších bodů. Že je skoro nemožné vybavit je dostatečným počtem roušek a desinfekcí, že spousta středních škol nemá šanci ustát nápor maturit a závěrečných zkoušek společně s plošným spuštěním výuky ve speciálních podmínkách....Třešničkou na dortu je pak případné přezkušování těch, které z obav před koronavirem rodiče do školy nepošlou. To by mi pan Gazdík mohl přijít předvést v reálu.

Ale stačí jedno slovo. Závist. Ta stojí za tím, že při komplikacích, které řada lidí má s domácí výukou svých ratolestí je z tohoto tématu téma vhodné ke sbírání populistických bodů. Vždyť oni přeci ti učitelé pobírají sto procent za nic. Co na tom, že normální učitelé odvádějí dál svou kvalitní práci ve ztížených podmínkách. Co na tom, že v těchto podmínkách odmakají i své nadúvazky, které jim jak čtu ve skupinách nikdo neproplatí. Co na tom, když svézt se po nich je tak snadné, a nic to nestojí...

 

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/stan-gazdik-skoly-25-kvetna-vlada-koronavirus-nouzovy-stav.A200421_110718_domaci_kop

 

 

Díky a ahoj, Filip..

Autor: Filip Vracovský | úterý 21.4.2020 17:59 | karma článku: 24,09 | přečteno: 551x