- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Otevření železničního koridoru znamená, že od neděle bude rychlejší spojení mezi Berlínem a Mnichovem. Cesta vlakem bude trvat méně než 4 hodiny. Zkrátí se oproti současnému jízdnímu řádu přes naší republiku o více než 2 hodiny. Bude to zároveň velká konkurence oproti letecké dopravě. Naprosto srovnatelný čas a větší pohodlí se jistě brzy promítne ve zvýšeném zájmu.
Rakušanům chybí z Vídně na naší hranici již jen necelých 10 km. Na české straně se nestaví, ale diskutuje a protestuje. V roce 2019 se začne budovat obchvat Mikulova. Stavba dalších úseků mezi Pohořelicemi a Mikulovem je v nedohlednu. S Rakouskem nemáme dnes žádné dálniční spojení. Spojnice Lince s Českými Budějovicemi se z rakouské strany zastavila 15 km před naší hranicí. Důvod je prostý, nečinnost z české strany při stavbě dálnice.
Nyní nás čeká nová vláda "odborníků", která bude pravděpodobně vládnout bez důvěry. Nejsem si jistý, že mezi odborníky patří většina členů ANO. Toto hnutí získalo 30 % a sestavit vládu si jistě zaslouží, ale zcela jistě ne samo, bez ohledu na ostatní. Mezi těmito odborníky zůstává i Ťok, který i přes období ekonomické konjuktury zvládl postavit mizerných 30 kilometrů dálnic.
Strana, která povede Česko v dalších letech by měla mít i určitou dávku sebereflexe a ponechání všech ministrů, které doposud měla, určitě není uznáním vlastních chyb. U nás bychom nejvíc potřebovali přestat jen mluvit, ale konat. Vést nás může kdokoliv, ale místo dalšího půlroku snah složit vládu by bylo dobré myslet na to, co je pro modernizaci zemi nezbytné . Mezi to zcela jistě patří i kvalitní síť dálnic a dodržování dohod. Třeba té o stavbě dálnice, kterou jsme měli s Rakouskem, ale opět nám ujel vlak a zůstaneme ostatním terčem k posměchu.
Další články autora |
Hlavice, okres Liberec
3 996 300 Kč