Děkujeme za pochopení.
M17a19r96t93i18n 53B87o61k23ů15v75k49a
Tak nevím, asi mě dohnala karma za ty blbé kecy v diskuzi. Na cca kilometru mě předjela dvě auta v době, kdy proti něco jelo. Pěkně natěsno.
P10e80t93r 57S84k42á64c92e56l
S čím kdo zachází, tím taky schází. Jak moudré jsme měli předky...
V36í68t 18B97l58e41c39h26a
Pitomost roku to určitě není. Měřit auto od cyklisty v provozu nikdo nebude. Změří vám to až u soudu znalci pokud cyklistu srazite. Účelem této vyhlášky je-jezdit tak, aby nebyl ohrožen cyklista.V případě nehody je viník jasný a může být souzen za porušení předpisů - nedostatečný odstup.
L31u76b26o63š 75K84r75i20m74l
Pitomost roku to je, protože jde o výkřik bez dořešení detailů technických norem, ostatních pravidel, atd. U pravidel je skvělé, že cyklista může předjíždět kolonu vpravo, ale povinnost dodržet 1,5 m má, světe div se řidič.
H50e87l95e59n21a 57B44r91o37d59e85c33k94á
Pokud auto předjíždí cyklistu, musí jet ve vzdálenosti 1,5 m. Pokud ovšem cyklista projíždí kolonou stojících nebo krokem jedoucích aut, udržel by si často odstup 1,5 metru jedině v případě, že by šlo o metry svinovací. Tohleto prskání ve stylu umanutého dítěte opravdu nikomu nepomůže.
M27a46r19t48i55n 16B91o53k63ů23v96k64a
A chápete rozdíl mezi autem jedoucím dejme tomu stovkou a kolonou aut stojících?
J78i15ř15í 23Č63u65m96p55e14l35í31k
Už bylo mnohokrát řečeno, že bezpečná vzdálenost je zejména faktorem rychosti rozdílu jízdy cyklisty a motorového vozidla. Když pojedu dvacítkou po frekventované silnici, nebude mi vadit auto půl metru ode mě, které zpomalí a předjede mě rychlostí o 10-20 km/h vyšší (nedokážu odhadnout jaký je správný rozdíl). Když mě někdo předjede rozdílem 50 km/h, ten metr a půl už je velice rozumný.
O78d43s95t38r29a90n76ě44n23ý 68U67ž16i73v97a73t13e59l
P37e85t74r 97K93o42v52a39ř77í73k
Proč má někdo potřebu psát blog, když není schopen ani toho základního, tj. dodržet nějaký slohový tvar, psát článek kompaktně a srozumitelně. Naházet jednu větu za druhou bez jakékoli plynulé souvislosti, a ještě s řádkováním 2, je šílenost a neúcta ke čtenářům.
Co se týká tématu: já jako cyklista též (jako většina mých kolegů) pokládám ustanovaní zákona za nesmyslné a cyklistům ani řidičům to vůbec nijak neprospěje. Opak je pravdou - provoz na mnoha místech, kde se vyskytují cyklisté, se stává šíleným a na hlavu postaveným. Neprospěje to ani k bezpečnosti cyklistů, ani řidičů. Za sebe mohu říct, že ačkoli se pravidelně pohybuji na komunikaci, kde se jezdí kolem 100 km/h, NIKDY jsem se jako cyklista necítil ohrozen řidiči. Drtivá většina cyklisty respektuje. A kvůli občasným výjimkám zavádět tuto zhovadilost neřeší naopak vůbec nic. A mohu jen smutně konstatovat, že se na úsecích, kde se musím pohybovat po frekventoanější silnici, cítím velmi špatně a nekomfortně, když se za mnou úplně zbytečně tvoří kolona aut, aby mohly dodržet odstup 1.5 m. Nikdy jsem s tímto problém neměl, a nechápu, kde parlament vzal potřebu toto zavést, když odstup od cyklisty nikdy nebyl běžným důvodem jejich zranění, a tedy problémem, který by bylo nutno řešit.
M88a77r90t90i24n 40B14o58k76ů72v61k86a
Pokud drtivá většina jezdí slušně, potom jim 1,5 metru nevadí. Ta novela je kvůli neslušné menšině, která měla tendence nesprávným předjížděním ohrožovat cyklisty. Už před novelo bylo v zákoně jasně stanoveno, že předjíždějící řidič nesmí ohrozit, což se stávalo.
T78o83m94á20š 97V41o24d88v61á46ř28k75a
Poslední zkušenosti.
A/ Paříž - cesta pro auta je striktně oddělena od pásu pro cyklisty - betonovou zábranou. Nikdo nikoho neohrožuje a nikdo nikomu nenadává. Je to poměrně rozšířené.
B/ Španělsko - striktní přednost chodce na přechodu, brzdí i kamiony. Při předjíždění cyklisty přejetí do protisměru, i když musí čekat. Chodec na cestě - totéž, přejetí do protisměru. Absolutně vyloučeno "míjení" dvou aut a cyklisty či chodce.
P48a56v79e49l 63D85v89o22ř12á50k
Tady v oblíbené turistické oblasti jsou ovšem vedlejší silnice, cyklisty hojně užívané, tak úzké, že tu dva vozy v protisměru musejí sjet až na krajnici.
Potkat ses autobusem je je už záležitost pro kaskadéry. Předjíždět tady cyklistu s odstupem 1,5 m nelze, protože na to není dost místa. Tak, a teď raďte.
J34a90n 75R25á58ž
Těch jeden a půl metru nařízeného odstupu je opravdu pitomost roku.
Jezdím denně po dost frekventované silnici II.třídy, která je cca 6m široká. Mimo aut všech tonáží, je hojně využívána i cyklisty. Rád bych radu, jak předjet dnes bez porušení předpisů cyklistu, když v protisměru jezdí jedno auto za druhým. Samozřejmě v prvé řadě je hloupost, že tam trénují i závodníci, tedy jezdí ve skupinách, ale jsem názoru, že kolony aut za cyklistou nejsou zrovna tím, co zvyšuje bezpečnost.
M67a68r54t82i64n 74B98o95k24ů97v31k53a
A jak jste tam předjížděl před "metr a půl"? Tam se v pohodě vejdu, bez dostatečného odstupu od cyklisty, však on to ustojí?
- Počet článků 338
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2036x