Děkujeme za pochopení.
M57a41r21t48i19n 58B83o30k85ů33v67k51a
Tak nevím, asi mě dohnala karma za ty blbé kecy v diskuzi. Na cca kilometru mě předjela dvě auta v době, kdy proti něco jelo. Pěkně natěsno.
P76e67t21r 91S43k95á54c94e54l
S čím kdo zachází, tím taky schází. Jak moudré jsme měli předky...
V95í98t 71B28l17e84c14h69a
Pitomost roku to určitě není. Měřit auto od cyklisty v provozu nikdo nebude. Změří vám to až u soudu znalci pokud cyklistu srazite. Účelem této vyhlášky je-jezdit tak, aby nebyl ohrožen cyklista.V případě nehody je viník jasný a může být souzen za porušení předpisů - nedostatečný odstup.
L84u59b96o42š 13K20r94i65m62l
Pitomost roku to je, protože jde o výkřik bez dořešení detailů technických norem, ostatních pravidel, atd. U pravidel je skvělé, že cyklista může předjíždět kolonu vpravo, ale povinnost dodržet 1,5 m má, světe div se řidič.
H42e48l29e11n73a 79B60r10o73d69e19c72k56á
Pokud auto předjíždí cyklistu, musí jet ve vzdálenosti 1,5 m. Pokud ovšem cyklista projíždí kolonou stojících nebo krokem jedoucích aut, udržel by si často odstup 1,5 metru jedině v případě, že by šlo o metry svinovací. Tohleto prskání ve stylu umanutého dítěte opravdu nikomu nepomůže.
M26a35r79t23i91n 98B44o64k22ů93v47k93a
A chápete rozdíl mezi autem jedoucím dejme tomu stovkou a kolonou aut stojících?
J79i52ř24í 94Č72u22m43p14e58l62í27k
Už bylo mnohokrát řečeno, že bezpečná vzdálenost je zejména faktorem rychosti rozdílu jízdy cyklisty a motorového vozidla. Když pojedu dvacítkou po frekventované silnici, nebude mi vadit auto půl metru ode mě, které zpomalí a předjede mě rychlostí o 10-20 km/h vyšší (nedokážu odhadnout jaký je správný rozdíl). Když mě někdo předjede rozdílem 50 km/h, ten metr a půl už je velice rozumný.
O42d79s87t25r58a40n22ě17n71ý 49U57ž43i28v19a71t90e97l
P64e96t29r 53K81o17v93a36ř45í14k
Proč má někdo potřebu psát blog, když není schopen ani toho základního, tj. dodržet nějaký slohový tvar, psát článek kompaktně a srozumitelně. Naházet jednu větu za druhou bez jakékoli plynulé souvislosti, a ještě s řádkováním 2, je šílenost a neúcta ke čtenářům.
Co se týká tématu: já jako cyklista též (jako většina mých kolegů) pokládám ustanovaní zákona za nesmyslné a cyklistům ani řidičům to vůbec nijak neprospěje. Opak je pravdou - provoz na mnoha místech, kde se vyskytují cyklisté, se stává šíleným a na hlavu postaveným. Neprospěje to ani k bezpečnosti cyklistů, ani řidičů. Za sebe mohu říct, že ačkoli se pravidelně pohybuji na komunikaci, kde se jezdí kolem 100 km/h, NIKDY jsem se jako cyklista necítil ohrozen řidiči. Drtivá většina cyklisty respektuje. A kvůli občasným výjimkám zavádět tuto zhovadilost neřeší naopak vůbec nic. A mohu jen smutně konstatovat, že se na úsecích, kde se musím pohybovat po frekventoanější silnici, cítím velmi špatně a nekomfortně, když se za mnou úplně zbytečně tvoří kolona aut, aby mohly dodržet odstup 1.5 m. Nikdy jsem s tímto problém neměl, a nechápu, kde parlament vzal potřebu toto zavést, když odstup od cyklisty nikdy nebyl běžným důvodem jejich zranění, a tedy problémem, který by bylo nutno řešit.
M10a56r74t68i97n 63B18o46k42ů14v83k84a
Pokud drtivá většina jezdí slušně, potom jim 1,5 metru nevadí. Ta novela je kvůli neslušné menšině, která měla tendence nesprávným předjížděním ohrožovat cyklisty. Už před novelo bylo v zákoně jasně stanoveno, že předjíždějící řidič nesmí ohrozit, což se stávalo.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/062018/26062018A40C63E1CC4A364DF37E9A98DAFF29EA.jpg)
T33o10m86á75š 54V32o19d95v85á10ř31k44a
Poslední zkušenosti.
A/ Paříž - cesta pro auta je striktně oddělena od pásu pro cyklisty - betonovou zábranou. Nikdo nikoho neohrožuje a nikdo nikomu nenadává. Je to poměrně rozšířené.
B/ Španělsko - striktní přednost chodce na přechodu, brzdí i kamiony. Při předjíždění cyklisty přejetí do protisměru, i když musí čekat. Chodec na cestě - totéž, přejetí do protisměru. Absolutně vyloučeno "míjení" dvou aut a cyklisty či chodce.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/042014/11042014F9D1736E640F1942A4F4CBD777D10F56.jpg)
P49a61v42e73l 60D72v93o87ř23á36k
Tady v oblíbené turistické oblasti jsou ovšem vedlejší silnice, cyklisty hojně užívané, tak úzké, že tu dva vozy v protisměru musejí sjet až na krajnici.
Potkat ses autobusem je je už záležitost pro kaskadéry. Předjíždět tady cyklistu s odstupem 1,5 m nelze, protože na to není dost místa. Tak, a teď raďte.
J21a59n 95R80á58ž
Těch jeden a půl metru nařízeného odstupu je opravdu pitomost roku.
Jezdím denně po dost frekventované silnici II.třídy, která je cca 6m široká. Mimo aut všech tonáží, je hojně využívána i cyklisty. Rád bych radu, jak předjet dnes bez porušení předpisů cyklistu, když v protisměru jezdí jedno auto za druhým. Samozřejmě v prvé řadě je hloupost, že tam trénují i závodníci, tedy jezdí ve skupinách, ale jsem názoru, že kolony aut za cyklistou nejsou zrovna tím, co zvyšuje bezpečnost.
M79a20r72t38i86n 24B78o72k29ů65v16k61a
A jak jste tam předjížděl před "metr a půl"? Tam se v pohodě vejdu, bez dostatečného odstupu od cyklisty, však on to ustojí?
- Počet článků 338
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2036x