Internetový kurz na pilota dopravního letadla

Sen každého kluka! A jen za pár tisíc (konkrétně 499,99 EUR). Nabídku jsem s radostí sobě vlastní uvítal, zaplatil, podepsal prohlášení o zdravotní stavu a způsobilosti, upravil si křeslo u počítače do vzletové polohy a hurá na to

Internetový on-line kurz byl rozdělen do dvou týdnů a v každém nás odborníci školili dva dny. Tedy dva večery. Celý kurz byl veden z USA, tedy v angličtině, ale pro velký zájem se postupně vytváří i další

jazykové mutace. Česká by měla být k dispozici příští rok a kurzy budete moci zakoupit i jako vánoční dárky.

Angličtinu zvládám a speciální povely znám ze svého oblíbeného flight simulátoru 8. Nejdůležitější před startem byla kontrola všech funkcí letadla. Jen jsem si nešikovně položil k brzdám půllitr s pivem (samozřejmě nealko, vím, že pilot nemůže alkohol a návykové látky). Otřel jsem pěnu z klávesnice a šel na jeden povel za druhým, připoutání, rolování po runwayi a vzrušující příprava na start. Tady přišel první šok. Pauza. A start byl v plánu až druhý den. Přepnul jsem si tedy na svůj simulátor a cvičně si odstartoval sám párkrát odstartoval s různými typy letadel. Druhý den jsem nebyl za hlupáka, vše bylo nacvičeno a ze startu jsem dostal ocenění 100%.

Trénink letu  s autopilotem byl příjemný a rychlý. Zvládl jsem si prohlédnout z výšky deseti kilometrů

polovinu Spojených států a zalaškovat s přítelkyní, která pro ten den zůstala doma z práce a místo zástěry v pekárně hypermarketu si oblékla kostým, ve kterém vypadala jak stewardka United airlines. A bylo to dobře, protože přistání bylo na řadě až třetí den.

I přistání zvládl autopilot pod mým dohledem dobře. A tak největším oříškem bylo najít na letišti daný gate. Zbytek kurzu byly jednoduché technické úkony týkající se zajištění bezpečnosti cestujících a opakování telefonních čísel 112, 150, 155 a 158. A při simulaci problémů jsem si vzpomněl na své oblíbené filmy Delta Force s Chuckem Norrisem, Air Force One nebo Přepadení ve vzduchu a řešení bylo hračka.

Při závěrečném testu jsem se sice musel dvakrát poradit s přítelem googlem, ale 84% z testu a 100% z praktického letu mi zajistili celkově nejlepší známku - 92%. Na ZŠ by to byla jednička.

Stažený certifikát jsem poslal raději na více aerolinek a již mám několik nabídek na pohovory.  Jedni  dokonce chtějí, abych se dostavil do kanceláře. Nechápu, proč by to nemohli jako ostatní řešit online. Ještě zvažuji nabídku navazujících on-line kurzů „Krizové scénáře v letectví“ a „Pilotování kosmických těles“.

Internetový kurz na pilota dopravního letadla velice doporučuji. Nebylo to tak náročné, jako pokus o maturitu. A výplaty pilotů jsou příjemným bonusem. Pilotů je málo a tak to bude perspektivní zaměstnání. Těším se, až poprvé usednu do skutečného kokpitu a ohlásím vám“Dobrý den, tady kapitán letadla Vladimír, přeji vám příjemný let na vaši dovolenou“.

Autor: Vladimír Glaser | úterý 17.9.2019 7:55 | karma článku: 14,90 | přečteno: 938x