Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MB

Tak nevím, asi mě dohnala karma za ty blbé kecy v diskuzi. Na cca kilometru mě předjela dvě auta v době, kdy proti něco jelo. Pěkně natěsno.

0 0
možnosti
PS

S čím kdo zachází, tím taky schází. Jak moudré jsme měli předky...

0 0
možnosti
VB

V36í68t 18B97l58e41c39h26a

4. 5. 2022 18:01

Pitomost roku to určitě není. Měřit auto od cyklisty v provozu nikdo nebude. Změří vám to až u soudu znalci pokud cyklistu srazite. Účelem této vyhlášky je-jezdit tak, aby nebyl ohrožen cyklista.V případě nehody je viník jasný a může být souzen za porušení předpisů - nedostatečný odstup.

1 1
možnosti
LK

Pitomost roku to je, protože jde o výkřik bez dořešení detailů technických norem, ostatních pravidel, atd. U pravidel je skvělé, že cyklista může předjíždět kolonu vpravo, ale povinnost dodržet 1,5 m má, světe div se řidič.

4 1
možnosti
HB

Pokud auto předjíždí cyklistu, musí jet ve vzdálenosti 1,5 m. Pokud ovšem cyklista projíždí kolonou stojících nebo krokem jedoucích aut, udržel by si často odstup 1,5 metru jedině v případě, že by šlo o metry svinovací. Tohleto prskání ve stylu umanutého dítěte opravdu nikomu nepomůže.

3 1
možnosti
MB

A chápete rozdíl mezi autem jedoucím dejme tomu stovkou a kolonou aut stojících?

4 1
možnosti

Už bylo mnohokrát řečeno, že bezpečná vzdálenost je zejména faktorem rychosti rozdílu jízdy cyklisty a motorového vozidla. Když pojedu dvacítkou po frekventované silnici, nebude mi vadit auto půl metru ode mě, které zpomalí a předjede mě rychlostí o 10-20 km/h vyšší (nedokážu odhadnout jaký je správný rozdíl). Když mě někdo předjede rozdílem 50 km/h, ten metr a půl už je velice rozumný.

0 0
možnosti
PK

Proč má někdo potřebu psát blog, když není schopen ani toho základního, tj. dodržet nějaký slohový tvar, psát článek kompaktně a srozumitelně. Naházet jednu větu za druhou bez jakékoli plynulé souvislosti, a ještě s řádkováním 2, je šílenost a neúcta ke čtenářům.

Co se týká tématu: já jako cyklista též (jako většina mých kolegů) pokládám ustanovaní zákona za nesmyslné a cyklistům ani řidičům to vůbec nijak neprospěje. Opak je pravdou - provoz na mnoha místech, kde se vyskytují cyklisté, se stává šíleným a na hlavu postaveným. Neprospěje to ani k bezpečnosti cyklistů, ani řidičů. Za sebe mohu říct, že ačkoli se pravidelně pohybuji na komunikaci, kde se jezdí kolem 100 km/h, NIKDY jsem se jako cyklista necítil ohrozen řidiči. Drtivá většina cyklisty respektuje. A kvůli občasným výjimkám zavádět tuto zhovadilost neřeší naopak vůbec nic. A mohu jen smutně konstatovat, že se na úsecích, kde se musím pohybovat po frekventoanější silnici, cítím velmi špatně a nekomfortně, když se za mnou úplně zbytečně tvoří kolona aut, aby mohly dodržet odstup 1.5 m. ;-€ Nikdy jsem s tímto problém neměl, a nechápu, kde parlament vzal potřebu toto zavést, když odstup od cyklisty nikdy nebyl běžným důvodem jejich zranění, a tedy problémem, který by bylo nutno řešit.

13 2
možnosti
MB

Pokud drtivá většina jezdí slušně, potom jim 1,5 metru nevadí. Ta novela je kvůli neslušné menšině, která měla tendence nesprávným předjížděním ohrožovat cyklisty. Už před novelo bylo v zákoně jasně stanoveno, že předjíždějící řidič nesmí ohrozit, což se stávalo.

0 2
možnosti
Foto

Poslední zkušenosti.

A/ Paříž - cesta pro auta je striktně oddělena od pásu pro cyklisty - betonovou zábranou. Nikdo nikoho neohrožuje a nikdo nikomu nenadává. Je to poměrně rozšířené.

B/ Španělsko - striktní přednost chodce na přechodu, brzdí i kamiony. Při předjíždění cyklisty přejetí do protisměru, i když musí čekat. Chodec na cestě - totéž, přejetí do protisměru. Absolutně vyloučeno "míjení" dvou aut a cyklisty či chodce.

6 2
možnosti
Foto

Tady v oblíbené turistické oblasti jsou ovšem vedlejší silnice, cyklisty hojně užívané, tak úzké, že tu dva vozy v protisměru musejí sjet až na krajnici.

Potkat ses autobusem je je už záležitost pro kaskadéry. Předjíždět tady cyklistu s odstupem 1,5 m nelze, protože na to není dost místa. Tak, a teď raďte. :-)

5 2
možnosti
JR

J34a90n 75R25á58ž

3. 5. 2022 17:37

Těch jeden a půl metru nařízeného odstupu je opravdu pitomost roku.

Jezdím denně po dost frekventované silnici II.třídy, která je cca 6m široká. Mimo aut všech tonáží, je hojně využívána i cyklisty. Rád bych radu, jak předjet dnes bez porušení předpisů cyklistu, když v protisměru jezdí jedno auto za druhým. Samozřejmě v prvé řadě je hloupost, že tam trénují i závodníci, tedy jezdí ve skupinách, ale jsem názoru, že kolony aut za cyklistou nejsou zrovna tím, co zvyšuje bezpečnost.

15 2
možnosti
MB

A jak jste tam předjížděl před "metr a půl"? Tam se v pohodě vejdu, bez dostatečného odstupu od cyklisty, však on to ustojí?

0 2
možnosti
  • Počet článků 338
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2036x
62 let, hodně zájmů, hlavně cestování. Mám moc rád Rakousko, pro jeho přírodu, srdečné lidi, rozmanitost a pohodu. Jinak kolo, lyžování, četba, biatlon a dokumenty.

Seznam rubrik