Děkujeme za pochopení.
G58e88o81r24g93e 85H21o11l29y
The main college entrance exams are the ACT and the SAT. The CLT is a newer alternative that is accepted by a small number of colleges. Colleges and universities, especially highly selective schools, may also require SAT Subject Tests.
College Entrance Exams — What Admissions Tests to Take ...
University of Portland
https://www.up.edu › ready-for-college › college-entranc...
J71a30n 84A84b70r89t
Nyní vycházejí ze ZŠ ročníky 2007 +2008 kdy se v tyto roky celkem narodilo 232.202 dětí. Někteří již studují na víceletých gymnáziích, někteří z roč. 2007 již chodí na SŠ a někteří 2008 budou vycházet až příští rok. Já jsem ročník 1976, kdy se společně s ročníkem 1975 narodilo celkem 379.154 dětí a NIKDO si nedokázal představit, že svou neschopnost uspět u přijímacích zkoušek bude svádět na vysoký počet uchazečů a na obtížnost otázek!!!!!
J23a74n 84K15a89r21a75s36e21k
ja jsem ten clanek autora pochopil nasledovne:
'jednou budou v teto zemi rozhodovat lide, kteri se umi pripravit na testy'
Z hruzou zjistuji, ze se tento aspekt vubec nediskutuje, misto toho se jako obvykle predhodi autorovi, ze nazev te spolecnosti, ktera ta testy pripravuje nesouhlasi a ze zivot je 'boj' a 'lehce na cvicisti' apod.
Nebylo by mozne, ze uz i dnesni disktujici podstupovali v mladi podobnou selekci?
J67o90s60e24f 16K65o96m42e70n39d64a
Já bych to tak černobíle neviděl, já se na testy nepřipravoval a měl jsem percentil přes 90.
L82u88m30í98r 12V80i14t57h66a
V situaci, kdy střední školy nabírají žáky bez ohledu na výsledky přijímacích řízení, lze těžko mluvit o nějaké likvidaci děti deformovanými přijímacími testy. Možná s výjimkou některých škol, očima rodičů vnimanych jako prestižní, jsou přijímačky pouze formalitou, kterou ředitelé škol nejpozději ve druhém kole ve snaze naplnit kapacitu školy obejdou.
Proč je správná myšlenka, aby přijímací zkoušky byly tvořeny centrálně? Protože garantem a téměř 100% investorem vzdělávání je stát. A ten tudíž rozhoduje o "výši laťky". Diskutovat by se mělo spíš o tom, co stát za své peníze očekává a jak zajistí jejich návratnost. Vlastní přijímačky ať si tvoří školy, které státní podporu nepožaduji.
A vždycky je tu možnost přestupu na jinou školu. Takže zák, který se dostal na nějakou střední, může přestoupit na jakoukoliv jinou střední. Běžně se to děje.
A co se týče podpory dětí z nemajetných rodin, měl by existovat systém stipendií, prospechovych i sociálních, včetně sponzoringu. Bohužel tenhle systém notně osekala levicová Sobotková vláda.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/062018/26062018A40C63E1CC4A364DF37E9A98DAFF29EA.jpg)
T72o14m10á28š 11V16o20d17v94á92ř72k26a
Přiznám se, pane Viťho, že jsem vůbec nepochopil smysl Vašeho prvního odstavce. Výsledky scio testů přijdou vyhodnocené, škola vylepí na dveře seznam všech, co přišli na zkoušku a udělá čáru, kde ti nad ní jsou přijatí a ti pod ní ne. Tak se to děje (aspoň ještě v loňském roce) na gymnasiích v městě Ostravě, kde žiji.
Váš příspěvek se nejspíše týká středních odborných škol a učilišť, kde bude nejspíše tlak na přijetí menší, než na gymnasia, odkud je přeci jen větší šance dostat se na VŠ.
S druhým odstavcem nepolemizuji, vyjádřil jsem své stanovisko v blogu.
Přestup na jinou školu jistě možný je, avšak je zde předpoklad, že ona škola má pro přestupujícího místo. U těch gymnasíí to tak asi nebude.
S posledním odstavcem vyjadřuji souhlas.
J79o38s58e67f 60N21o64ž93i55č28k44a
Společnosti Scio se nemám důvod zastávat, nicméně přijímací testy na SŠ opravdu nedělá ona. Ty jsou již řadu let "vyráběny" v Cermatu.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/022024/1102202497CC6A49338081A6D20E3FF69E0AEF90.jpg)
V12e94r77o20n93i79k56a 32V47a71l35í92k65o83v49á 16Š20u71b33o25v90á
Scio byly jiné, více úkolů se točilo kolem jednoho textu, šly více po logice a pravopisu, zatímco Cermat prosazuje porozumění textu a dost pojmů.
Didaktické maturitní testy byl v počátcích dost hrozné, ale pravidelně jsme je rozebírali (já většinou pro MFD, na mém blogu v rubrice Škola a maturita najdete každoroční zprávy) a zlepšily se.
To je úkol pro češtinářky ze základek - zatím žádné sdružení do těch testů nebuší. Pěkný den.
J85a22n64e77k 36W88a33g31n58e86r
"Testy na střední školy jsou založeny na testech společnosti Scio" je naprostý nesmysl. Scio má de facto monopol na přijímačky na VŠ, jednotné přijímací zkoušky jsou na zcela jiném základu.
Z69d33e67n78ě59k 94Z88a52v56a88d86i48l
Když začaly tyto testy, tak při přijímačkách na VŠ při nich nejprve propadla. Když je dělala podruhé - bez jakékoliv další průpravy, udělala je tak dobře, že mohla dělat naráz 2 VŠ a ostatní VŠ odmítla. Je to zvláštní systém.
Nicméně si myslím, že přijímačky na střední a VŠ školy i maturity, by si měly školy organizovat samy. Tento centralizovaný systém se mi zdá naprosto zbytečný a drahý.
Z13b54y23n29e73k 85J43a13r69o93s
Život je boj a čím dřív se to lidi (děti( naučí, tím líp. Měli jste vidět ten hukot, když jsem na třídních schůzkách (sekunda na osmiletém gymnáziu) výrok jedné matky, že chce, aby její dítě škola bavila komentoval "A já si vždycky myslel, že do školy děti chodí, aby se něco naučily, ne aby je to bavilo"... Paní třídní profesorka přikyvovala jen nenápadně
Z44b67y69n45e45k 69J44a34r61o46s
A jako učitel (M,F, IT) musím konstatovat, že ty testy k přijímačkám jsou opravdu příšernost.
J86i13r53i 64M94a21c61h67o47t31k94a
Ta otázka má širší kontext než jen samotné testy. Pokusil jsem se shrnout toto téma zde: https://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost/skolstvi-jednotne-prijimaci-zkousky.A220701_194021_p_spolecnost_nef
V konečném důsledku je primární otázkou, jaké chceme mít školství.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/062018/26062018A40C63E1CC4A364DF37E9A98DAFF29EA.jpg)
T14o78m72á91š 90V90o91d85v62á36ř24k29a
Pane Machotko, gratulace k Vašemu rozboru, přečteno se zájmem. U mne jde spíše o povzdech nad praxí, kterou se asi jen tak nepodaří změnit.
M98i87c31h19a24e70l 36P15á69l85k42a
Zcela souhlasím.Díval jsem se na příklady z matematiky-myslím je jich 16 a ta děcka na to mají myslím 70 minut ! V to časovém stresu se příliš přemýšlet nedá.Musí to dělat téměř automaticky.A čeština ? Jenom jsem nahlédl-nesmyslné rozbory vět, co znamená to a ono, nedává se vůbec slyšení kreativitě, eseji, volnému psaní, tak jak píšete o své dceři.Skutečně nesmyslné a pro mnohé děti ubíjející.
L83u17m43í60r 61V35i64t48h97a
Jenomže například sepisování smluv je přesně o tom větném rozboru a o tom, co znamená tohle a tamto. Ona poetická smlouva může být krásná, ale v praxi je úplně k h.
- Počet článků 1000
- Celková karma 30,04
- Průměrná čtenost 2517x
Seznam rubrik
Oblíbené články
Oblíbené blogy
- L.A.Sulovská
- Vladimír Gottwald
- Jan Pražák
- Lubomír Stejskal
Oblíbené knihy
- Johnson: Dějiny 20. století
- Noa Tishby: Izrael, země, které nikdo nerozumí
Co právě poslouchám
- Phil Collins
- Pink Floyd
Oblíbené stránky
- www.blogosfera.cz