Amnesty International je zase cíleně mimo…

Tak si tato mezinárodní instituce, tvořená z klíšťat a pijavic, znovu otevřela svá kusadélka směrem k České republice…

 

A je to tu znovu. Už zase náš stát diskriminuje Romy, už zase znějí slova jako rasismus. Malí Romové jsou, cituji – „v hlavním vzdělávacím proudu podle AI často oddělováni v ryze romských segregovaných třídách a školách, v mnoha případech jsou dokonce posílání do škol pro děti s lehkým mentálním postižením. V etnicky smíšených školách se setkávají s šikanou…“

Lepší příklad mimozity, jakou předkládá zpráva Amnesty International, aby člověk pohledal…

Ono ne že by nebyli malí Romové segregovaní do vlastích tříd a škol, ale nebylo by náhodou dobré se zamyslet nad tím, PROČ tomu tak je?

Co je divného na tom, že naše školství dává do jedné skupiny žáky, kteří jsou od těch ostatních na míle vzdálení, a to jak možnostmi svého chápání, pomalostí reakcí, agresivitou, tak, a to hlavně - neochotou spolupracovat a s absolutní absencí snahy…? Co je divného na tom, když sloučí do jedné skupiny problémové žáky, kteří vyžadují speciální přístup? Viděl někdo z Amnesty International seriál-dokument, který nedávno běžel tuším na České televizi, a kde se několik učitelů/dobrovolníků snažilo naučit třídu plnou romských dětí cokoliv, co by měly děti v jejich věku umět?

Viděl někdo z AI, jaký to mělo výsledek, jakým stylem tam musela probíhat výuka, aby se vůbec podařilo čtrnáctileté děti udržet jakž-takž v pozornosti a cokoliv je naučit, třeba i to nejprimitivnější učivo…?

Fakt si někdo z této organizace myslí, že by takto mohla probíhat výuka na běžné škole, v běžné třídě plné jiných dětí, než Romů…?

Učitelé musejí v „normální“ škole postupovat podle nějakého daného učebního plánu, a tak je normálnímu člověku jasné, že nemají ve svých hodinách čas řešit po sto dvacáté sedmé s jedním žákem, že 8x7 je 56, nebo že ve slově mlýn se píše tvrdé y, protože jde o vyjmenované slovo. Během takového neustávajícího vysvětlování by se totiž ostatní, co jim jsou tyto triviality jasné, nudili k smrti, zlobili by, a hodina by se kantorovi doslova rozprskla.

Ten nesmysl, že jsou romští žáci v etnicky smíšených školách šikanováni, snad ani nemá smysl komentovat, to může fakt tvrdit jen někdo, kdo viděl romského výrostka pouze namalovaného na křídovém papíře…

Slovutná lidsko-právní organizace plácá nesmysly, absolutně neznaje souvislosti a reálie. Nevidí, respektive NECHCE vidět problém romských rodin, takřka neexistující snahu rodičů na lepším vzdělání svých potomků, snahu donutit své děti být řádnými žáky – občany. V rodinách, tam je ten hlavní problém romských dětí, přehazovat tuto skutečnost na stát, potažmo na školství, je sice jednoduché a nabízí se to, ale jde o absolutní omyl a nepochopení pravdivé skutečnosti.

Dokud sami Romové nebudou chtít mít se lépe, tak se mít lépe prostě nebudou.

V našem státě má každý stejné možnosti vybavit se pro život vzděláním. Stát nemůže garantovat životní úspěch u někoho, kdo si myslí, že všichni okolo jsou tady jen a proto, aby dotyčného vodili za ruku, ustupovali jeho lenosti a nepřizpůsobivosti, aby za něho odvedli JEHO kus povinnosti a práce.

Bez práce nejsou koláče – tohle heslo stále platí, a to směrem ke každému. Ať je Rom, etnický Čech, křovácký hotentot, nebo africký imigrant.

Tohle heslo by si měli před spaním opakovat všichni páni a dámy z Amnesty International. I když, ptám se – bylo by jim to vůbec něco platné…?

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Vladimír Kroupa | čtvrtek 23.4.2015 12:58 | karma článku: 41,49 | přečteno: 2140x