Děkujeme za pochopení.
B53o41h34u82m93í60r 38Š33i37m76e33k
Pokud by sražení cyklisty bylo považováno za vraždu, řidiči by byli opatrnější...
K71a37r25e85l 39Š81v63é53d28a
pro ilustraci, jak v zahraničí vypadá odstup 1,5 metru ...
https://www.rouming.cz/roumingShow.php?file=drz_si_odstup_od_buzny.jpg
J43a56k57u85b 95B15o13h85o18n82ě12k
Jako člověk, co na kole najede víc kilometrů než v autě musím zodpovědně říct, že těch nebezpečných řidišů je hodně málo. Na druhou strani nebezpečných cyklistů hromada. Ježdění vedle sebe, v opilosti, s mobilem v ruce, v protisměru, atd. atd.
Nechci nějak zobecňovat, ale moje zkušenosti za roky ježdění jsou takové, že jsem pevně přesvědčený, že na většině nehod mají větší podíl sami cyklisti než řidiči.
J72i36ř44í 35Š37i34b38r88a82v32a
Jezdím na kole jako sportovní Hobík ale na kole jezdím i do práce.Při sportovní vyjížďce jezdíme až na krátké výjimky po polňačkach a silnicích nižších tříd kde je provoz velice slabý.Ale občas se i tam zjeví blb který má ostřikovač úmyslně nasměrovány ke krajnici aby mohl ostřiknout nás cyklisty odpuzujícím smradem a aby ostřik byl zaručený tak jede nebezpečně blízko cyklisty který se ještě díky ostřiku lekne a tudíš cukne řídítky a dost pravidelně někdo z nás končí ve škarpě,Nejezdíme vedle sebe ale ve vedení skupiny se střídáme a proto se předjíždíme,dokonce využíváme vzduchového pytle za jezdcem před sebou a záleží na směru větru kde ten pytel je,někdy je přímo za jezdcem někdy vlevo atd.proto to může někdy vypadat že jedeme za sebou.Po městě jezdím většinou po silnici a ráno při cestě do práce je to očistec,zamlžená auta ,startovaní aut a ještě ani nerozsvítí světla a vyrážejí bleskově z řady vozidel (sražen dvakrát),přijíždím ke křižovatce a zleva přijíždí jedno auto a zprava šnura aut ten nechytrý zleva dá blinkr že odbočuje vpravo až když pohne volantem tak tam kvůli němu stojím dvě minuty!Cca.20 m musím jet po chodníku po kterém ráno leze jenom žížala jinak nikdo ale chodník končí a já musím na přechod přes rychlostní.přijiždím k přechodu a jedou auta, svěsím nohu z pedálu a brzdím,stojím a osa předního kola směřuje od osy přechodu nenutím řidiče aby mě dali přednost ale většinou někdo zastaví a tu přednost mě dá a já přijímám a jedu a děkuji gestem.Jezdíme sportovně fičíme 30km(na horákach) a najedeme na cyklostezku kde jsou i chodci s dětmi a psy dáme střední tác a jedeme tzv.na rekreanta a nejsme nervozní že si ničíme jízdní průměr proč taky vždyť o nic nejde.
T36o55m26á16š 53K90u83c44h46a79ř
Pro mínuskáře ještě kousek fyziky ZŠ: Po silnici jede dodávka a za ní osobní automobil. Oba jedou povolenou rychlostí 90 km/h. Druhý řidič dodržuje odstup 2 sekundy. To při rychlosti 90 km/h = 25 m/s znamená odstup 50 metrů. Dodávka právě míjí cyklistu, kterého řidič druhého vozidla může spatřit prakticky až v okamžiku, kdy dodávka cyklistu předjíždí. Máme tu tedy auto jedoucí 25 m/s a před ním ve vzdálenosti 50 m relativně pomalu jedoucího cyklistu. Při pohledu do tabulek na stánkách policie zjistíme, že dráha zastavení pro rychlost 90km/h je 25 m + 45 m = 75 m, kde prvních 25 m odpovídá očekávané reakční době řidiče 1 sekunda. Pokud jel cyklista rychlostí 18 km/h = 5 m/s, a řidič nejedl, neladil rádio, ani nekoukal na mobil, tak už za první sekundu se jejich vzájemná vzdálenost snížila z 50 na 30 metrů. Pokud nyní začne řidič intenzivně, prakticky nouzově brzdit (padají mu v autě věci, lekají se pasažéři, vylévá se káva z kelímku..), tak potřebuje na zastavení 45 metrů! Takže vidíte, že v závislosti na rychlosti cyklisty buď dojde ke kolizi, nebo to vyjde pořípadě "naknop" bez rezervy.
Co z toho plyne? I velmi slušně se chovající řidič za standardní situace na silnici s povolenou 90 km/h jedoucí za jiným vozidlem s doporučeným odstupem a soustředící se na jízdu nemusí být vlivem fyzikálních zákonů ani při nouzovém brždění schopen v případě, že v protisměru jedou vozidla, cyklistu neohrozit.A to vše za "optimálních" podmínek, není zde žádná rezerva, žádný prostor pro vykrytí něčí chyby či zaváhání. Dále z toho plyne, že každý cyklista na takové silnici znamená pro řidiče velkou pravděpodobnost vzniku kritické situace a nutnosti nouzového brždění, což vysvětluje poměrně "nízkou oblibu" cyklistů mezi řidiči.
Takže situace je jasně nebezpečná, řekněte mi důvod, proč bych měl jízdu na kole na takovéto silnici upřednostnit nad takto jasně zdůvodněným a nezpochybnitelným vysokým ohrožením života, pokud se mám jen trochu rád?
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/112012/011120128ECB74F191BC04FFB907C5248F0F0F37.jpg)
V85l50a82d47i95m82í48r 85K87r57o51u24p53a
Velmi dobře. Obávám se ale, že toto někteří militantní cyklisté nepoberou...
J74a59n 45U92l89r58i14c53h
Dle me zkusenosti s cyklisty vpraze jsou to ti posledni co dbaji na nejakou ohleduplnost a dodrzovani predpisu. Jede po silnici padne cervena, a hop a je na chodniku a jede po prechodu a zase zpatky na cestu. A rada z nich si asi mysli ze cervena plati jen pro auta.
T74o70m95á17š 11K40u78c52h24a29ř
Na rychlostní silnice mají kola (i pěší) vjezd zakázán. Proč? Protože při rychlosti 100..130 km/h nemají řidiči šanci na pomalého a špatně viditelného cyklistu (malého oproti autům) šanci reagovat. Proč si myslíte, že na běžné silnici s 90 km/h je to nějaký výrazný rozdíl? Není. Také jezdívám na kole, ale jezdit v dnešním hustém provozu na takovéto silnici je pokus o sebevraždu (a skůtristi na tom nejsou o mnoho lépe.) Nikdo při smyslech si nemůže myslet, že řidiči začnou z ohleduplnosti k možnému výskytu cyklistů jezdit na devadesátce bezpečných čtyřicet. Kdo se má aspoň trochu rád, nebo má někoho, komu by chyběl a k tomu kousek rozumu, ten na takových silnicích zbytečně riskovat nebude.
(Mimochodem, jízda na kole za takové situace ani není ekologická, protože pokud na 20 km trase kvůli vám každých 200 m někdo "ohleduplně" přibrzdí z 90 km/h na vašich 20 km/h a zase se rozjede, tak za ten zbytečně propálený benzín byste tu trasu 4x ujel autem..)
K51a70r13e25l 31S53t95r38ž53a85n51o10v35s79k22ý
Já bych na oplátku ocenil, kdyby nejezdili dva a více vedle sebe a kdyby nejezdili po přechodech pro chodce.
V11l51a55d18i97m93i85r 42H35o21l79y
...jednosměrkami v protisměru, nebo po chodnících...
Aby jen dodržovali pravidla silničního provozu, když vyžadují respekt.
A aby dodržování pravidel cyklisty také bylo kontrolováno.
K85a40r94e52l 68B43o73k
Hlavně by mělo zaznít, aby cyklisté byli řádně osvětleni a to i ve dne, to bohužel tak není. Blikající světlo upozorní řidiče již ne větší vzdálenost a to i při ostrém slunci.
J37a10r52o50s58l38a90v 95P60r14o28c11h73á44z26k93a
Cyklisté všech zemí.......
- Počet článků 1002
- Celková karma 30,87
- Průměrná čtenost 2518x
Seznam rubrik
Oblíbené články
Oblíbené blogy
- L.A.Sulovská
- Vladimír Gottwald
- Jan Pražák
- Lubomír Stejskal
Oblíbené knihy
- Johnson: Dějiny 20. století
- Noa Tishby: Izrael, země, které nikdo nerozumí
Co právě poslouchám
- Phil Collins
- Pink Floyd
Oblíbené stránky
- www.blogosfera.cz