- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vyspělé státy EU a eurozóny si ovšem žijí nad očekávání dobře i s tím batohem dluhů na zádech. Asi by nikdo neměnil život na venkově v Německu, ve Francii, nebo u nás v Česku, za život na venkově v Číně, Indii jenom proto, že Čína, Indie mají oproti Evropě přímo pohádkový růst. Přesto je to spíš naopak a lidé z těchto a jiných zemí mimo Evropu se snaží do Evropy dostat. Do té Evropy, ve které vinou nulového růstu roste nezaměstnanost. Jak nelogické jednání. Kamiony s čínskými uprchlíky, kteří za své životní úspory riskují život, aby na místě určení tj. v Evropě zjistili, že tu pro ně práce prostě není.
Na druhé straně vyspělá Evropa si dál žije nad poměry. Ve Stuttgartu se dostavuje podzemní nádraží za 100 miliard. Velmi schvaluji, je to velmi moderní, nadčasový projekt, nádherná vize budoucnosti. Jak hloupě, zpátečnicky vedle toho působí parky větrných elektráren a fotovoltaikou pokryté plochy nejlepší orné půdy. Budoucnost energetiky je v jádře a příjde čas, kdy se jaderné elektrárny schovají pod zem.
Nadčasové projekty pro vyspělou Evropu jsou ostatně to jediné možné, čím by se měla zabývat. Jak ošidné je myslet si, že jsem mohl něco udělat laciněji, je případ zvlněné dálnice D 47. Přesto, že zhotovitel Eurovia měl svůj pracovní postup odsouhlasen, měl by vědět, že nějaké zohýbané trubky a staveništní rum z demolic do základů dálnice přijít prostě nemůže. Jenže kdyby tam dal, co tam patří, tak by to za ty vysoutěžené peníze nepostavil.
Stejné je to i s tak kritizovanými velkými projekty v Praze. Tolik "moudrých" hlav se trápí myšlenkou, že je Blanka předražená, že se u nás stavějí nejdražší dálnice. Jeďte se podívat na most Dobkovičky nebo Opárno na nedostavěném úseku D8, nebo most přes Rybný potok na hranicích s Německem D8. Dálniční tunely Panenská, nebo opět pouze připravené tunely Prackovice, Radejčín na nedostavěném úseku D8. To všechno jsou včetně Blanky nadčasové projekty, které zaručují vysokou bezpečnost provozu a dlouhodobou životnost. Tunelové trouby, které za sebou zanechávají štítové razicí komplexy TBM Tonda a Adéla na stavbě Metra V.A., jsou pohledově velmi zdařilé, technicky a bezpečnostně dokonalé. A opět, jako to vždycky bylo, stavby tunelů v Praze město modernizují. S těmito stavbami souvisí přeložky sítí, nové moderní kolektory, kanalizace atd.
Samozřejmě nenechme se okrádat, ale buďme nároční na nové projekty. Tady u nás v Evropě nic jiného než technicky a společensky naprosto dokonalého ani dělat nemůžeme. Právě proto, že se tady žije stále podstatně lépe, než v těch zemích, které mají vysoký růst HDP.
Další články autora |
Korekt Praha
Praha
nabízený plat:
50 000 - 65 000 Kč