Diskuse
Spasí nás elektromobilita?
Děkujeme za pochopení.
M83i56r49e67k 29M84a17t20y76á91š
Výroba (hrubá) ČR 83,89 TWh
Spotřeba ČR 58,16TWh
Rozdíl ( Export - import + elektřina spotřebovaná na výrobu elektřiny - např. Dlouhé Stráně) 25,73 TWh
M58i48r42e83k 93M79a56t26y94á23š
Na štěstí se pane Šťastný v mnoha věcech mýlíte.
Měsíčně najedu v práci elektromobilem 3.000 až 5.000km. A je to v pohodě.
Dokonce je to levnější než spalovákem.
Prostě jsem to vyzkoušel a jde to.
P58e91t10r 50M78u93n26z30a59r
A v čem to vyvrací blog pana Šťastného, že zrovna vy provozujete elektromobil? Pan Šťastný nikde netvrdí, že si ho nemůže pan Matyáš pořídit a úspěšně provozovat.
O58t50t55a 26Z15a89b46i71l96a71n97s72k15ý
Trochu se ale také zapomíná na obrovskou energetickou náročnost výroby klasických pohonných hmot z ropy, je k tomu rovněž zapotřebí poměrně veliké množství el. energie, plynu, vodíku atd...
V82l78a81d97i48m79í25r 51Š31ť95a89s13t59n11ý
Asi nenajdete nějakou věc v ryzí podobě, která by byla bez další finanční nebo energetické investice okamžitě k použití. Asi proto se o tom málokdy píše, zkrátka to k tomu samozřejmě patří.
J19i36r90i 62V68r22a54b44e72c
Moje příští auto je každopádně elektrické. ( během příštích tří let)
V13l32a36d93i56m17í58r 53Š95ť49a53s18t31n67ý
Neberu vám možnost volby, pokud máte kde nabíjet a pohybujete se převážně v krátkých vzdálenostech, pak je elektromobil dobrá volba. Já si zase pro svou potřebu, kterou je jízda po horách s letním ježděním do lesa na těžbu dřeva, elektromobil asi nikdy nekoupím a není to proto, že bych ho nechtěl.
M18i37l54o64š 22D55v87o36ř45á16č18e38k
Maslo bude. Prikon bude. Na kazdem vysavaci usetrime nekolik set vatu, v nabijecich spickach se hospodynky chopi osvedceneho smetaku.
P59a59v48e15l 77M75a21c85h67a43č71e51k
Když před prvními automobily musel běžec s praporkem avizovat jeho jízdu, také to na žádný průlom nevypadalo....
V92l63a15d92i86m67í19r 17Š32ť17a46s17t28n47ý
Netvrdím, že to nikdy nepůjde, jen mírním optimismus nepoučených, kteří věří, že přechod na elektromobilitu je možný v horizontu deseti let.
P59a46v74e64l 12Š71t58í49p94e48k
V zásadě bych souhlasil, až na ty emise. Podle mě je značný rozdíl, jestli je výfuk metr pod nosem lidí nebo kdesi vysoko a daleko od většiny občanů. A že vyrábíme elektřinu hlavně z uhlí je samo o sobě jiný a mnohem větší problém.
V76l95a11d16i52m23í41r 86Š40ť65a40s80t46n70ý
Jistě, pro čistotu měst samotných je lepší, když v nich jezdí elektromobily. Navíc vyčistit spaliny na jednom místě u elektrárenského bloku se dá efektivněji a určitě i levněji. Problém je v tom, že těch zdrojů elektřiny nemáme dost na to, aby si z toho mohl každý, nebo skoro každý, nabít auto. A z uhlí vyrábíme proto, protože je to pro nás a naše možnosti ten nejjednodušší a nejlevnější způsob. Kdyby nebylo celosvětového a dost iracionálního odporu k jaderným zdrojům, mohl být podíl i u nás dnes mnohem nižší.
L30a15d35i73s21l32a70v 77J14í73l72e69k
Jsou lidé, kteří vidí problémy a říkají nejde to. Jsou lidé, kteří vidí problémy a snaží se je řešit. Jsou dnes baterie, které lze dobít za krátkou dobu. Je možné na sídlištích postavit pakrhausy pro všechna auta, dokonce by ty parkhausy mohly zabírat menší plochu dne dnešní parkoviště. Každý by tam měl svůj box i se zásuvkou. Dnes jsou či brzy budou vozy schopné ujet 400 km na jedno nabití, čili naprostá většina aut by se nabíjela jen v noci, kdy je přebytek elektřiny z větrníků. Já myslím, že ten druhý typ lidí nějakou cestičku najde.
Ono to bude mít ještě jeden dopad: Potřeba ropy bude klesat, výrazně klesat. Její cena (dnes značně nadsazená) půjde dolů, což poškodí mnohé muslimské státy a Rusko. Nemůže to být jeden z důvodů, proč politici podporují tento vývoj?
V70l52a25d75i60m40í19r 81Š94ť54a44s60t46n79ý
O tom rychlonabíjení je v blogu řeč a je tam mimo jiné zmíněno, že problém není ta rychlost, ale to, čím tu rychlonabíječku nakrmit. Idealistů jako vás je určitě třeba, ale pak je dobré se vrátit na zem a zeptat se sám sebe. Budu mít ten parkhaus kde postavit? Dokážu k němu získat přípojku s dostatečnou kapacitou, aby alespoň polovina vozů parkovací kapacity mohla najednou nabíjet? Co když zrovna v noci nebude v Severním moři foukat? Na to se vám majitelé nenabitých aut druhý den vybodnou. Délka dojezdu je irelevantní, nabíjet potřebují ti s dojezdem 200 i ti s dojezdem 400km.
- Počet článků 135
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1860x