- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak nevím, asi mě dohnala karma za ty blbé kecy v diskuzi. Na cca kilometru mě předjela dvě auta v době, kdy proti něco jelo. Pěkně natěsno.
S čím kdo zachází, tím taky schází. Jak moudré jsme měli předky...
Pitomost roku to určitě není. Měřit auto od cyklisty v provozu nikdo nebude. Změří vám to až u soudu znalci pokud cyklistu srazite. Účelem této vyhlášky je-jezdit tak, aby nebyl ohrožen cyklista.V případě nehody je viník jasný a může být souzen za porušení předpisů - nedostatečný odstup.
Pitomost roku to je, protože jde o výkřik bez dořešení detailů technických norem, ostatních pravidel, atd. U pravidel je skvělé, že cyklista může předjíždět kolonu vpravo, ale povinnost dodržet 1,5 m má, světe div se řidič.
Pokud auto předjíždí cyklistu, musí jet ve vzdálenosti 1,5 m. Pokud ovšem cyklista projíždí kolonou stojících nebo krokem jedoucích aut, udržel by si často odstup 1,5 metru jedině v případě, že by šlo o metry svinovací. Tohleto prskání ve stylu umanutého dítěte opravdu nikomu nepomůže.
A chápete rozdíl mezi autem jedoucím dejme tomu stovkou a kolonou aut stojících?
Už bylo mnohokrát řečeno, že bezpečná vzdálenost je zejména faktorem rychosti rozdílu jízdy cyklisty a motorového vozidla. Když pojedu dvacítkou po frekventované silnici, nebude mi vadit auto půl metru ode mě, které zpomalí a předjede mě rychlostí o 10-20 km/h vyšší (nedokážu odhadnout jaký je správný rozdíl). Když mě někdo předjede rozdílem 50 km/h, ten metr a půl už je velice rozumný.
Proč má někdo potřebu psát blog, když není schopen ani toho základního, tj. dodržet nějaký slohový tvar, psát článek kompaktně a srozumitelně. Naházet jednu větu za druhou bez jakékoli plynulé souvislosti, a ještě s řádkováním 2, je šílenost a neúcta ke čtenářům.
Co se týká tématu: já jako cyklista též (jako většina mých kolegů) pokládám ustanovaní zákona za nesmyslné a cyklistům ani řidičům to vůbec nijak neprospěje. Opak je pravdou - provoz na mnoha místech, kde se vyskytují cyklisté, se stává šíleným a na hlavu postaveným. Neprospěje to ani k bezpečnosti cyklistů, ani řidičů. Za sebe mohu říct, že ačkoli se pravidelně pohybuji na komunikaci, kde se jezdí kolem 100 km/h, NIKDY jsem se jako cyklista necítil ohrozen řidiči. Drtivá většina cyklisty respektuje. A kvůli občasným výjimkám zavádět tuto zhovadilost neřeší naopak vůbec nic. A mohu jen smutně konstatovat, že se na úsecích, kde se musím pohybovat po frekventoanější silnici, cítím velmi špatně a nekomfortně, když se za mnou úplně zbytečně tvoří kolona aut, aby mohly dodržet odstup 1.5 m. Nikdy jsem s tímto problém neměl, a nechápu, kde parlament vzal potřebu toto zavést, když odstup od cyklisty nikdy nebyl běžným důvodem jejich zranění, a tedy problémem, který by bylo nutno řešit.
Pokud drtivá většina jezdí slušně, potom jim 1,5 metru nevadí. Ta novela je kvůli neslušné menšině, která měla tendence nesprávným předjížděním ohrožovat cyklisty. Už před novelo bylo v zákoně jasně stanoveno, že předjíždějící řidič nesmí ohrozit, což se stávalo.
Poslední zkušenosti.
A/ Paříž - cesta pro auta je striktně oddělena od pásu pro cyklisty - betonovou zábranou. Nikdo nikoho neohrožuje a nikdo nikomu nenadává. Je to poměrně rozšířené.
B/ Španělsko - striktní přednost chodce na přechodu, brzdí i kamiony. Při předjíždění cyklisty přejetí do protisměru, i když musí čekat. Chodec na cestě - totéž, přejetí do protisměru. Absolutně vyloučeno "míjení" dvou aut a cyklisty či chodce.
Tady v oblíbené turistické oblasti jsou ovšem vedlejší silnice, cyklisty hojně užívané, tak úzké, že tu dva vozy v protisměru musejí sjet až na krajnici.
Potkat ses autobusem je je už záležitost pro kaskadéry. Předjíždět tady cyklistu s odstupem 1,5 m nelze, protože na to není dost místa. Tak, a teď raďte.
Těch jeden a půl metru nařízeného odstupu je opravdu pitomost roku.
Jezdím denně po dost frekventované silnici II.třídy, která je cca 6m široká. Mimo aut všech tonáží, je hojně využívána i cyklisty. Rád bych radu, jak předjet dnes bez porušení předpisů cyklistu, když v protisměru jezdí jedno auto za druhým. Samozřejmě v prvé řadě je hloupost, že tam trénují i závodníci, tedy jezdí ve skupinách, ale jsem názoru, že kolony aut za cyklistou nejsou zrovna tím, co zvyšuje bezpečnost.
A jak jste tam předjížděl před "metr a půl"? Tam se v pohodě vejdu, bez dostatečného odstupu od cyklisty, však on to ustojí?