Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
G46e86o26r42g14e 13H38o17l64y
The main college entrance exams are the ACT and the SAT. The CLT is a newer alternative that is accepted by a small number of colleges. Colleges and universities, especially highly selective schools, may also require SAT Subject Tests.
College Entrance Exams — What Admissions Tests to Take ...
University of Portland
https://www.up.edu › ready-for-college › college-entranc...
J64a39n 61A27b82r67t
Nyní vycházejí ze ZŠ ročníky 2007 +2008 kdy se v tyto roky celkem narodilo 232.202 dětí. Někteří již studují na víceletých gymnáziích, někteří z roč. 2007 již chodí na SŠ a někteří 2008 budou vycházet až příští rok. Já jsem ročník 1976, kdy se společně s ročníkem 1975 narodilo celkem 379.154 dětí a NIKDO si nedokázal představit, že svou neschopnost uspět u přijímacích zkoušek bude svádět na vysoký počet uchazečů a na obtížnost otázek!!!!!
J63a70n 68K88a77r40a35s40e48k
ja jsem ten clanek autora pochopil nasledovne:
'jednou budou v teto zemi rozhodovat lide, kteri se umi pripravit na testy'
Z hruzou zjistuji, ze se tento aspekt vubec nediskutuje, misto toho se jako obvykle predhodi autorovi, ze nazev te spolecnosti, ktera ta testy pripravuje nesouhlasi a ze zivot je 'boj' a 'lehce na cvicisti' apod.
Nebylo by mozne, ze uz i dnesni disktujici podstupovali v mladi podobnou selekci?
J91o59s73e26f 33K52o52m89e82n46d71a
Já bych to tak černobíle neviděl, já se na testy nepřipravoval a měl jsem percentil přes 90.
L91u64m57í40r 31V10i27t12h70a
V situaci, kdy střední školy nabírají žáky bez ohledu na výsledky přijímacích řízení, lze těžko mluvit o nějaké likvidaci děti deformovanými přijímacími testy. Možná s výjimkou některých škol, očima rodičů vnimanych jako prestižní, jsou přijímačky pouze formalitou, kterou ředitelé škol nejpozději ve druhém kole ve snaze naplnit kapacitu školy obejdou.
Proč je správná myšlenka, aby přijímací zkoušky byly tvořeny centrálně? Protože garantem a téměř 100% investorem vzdělávání je stát. A ten tudíž rozhoduje o "výši laťky". Diskutovat by se mělo spíš o tom, co stát za své peníze očekává a jak zajistí jejich návratnost. Vlastní přijímačky ať si tvoří školy, které státní podporu nepožaduji.
A vždycky je tu možnost přestupu na jinou školu. Takže zák, který se dostal na nějakou střední, může přestoupit na jakoukoliv jinou střední. Běžně se to děje.
A co se týče podpory dětí z nemajetných rodin, měl by existovat systém stipendií, prospechovych i sociálních, včetně sponzoringu. Bohužel tenhle systém notně osekala levicová Sobotková vláda.

T45o16m35á97š 55V73o45d95v74á60ř31k91a
Přiznám se, pane Viťho, že jsem vůbec nepochopil smysl Vašeho prvního odstavce. Výsledky scio testů přijdou vyhodnocené, škola vylepí na dveře seznam všech, co přišli na zkoušku a udělá čáru, kde ti nad ní jsou přijatí a ti pod ní ne. Tak se to děje (aspoň ještě v loňském roce) na gymnasiích v městě Ostravě, kde žiji.
Váš příspěvek se nejspíše týká středních odborných škol a učilišť, kde bude nejspíše tlak na přijetí menší, než na gymnasia, odkud je přeci jen větší šance dostat se na VŠ.
S druhým odstavcem nepolemizuji, vyjádřil jsem své stanovisko v blogu.
Přestup na jinou školu jistě možný je, avšak je zde předpoklad, že ona škola má pro přestupujícího místo. U těch gymnasíí to tak asi nebude.
S posledním odstavcem vyjadřuji souhlas.
J51o29s49e95f 74N52o26ž55i32č59k36a
Společnosti Scio se nemám důvod zastávat, nicméně přijímací testy na SŠ opravdu nedělá ona. Ty jsou již řadu let "vyráběny" v Cermatu.

V69e42r64o97n23i37k67a 77V22a33l68í12k84o34v74á 69Š58u16b55o25v31á
Scio byly jiné, více úkolů se točilo kolem jednoho textu, šly více po logice a pravopisu, zatímco Cermat prosazuje porozumění textu a dost pojmů.
Didaktické maturitní testy byl v počátcích dost hrozné, ale pravidelně jsme je rozebírali (já většinou pro MFD, na mém blogu v rubrice Škola a maturita najdete každoroční zprávy) a zlepšily se.
To je úkol pro češtinářky ze základek - zatím žádné sdružení do těch testů nebuší. Pěkný den.
J11a55n48e85k 78W64a64g89n74e32r
"Testy na střední školy jsou založeny na testech společnosti Scio" je naprostý nesmysl. Scio má de facto monopol na přijímačky na VŠ, jednotné přijímací zkoušky jsou na zcela jiném základu.
Z67d16e82n18ě68k 82Z27a63v70a98d81i67l
Když začaly tyto testy, tak při přijímačkách na VŠ při nich nejprve propadla. Když je dělala podruhé - bez jakékoliv další průpravy, udělala je tak dobře, že mohla dělat naráz 2 VŠ a ostatní VŠ odmítla. Je to zvláštní systém.
Nicméně si myslím, že přijímačky na střední a VŠ školy i maturity, by si měly školy organizovat samy. Tento centralizovaný systém se mi zdá naprosto zbytečný a drahý.
Z75b44y14n54e61k 25J62a15r92o21s
Život je boj a čím dřív se to lidi (děti( naučí, tím líp. Měli jste vidět ten hukot, když jsem na třídních schůzkách (sekunda na osmiletém gymnáziu) výrok jedné matky, že chce, aby její dítě škola bavila komentoval "A já si vždycky myslel, že do školy děti chodí, aby se něco naučily, ne aby je to bavilo"... Paní třídní profesorka přikyvovala jen nenápadně
Z30b21y76n29e26k 16J69a20r79o83s
A jako učitel (M,F, IT) musím konstatovat, že ty testy k přijímačkám jsou opravdu příšernost.
J82i86r18i 48M16a21c65h27o53t72k56a
Ta otázka má širší kontext než jen samotné testy. Pokusil jsem se shrnout toto téma zde: https://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost/skols...
V konečném důsledku je primární otázkou, jaké chceme mít školství.

T74o42m16á72š 50V73o20d12v73á21ř27k74a
Pane Machotko, gratulace k Vašemu rozboru, přečteno se zájmem. U mne jde spíše o povzdech nad praxí, kterou se asi jen tak nepodaří změnit.
M94i61c96h90a62e11l 57P11á88l11k82a
Zcela souhlasím.Díval jsem se na příklady z matematiky-myslím je jich 16 a ta děcka na to mají myslím 70 minut ! V to časovém stresu se příliš přemýšlet nedá.Musí to dělat téměř automaticky.A čeština ? Jenom jsem nahlédl-nesmyslné rozbory vět, co znamená to a ono, nedává se vůbec slyšení kreativitě, eseji, volnému psaní, tak jak píšete o své dceři.Skutečně nesmyslné a pro mnohé děti ubíjející.
L65u87m36í65r 47V50i58t44h61a
Jenomže například sepisování smluv je přesně o tom větném rozboru a o tom, co znamená tohle a tamto. Ona poetická smlouva může být krásná, ale v praxi je úplně k h.
- Počet článků 1088
- Celková karma 34,61
- Průměrná čtenost 2511x
Seznam rubrik
Oblíbené články
Oblíbené blogy
- L.A.Sulovská
- Vladimír Gottwald
- Jan Pražák
- Lubomír Stejskal
Oblíbené knihy
- Johnson: Dějiny 20. století
- Noa Tishby: Izrael, země, které nikdo nerozumí
Co právě poslouchám
- Phil Collins
- Pink Floyd