Malá plagiátorka.

Teda ona už je dost velká a hlavně průšvih je to veliký. Ztráta důvěry a hlavně ministerského křesla. Postavila se proti ní i její univerzita, psaly se petice, vyzývalo se k demonstracím.

Čeho my se v této naší krásné zemi nedožijeme. Každý, kdo ve svém studentském životě, kdy psal diplomku přece ví, že jí taky musel obhájit. Měl přiděleného svého vedoucího práce, se kterým mohl a měl obsah své práce diskutovat. Obhájit pak svou práci před komisí znamená být si absolutně jist svou věcí, protože komise namítá, vytýká, navrhuje jiné postupy. Student si musí být jist a všechny své závěry v diplomce popsané obhájit. V diplomce se cituje, odkazuje se na závěry jiných, prostě je to diskuze na úrovni. Jak je možné, že komise nepozná plagiátorství už při takové diskuzi? Nebo jim pánům profesorům stačí, že diplomka je úhledně vázaná, že má předepsaný počet stran, že je v dostatečném počtu vyhotovení? A obhajobu vezmou zcela formálně aby si se studentem popovídali o životě? Mí páni profesoři o mé diplomce chtěli vědět všechno.

Vtírá se otázka, kolik procentně takového plagiátorství je. Kolik inženýrů, doktorů a magistrů zastává důležité posty ve výrobě, ekonomice, právnické praxi, zdravotnictví a o svých studentských prohřešcích ví své jedině oni. Nejsou v politice a tak je nikdo nelustruje. Možná úkol pro paní Vladimíru Dvořákovou to zjistit. Nedávná kauza právnické fakulty Západočeské univerzity v Plzni, potíže jiných např. UJAK a pod. Někteří poslanci taky horko těžko vysvětlovali jak vůbec ke svým diplomům přišli.

Školství vůbec a vysoké školy zvlášť by měly projít zásadní reformou. Zatím jsou slyšet jenom jejich požadavky na dotace. Aby bylo na platy učitelů, profesorů. Ale přimět je k tomu, aby žádné plagiátorství nepřipustily? To je, přinejmenším, to oč tu běží.

"To vážně chceme, aby pan profesor při obhajobě každou diplomku četl? Měl by, aby byl studentovi důstojným oponentem. Ale za ty prachy?"

Dost nechápu, jak je možné, že se na plagiátorství nepřijde při obhajobě diplomky. Zpochybňovat absolventku po 13 letech je nespravedlivé, nesolidní, diskriminační. Protože kdyby se nestala ministryní, tak by zřejmě její diplomová práce ležela dál v regále univerzity pokrytá prachem, který je jediný v této kauze spravedlivý.

Autor: Vladimír Zeman | úterý 10.7.2018 7:36 | karma článku: 24,56 | přečteno: 775x