- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Výroba (hrubá) ČR 83,89 TWh
Spotřeba ČR 58,16TWh
Rozdíl ( Export - import + elektřina spotřebovaná na výrobu elektřiny - např. Dlouhé Stráně) 25,73 TWh
Na štěstí se pane Šťastný v mnoha věcech mýlíte.
Měsíčně najedu v práci elektromobilem 3.000 až 5.000km. A je to v pohodě.
Dokonce je to levnější než spalovákem.
Prostě jsem to vyzkoušel a jde to.
A v čem to vyvrací blog pana Šťastného, že zrovna vy provozujete elektromobil? Pan Šťastný nikde netvrdí, že si ho nemůže pan Matyáš pořídit a úspěšně provozovat.
Trochu se ale také zapomíná na obrovskou energetickou náročnost výroby klasických pohonných hmot z ropy, je k tomu rovněž zapotřebí poměrně veliké množství el. energie, plynu, vodíku atd...
Asi nenajdete nějakou věc v ryzí podobě, která by byla bez další finanční nebo energetické investice okamžitě k použití. Asi proto se o tom málokdy píše, zkrátka to k tomu samozřejmě patří.
Moje příští auto je každopádně elektrické. ( během příštích tří let)
Neberu vám možnost volby, pokud máte kde nabíjet a pohybujete se převážně v krátkých vzdálenostech, pak je elektromobil dobrá volba. Já si zase pro svou potřebu, kterou je jízda po horách s letním ježděním do lesa na těžbu dřeva, elektromobil asi nikdy nekoupím a není to proto, že bych ho nechtěl.
Maslo bude. Prikon bude. Na kazdem vysavaci usetrime nekolik set vatu, v nabijecich spickach se hospodynky chopi osvedceneho smetaku.
Když před prvními automobily musel běžec s praporkem avizovat jeho jízdu, také to na žádný průlom nevypadalo....
Netvrdím, že to nikdy nepůjde, jen mírním optimismus nepoučených, kteří věří, že přechod na elektromobilitu je možný v horizontu deseti let.
V zásadě bych souhlasil, až na ty emise. Podle mě je značný rozdíl, jestli je výfuk metr pod nosem lidí nebo kdesi vysoko a daleko od většiny občanů. A že vyrábíme elektřinu hlavně z uhlí je samo o sobě jiný a mnohem větší problém.
Jistě, pro čistotu měst samotných je lepší, když v nich jezdí elektromobily. Navíc vyčistit spaliny na jednom místě u elektrárenského bloku se dá efektivněji a určitě i levněji. Problém je v tom, že těch zdrojů elektřiny nemáme dost na to, aby si z toho mohl každý, nebo skoro každý, nabít auto. A z uhlí vyrábíme proto, protože je to pro nás a naše možnosti ten nejjednodušší a nejlevnější způsob. Kdyby nebylo celosvětového a dost iracionálního odporu k jaderným zdrojům, mohl být podíl i u nás dnes mnohem nižší.
Jsou lidé, kteří vidí problémy a říkají nejde to. Jsou lidé, kteří vidí problémy a snaží se je řešit. Jsou dnes baterie, které lze dobít za krátkou dobu. Je možné na sídlištích postavit pakrhausy pro všechna auta, dokonce by ty parkhausy mohly zabírat menší plochu dne dnešní parkoviště. Každý by tam měl svůj box i se zásuvkou. Dnes jsou či brzy budou vozy schopné ujet 400 km na jedno nabití, čili naprostá většina aut by se nabíjela jen v noci, kdy je přebytek elektřiny z větrníků. Já myslím, že ten druhý typ lidí nějakou cestičku najde.
Ono to bude mít ještě jeden dopad: Potřeba ropy bude klesat, výrazně klesat. Její cena (dnes značně nadsazená) půjde dolů, což poškodí mnohé muslimské státy a Rusko. Nemůže to být jeden z důvodů, proč politici podporují tento vývoj?
O tom rychlonabíjení je v blogu řeč a je tam mimo jiné zmíněno, že problém není ta rychlost, ale to, čím tu rychlonabíječku nakrmit. Idealistů jako vás je určitě třeba, ale pak je dobré se vrátit na zem a zeptat se sám sebe. Budu mít ten parkhaus kde postavit? Dokážu k němu získat přípojku s dostatečnou kapacitou, aby alespoň polovina vozů parkovací kapacity mohla najednou nabíjet? Co když zrovna v noci nebude v Severním moři foukat? Na to se vám majitelé nenabitých aut druhý den vybodnou. Délka dojezdu je irelevantní, nabíjet potřebují ti s dojezdem 200 i ti s dojezdem 400km.