- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Napadený a zrušený dokument - územní plán Břeclavska vůbec nezohledňoval variantní trasu, která má spojovat Brno s Vídní, přes Břeclav a bez posouzení preferoval trasu na Mikulov. I tato trasa je také špatná, ale výrazně méně než přes Mikulov. Nyní věřím, že spojení na Vídeň bude po existující dálnici na Břeclav, odtud obchvatem přes průmyslovou zónu a pak dál na Reinthal do Rakouska. Teď máme znovu naději, že naše argumenty budou brány vážně. Rozpory kolem výstavby silnice, která by zasáhla do přírody a života lidí na Mikulovsku, se táhnou už několik let.
Mezi zastánce mikulovské varianty patří náměstkyně hejtmana Anna Procházková (ODS), která při prosazovaní „své“ varianty se neštítí ani nejrůznějších podvodů a nepoctivostí. Například to, že evropským institucím opakovaně tvrdila, že příprava územního plánu byla zahájena před vstupem Česka do EU. Přesto neustále tvrdí, že za zdržení může Strana zelených a občanské iniciativy. Pro svoji nekompetentnost by měla ihned odstoupit. Nelze ovšem očekávat, že by se sama chytla zas nos. Za ten ji musí chytit zastupitelé Jihomoravského kraje a odvolat ji. Bylo by dobré, kdyby se ji zastupitelé zeptali například na tyto otázky:
Kdo způsobil, že se do územního plánu Břeclavsko dostal místo původně naplánovaného a ministerstvem dopravy schváleného čtyřpruhu –dvoupruhový obchvat města Břeclav?
Kdo způsobil, že se v rozporu s legislativou EU a ČR neposuzovala varianta přes Břeclav, která se musí nyní horko těžko „doposuzovat“
Kdo způsobil, že rada kraje pozdě pověřila hejtmana podpisem memoranda, které bylo podmínkou mezinárodní smlouvy a způsobil tím mezinárodní ostudu
Kdo způsobil , že nebylo v souladu se zákonem prováděno požadované přeshraniční posuzování vlivů na životní prostředí (EIA a SEA), a nebyl dodržován protokol z Mistelbachu podepsaný 14.4.2005.
Poctívá odpověď by měla vždy začínat slovy : „Nikoliv Strana zelených a občanská sdružení“
Do doby schválení Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje (což může být nejdříve do půl roku) platí UP VUC okresu Břeclav z osmdesátých let minulého století , kde dálnice R52 v trase Brno - Pohořelice – Mikulov vůbec není. Bez schváleného územního plánu nelze vydat uzemni rozhodnuti pro R52 a pro ostatní nove stavby, které byly schválené ve zrušeném plánu velkého územního celku Břeclavsko.Územní řízeni pro R 52 Pohořelice - Iváň s ústním jednáním dne 17.12.2009 bude muset byt přerušeno.
Na tomto případě je výjimečné i to, ze soud zrušil cely územní plán, nikoliv jen část jako např. v případě Prahy (část týkající se rozšíření letiště v Ruzyni) či v případě Pardubického kraje ( část týkající se silnice R35 kolem Litomyšle) . Proč tomu tak bylo ? Jako bývalý krajský zastupitel jsem byl při schvalování nyní zrušeného územního plánu. Samotný schvalovací proces připomínal frašku, jedna z příloh schvalovaného dokumentu totiž chyběla. V daném případě se jednalo o přílohu o civilní obraně. Je katastrofální, že krajští zastupitelé byli ochotni zdvihnout ruku pro vyhlášku , jejž jednu část vůbec neviděli. Teprve později byl k již schválenému dokumentu připojena. Nic zvláštního v ní sice nebylo, ale zastupitelé bianko schválili část dokumentu, kde mohlo být třeba napsáno, že paní náměstkyni hejtmana se schvaluje dar ve výši jednoho milionu korun. Zrušení celého dokumentu schváleného v rozporu se zákonem jsem očekával!
Veřejný ochránce práv (ombudsman) se už před dvěma lety vyjádřil, že se úřady v rámci dosavadního projednávání a přípravy výstavby rychlostní silnice R52 dopustily závažných pochybení. Ombudsman požadoval, aby příslušné úřady zajistily porovnání možných variant dálničního spojení Brna a Vídně. Stejný požadavek již dříve vyslovila i Evropská komise. Ombudsman se dálničním spojením Brna a Vídně a souvisejícím územním plánem velkého územního celku Břeclavska začal zabývat na základě podnětu občanského sdružení Ekologický právní servis, obce Dolní Dunajovice a také na základě mého podnětu. Za hlavní nedostatek všech úředních postupů označil především skutečnost, že nedošlo ke strategickému posouzení možných variant řešení dálničného spojení mezi Brnem a Vídní, zejména z hlediska jejich dopadu na území soustavy NATURA 2000. I na jeho slova tedy došlo ! Takže: „Konečně“
Další články autora |
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...