Nebe a dudy - aneb jak je to s AXEjet!

Kdekdo už v televizy viděl poněkud sexistickou reklamu na AXEjet. Jsou tyto aerolinky skutečné nebo nebo jde jen o velkou mistifikaci?

Jde opravdu pouze jen o mistifikaci. Už samotný slogan nebe a dudy poukazuje na fakt, že něco není v pořádku. Pozornější si také všimnou deodorantu AXE ukrytého v logu společnosti. Avšak společnost AXE rozjela tuto kampaň poměrně ve velkém. Na mnohých (zejména ekonomických) portálech můžeme nálézt články o luxusní letecké společnosti AXEjet. Dozvíme se v nich třeba o destinacích, letovém parku (v němž jsou letadla jako Airbus A319 nebo Boeing 737), ale i to, že letenky budou kvůli výhradně internetovému rezervačnímu systému, díky němuž odpadnou náklady na prodejní místa, za poměrně dostupnou cenu. I na stránkách axejet.cz se můžeme dočíst o historii společnosti a jejím zakladateli.



Tato kampaň proběhla již dříve v zahraničí, jen domnělá letecká společnost nesla název LYNXjet. V roce 2005 společnost Unilever z průzkumu zjistila, že deodorant LYNX (u nás AXE) má úspěch u cílové skupiny 13 - 16 let, ale ztrácí u cílové skupiny 17 - 25let. Výsledek průzkumu také přinesl odhalení, že věk 17 - 25 je obdobím, kdy se muži vydávají na dlouhé cesty a jejich cílem je svoboda, ženy a útěk před realitou. Namísto původního nápadu využití reklamní plochy na letadlech, přišel koncept neexistujících aerolinií. Spuštění spotu obeznámilo lidi se značkou a přivedlo potenciální cestující a krásnými letuškami namlsané zvědavce na stránky společnosti. Tam se mohli stát členy Lynx Jet Mile High Club. Přišli speciání deodoranty Lynx Jet. Letušky Lynx se objevily v ulicích a začaly rozdávat pozvánky do klubu a „svoje“ telefónne čísla. I v novinách a médiích se objevili informace o cenách destinací. A tak i k nám přišla společnost AXEjet.

Tato na muže mířená kampaň na aeroline, na jejichž letadla mají ženy zřejmě vstup zakázán, slavila v zahraničí poměrně velké úspěchy. Kromě velikého zvýšení zájmu o LYNX (AXE), který přinesla, získala i mnohá ocenění. Nezbýva než konstatovat, že takhle se dělá reklama

Autor: Franta Kačer | pondělí 9.6.2008 10:20 | karma článku: 9,64 | přečteno: 2709x
  • Další články autora

Franta Kačer

Jse

2.12.2010 v 22:07 | Karma: 10,35

Franta Kačer

Radek John v předvolebním duelu

28.6.2010 v 15:21 | Karma: 20,64

Franta Kačer

Věci veřejné v obrazech

21.6.2010 v 11:45 | Karma: 16,45

Franta Kačer

Náboženská reforma podle mého

23.6.2009 v 8:00 | Karma: 8,33