Byty se v Praze staví, ale na jedno se zapomíná…

Zapomíná se na to, že aby mohli lidé prožívat své životy na určité úrovni, potřebují k bydlení i další věci, bez kterých se může stát, že se pro ně jejich byty stanou vězením…

.

Lidí v našem hlavním městě neustále přibývá. Je to i díky větší nabídce pracovních míst než v jiných částech naší země, s tím souvisí samozřejmě i možnost dosáhnout vyšších výdělků. Takže lákadla bychom měli.

Máme v Praze i pozemky, kde se dají pro přibývající obyvatele postavit bytové domy. Někde se zruší ladem stojící roští, někde se zbourá dávno přesluhující areál a už to lítá – nejdříve díry v zemi, pak z nich začne směrem k nebi vyrůstat sen dosud nebydlících Pražanů a dalších potenciálních nových obyvatel.

Má to ale jeden háček, spíše hák by se chtělo napsat. Když budu vycházet jen ze situace v okolí mého vlastního bydliště, tak to vidím v jasných barvách. U nás, na žižkovském Jarově, se staví o sto šest. V těsné blízkosti parku Židovské pece vyrůstá hned několik velikých bytových domů a podle nejnovějších zpráv které mám, se prý bude také nejprve bourat přesluhující areál, dříve známý pod názvem Inklemo, dnes nazývaný honosným názvem „Centrum Jarov“, aby na jeho místě vyrostlo dalších několik velikých obytných domů.

Pokud mám správné informace, mělo by jít dohromady o několik tisíc bytových jednotek. V těch bytech budou bydlet lidé a lidé, jak je známo, jsou banda toulavá. Nedokážou potvory sedět na jednom místě, furt by někam courali. Aby to mohli dělat, musejí k tomu mít ovšem podmínky.

Ty podmínky se dnes jmenují silnice…

V těchto dnech, kdy je uzavřená spojnice, mezi Žižkovem a Karlínem, neboli ulice Pod Krejcárkem, se ukazuje v plné nahotě, jaký maglajz vypukne, když se musejí Koněvovou ulicí protlačit ty tisíce aut, každodenně mířící za svým cílem.

Abych to zkrátil – naše čtvrť není dopravní obslužností ani trochu připravená na další byty, další lidi, další tisíce aut. Přitom je každému, kdo to v místě zná jasné, že situace hned tak nějaké řešení nebude mít. Kudy by se mohly vést nové komunikace?

Vzduchem, nebo se budou bourat bloky současně sloužících bytových domů? Vznikne snad nová komunikace namísto dosavadních kolejí, spojujících dnes již nesloužící Nákladové nádraží se zbytkem světa?

A pokud ano, tak kdy? Já jen, že musí být každému dítěti jasné, že ty tisíce bytů budou stát a sloužit mnohem dříve, než vůbec někdo dokáže novou komunikace prosadit.

Ulice Malešická také nemůže pojmout tisíce aut od tisíců nových bytů, takže ani tudy cesta, doslova, nevede.

Jak budeme na Jarově v blízké budoucnosti žít, nestanou se nám byty a naše ulice vězením, klecí, ze kterých nebude vůbec snadné dostat se ven?

A je to takové jen u nás, na Jarově, nebo se podobný problém týká i jiných částí Prahy, kde se staví jen byty, aniž by se myslelo na další stránku věci…?

Dejte mi v diskusi prosím vědět, ať vím, jakým městským částem se budu muset v budoucnu také vyhnout, abych tam nezkejsnul do zpráchnivění.

.

 

Autor: Vladimír Kroupa | pátek 17.5.2019 11:07 | karma článku: 23,23 | přečteno: 1023x