Konečně !
Napadený a zrušený dokument - územní plán Břeclavska vůbec nezohledňoval variantní trasu, která má spojovat Brno s Vídní, přes Břeclav a bez posouzení preferoval trasu na Mikulov. I tato trasa je také špatná, ale výrazně méně než přes Mikulov. Nyní věřím, že spojení na Vídeň bude po existující dálnici na Břeclav, odtud obchvatem přes průmyslovou zónu a pak dál na Reinthal do Rakouska. Teď máme znovu naději, že naše argumenty budou brány vážně. Rozpory kolem výstavby silnice, která by zasáhla do přírody a života lidí na Mikulovsku, se táhnou už několik let.
Mezi zastánce mikulovské varianty patří náměstkyně hejtmana Anna Procházková (ODS), která při prosazovaní „své“ varianty se neštítí ani nejrůznějších podvodů a nepoctivostí. Například to, že evropským institucím opakovaně tvrdila, že příprava územního plánu byla zahájena před vstupem Česka do EU. Přesto neustále tvrdí, že za zdržení může Strana zelených a občanské iniciativy. Pro svoji nekompetentnost by měla ihned odstoupit. Nelze ovšem očekávat, že by se sama chytla zas nos. Za ten ji musí chytit zastupitelé Jihomoravského kraje a odvolat ji. Bylo by dobré, kdyby se ji zastupitelé zeptali například na tyto otázky:
Kdo způsobil, že se do územního plánu Břeclavsko dostal místo původně naplánovaného a ministerstvem dopravy schváleného čtyřpruhu –dvoupruhový obchvat města Břeclav?
Kdo způsobil, že se v rozporu s legislativou EU a ČR neposuzovala varianta přes Břeclav, která se musí nyní horko těžko „doposuzovat“
Kdo způsobil, že rada kraje pozdě pověřila hejtmana podpisem memoranda, které bylo podmínkou mezinárodní smlouvy a způsobil tím mezinárodní ostudu
Kdo způsobil , že nebylo v souladu se zákonem prováděno požadované přeshraniční posuzování vlivů na životní prostředí (EIA a SEA), a nebyl dodržován protokol z Mistelbachu podepsaný 14.4.2005.
Poctívá odpověď by měla vždy začínat slovy : „Nikoliv Strana zelených a občanská sdružení“
Do doby schválení Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje (což může být nejdříve do půl roku) platí UP VUC okresu Břeclav z osmdesátých let minulého století , kde dálnice R52 v trase Brno - Pohořelice – Mikulov vůbec není. Bez schváleného územního plánu nelze vydat uzemni rozhodnuti pro R52 a pro ostatní nove stavby, které byly schválené ve zrušeném plánu velkého územního celku Břeclavsko.Územní řízeni pro R 52 Pohořelice - Iváň s ústním jednáním dne 17.12.2009 bude muset byt přerušeno.
Na tomto případě je výjimečné i to, ze soud zrušil cely územní plán, nikoliv jen část jako např. v případě Prahy (část týkající se rozšíření letiště v Ruzyni) či v případě Pardubického kraje ( část týkající se silnice R35 kolem Litomyšle) . Proč tomu tak bylo ? Jako bývalý krajský zastupitel jsem byl při schvalování nyní zrušeného územního plánu. Samotný schvalovací proces připomínal frašku, jedna z příloh schvalovaného dokumentu totiž chyběla. V daném případě se jednalo o přílohu o civilní obraně. Je katastrofální, že krajští zastupitelé byli ochotni zdvihnout ruku pro vyhlášku , jejž jednu část vůbec neviděli. Teprve později byl k již schválenému dokumentu připojena. Nic zvláštního v ní sice nebylo, ale zastupitelé bianko schválili část dokumentu, kde mohlo být třeba napsáno, že paní náměstkyni hejtmana se schvaluje dar ve výši jednoho milionu korun. Zrušení celého dokumentu schváleného v rozporu se zákonem jsem očekával!
Veřejný ochránce práv (ombudsman) se už před dvěma lety vyjádřil, že se úřady v rámci dosavadního projednávání a přípravy výstavby rychlostní silnice R52 dopustily závažných pochybení. Ombudsman požadoval, aby příslušné úřady zajistily porovnání možných variant dálničního spojení Brna a Vídně. Stejný požadavek již dříve vyslovila i Evropská komise. Ombudsman se dálničním spojením Brna a Vídně a souvisejícím územním plánem velkého územního celku Břeclavska začal zabývat na základě podnětu občanského sdružení Ekologický právní servis, obce Dolní Dunajovice a také na základě mého podnětu. Za hlavní nedostatek všech úředních postupů označil především skutečnost, že nedošlo ke strategickému posouzení možných variant řešení dálničného spojení mezi Brnem a Vídní, zejména z hlediska jejich dopadu na území soustavy NATURA 2000. I na jeho slova tedy došlo ! Takže: „Konečně“
Mojmír Vlašín
Chvála bláznovství
Říká se, že děti a blázni mluví pravdu. A bylo to v Andersenově pohádce právě dítě, které křičelo: „Císař je nahý!“. A mělo pravdu.
Mojmír Vlašín
Proč nechci ohňostroje
Ohňostroj je vynález starověku (Čína, Indie) a do starověku tato zábava také patří. Tak jako už dnes neházíme jinověrce lvům, tak také bychom měli zvážit, zda opravdu potřebujeme anachronickou ohňostrojovou zábavu.
Mojmír Vlašín
Větrné elektrárny a miliony
V sobotu 26.1.2019 vyšel Víkendu MFD článek o úbytku ptáků od I. Breziny, kde je tvrzení že : „Miliony ptáků rozsekají rotory „ekologicky čistých“ větrných elektráren, spousta opeřenců uhoří na sloupech elektrického vedení"
Mojmír Vlašín
Sucho a zakopaný pes
Meliorace jsou od latinského slova meliorem - zlepšovat. Ve skutečnosti to je však většinou zhoršování.
Mojmír Vlašín
Proč kandiduji za Zelené?
Poprvé jsem kandidoval za Zelené do voleb do zastupitelstva města Brna už v roce 1990. A kandiduji zase. Proč ?
Další články autora |
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné
Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů
Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...
U nás cyklostezky, v Polsku dálnice. Využít dotace EU jsme vždy nezvládli, říká expert
Premium Od vstupu Česka do Evropské unie uplynulo 1. května 20 let. Jak tu dobu zhodnotit? Podle politologa...
Alijev má majetek i u vás, EU zavírá oči, říká novinářka o korupci v Ázerbájdžánu
Premium Leyla Mustafajeva je prozatímní šéfredaktorkou ázerbájdžánského protikorupčního serveru Abzas...
Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval
Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...
Lepru mezi sebou ve středověku šířili lidé a veverky, tvrdí studie
Lepra se ve středověké Anglii přenášela mezi lidmi a veverkami. Zjištění podporuje teorii, že při...
Klempíř - Pokrývač do Německa
Arcon Personalservice GmbH
nabízený plat:
75 260 - 90 320 Kč
- Počet článků 262
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1393x
Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ 4.0 Mezinárodní License