- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Internetový on-line kurz byl rozdělen do dvou týdnů a v každém nás odborníci školili dva dny. Tedy dva večery. Celý kurz byl veden z USA, tedy v angličtině, ale pro velký zájem se postupně vytváří i další
jazykové mutace. Česká by měla být k dispozici příští rok a kurzy budete moci zakoupit i jako vánoční dárky.
Angličtinu zvládám a speciální povely znám ze svého oblíbeného flight simulátoru 8. Nejdůležitější před startem byla kontrola všech funkcí letadla. Jen jsem si nešikovně položil k brzdám půllitr s pivem (samozřejmě nealko, vím, že pilot nemůže alkohol a návykové látky). Otřel jsem pěnu z klávesnice a šel na jeden povel za druhým, připoutání, rolování po runwayi a vzrušující příprava na start. Tady přišel první šok. Pauza. A start byl v plánu až druhý den. Přepnul jsem si tedy na svůj simulátor a cvičně si odstartoval sám párkrát odstartoval s různými typy letadel. Druhý den jsem nebyl za hlupáka, vše bylo nacvičeno a ze startu jsem dostal ocenění 100%.
Trénink letu s autopilotem byl příjemný a rychlý. Zvládl jsem si prohlédnout z výšky deseti kilometrů
polovinu Spojených států a zalaškovat s přítelkyní, která pro ten den zůstala doma z práce a místo zástěry v pekárně hypermarketu si oblékla kostým, ve kterém vypadala jak stewardka United airlines. A bylo to dobře, protože přistání bylo na řadě až třetí den.
I přistání zvládl autopilot pod mým dohledem dobře. A tak největším oříškem bylo najít na letišti daný gate. Zbytek kurzu byly jednoduché technické úkony týkající se zajištění bezpečnosti cestujících a opakování telefonních čísel 112, 150, 155 a 158. A při simulaci problémů jsem si vzpomněl na své oblíbené filmy Delta Force s Chuckem Norrisem, Air Force One nebo Přepadení ve vzduchu a řešení bylo hračka.
Při závěrečném testu jsem se sice musel dvakrát poradit s přítelem googlem, ale 84% z testu a 100% z praktického letu mi zajistili celkově nejlepší známku - 92%. Na ZŠ by to byla jednička.
Stažený certifikát jsem poslal raději na více aerolinek a již mám několik nabídek na pohovory. Jedni dokonce chtějí, abych se dostavil do kanceláře. Nechápu, proč by to nemohli jako ostatní řešit online. Ještě zvažuji nabídku navazujících on-line kurzů „Krizové scénáře v letectví“ a „Pilotování kosmických těles“.
Internetový kurz na pilota dopravního letadla velice doporučuji. Nebylo to tak náročné, jako pokus o maturitu. A výplaty pilotů jsou příjemným bonusem. Pilotů je málo a tak to bude perspektivní zaměstnání. Těším se, až poprvé usednu do skutečného kokpitu a ohlásím vám“Dobrý den, tady kapitán letadla Vladimír, přeji vám příjemný let na vaši dovolenou“.
Další články autora |
Profesionální trenér sportovců-profesionálů i hobbíků, vytrvalec a závodník, Jan Kempa, je mužem činu. Svůj život obrátil v patnácti doslova...