III. Skončí ukrajinská válka obdobou Daytonské mírové dohody?

Proces découplée (oddělování) Východu od Západu nutně skončí tím, že mezi nimi budou vytýčeny nové hranice. Můj odhad: stane se jimi řeka Dněpr! Váš tip?

Proč dnes Rusové válku prohrávají?

„Probuďte mě za 100 let a zeptejte se, co se děje v Rusku a já okamžitě odpovím - pijí a kradou“. Michail Jevgrafovič Saltykov-Ščedrin

Stávající porážky Ruska mají jasného viníka - rozkrádání. Někde „po cestě“ na Ukrajinu se „ztratily“ peníze, jídlo a benzín a vojáci tak zůstali trčet v celých kolonách o hladu, bez nábojů a bez paliva. Dnes už pár ruských generálů kvůli tomu skončilo v nejpřísněji střeženém ruském vězení - v moskevském Lefortovu. Místo stávajících zkorumpovaných generálů byl jmenován nový ruský velitel, Alexandr Dvornikov, se zkušenostmi ze Sýrie. Co to pro Ukrajinský konflikt znamená? Ať už se to některému čtenářů líbí či nelíbí, jaderná mocnost niky nebyla poražena nejadernou. Jediným pozitivním východiskem z války pro Ukrajinu je buď porazit ruské ozbrojené síly v poli a vynutit si jejich ústup z ukrajinského území; nebo přijmout Putinovy ??mírové podmínky, jak Ukrajincům radil izraelský premiér Naftali Bennett v prvních dnech války. 

Jistě se mohu mýlit, ale předpokládám, že válka skončí uzavřením mírové dohody obdobné té z Deatonu (ZDE). Putin má něco, co západní aliance postrádá: čas. Veřejné mínění se brzy začne obracet proti Globálnímu Západu, protože sankce zasahují i země, které s válkou nemají vůbec nic společného. OSN očekává, že díky nim bude 20 až 30 mil. lidí trpět hladomorem. Byl-li cíl Globálního Západu dosáhnout hladomoru, pak neexistoval efektivnější způsob, než vyvolat Rusko – Ukrajinskou válku. Rusko a Ukrajina jsou největšími světovými producenty obilí a kukuřičného oleje. Evropská produkce potravin je vysoce závislá na ruských fosilních palivech a hnojivech. Sečteno a podtrženo: Globální Jih a chudší občané Globálního Západu se brzy začnou reptat a ptát se, zda válka na Ukrajině za takové utrpení stojí. Západní Evropa, z obavy před celosvětovým vysokým růstem cen energií, nedostatku potravin a protizápadním náladám ve světě, nakonec raději podpoří mírovou dohodu, která bude pro Ukrajince nevýhodná a zafixuje ruské zisky. Vyjednaná dohoda bude téměř jistě vyžadovat zrušení nejtvrdších sankcí vůči Rusku, včetně zmrazení aktiv ruské centrální banky. Připomínám, že Daytonská mírová dohoda válku v Bosně ukončila, ale zároveň vytvořila nefunkční stát složený ze dvou částí – Federace Bosny a Hercegoviny a Republiky srbské. Čeká týž osud i Ukrajinu? Obávám se, že ano, a proto také odhaduji, že nová hranice mezi Východem a Západem povede podél řeky Dněpr.

Která evropská země na válce nejvíce získá?

Největším evropským vítězem bude Turecko - jako mírový prostředník mezi Ruskem a Ukrajinou. Zůstane mu přístup k levným ruským surovinám, což mu zajistí konkurenceschopnost na světových trzích a zároveň stoupne jeho politický vliv, což podpoří jeho snahu při obnovování Osmanské říše.

Mezi ideologické vítěze se zapíše i Česká republika. Československo, Václava Havla, bylo založeno na hodnotách, mezi nimiž - na čelním místě - stála odveta komunistům za únor 1948 a Rusům za srpen 68´. Ukrajinská válka končící porážkou Ruska důvody vedoucí ke vzniku Československa beze zbytku naplní. Už se můžeme těšit na Letnou, na vojenskou přehlídku na počet našeho vítězství.

Pováleční vize: „Dvojmoří“

I přes vítězství v boji s Ruskem se musíme v ČR začít přemýšlet o poválečném resetu. Díky découplée, chceme-li být bohatí a úspěšní, musí u nás vzniknout obchodní cesta spojující Sever a Jih Evropy. Dovolte mi, laskavě, abych vám nakonec představit svoji vizi vzniku „Dvojmoří“, situovanou do Jihočeského kraje. Oblast „Dvojmoří“ vznikne na jedné straně spojením Českých Budějovic s Jadranským mořem a na straně druhé, prostřednictvím spolupráce s Bavorskem i s Baltem. Základním stavebním kamenem propojující Jihočeský kraj se Slovinskem bude již existující projekt železničního spojení Českých Budějovic se slovinským přístavem Koper, který v roce 1975 navrhl a propočítal pražský profesor Karel Žlábek. Pracoval s odvážně dlouhým železničním tunelem s tím, že z vytěžené horniny postavíme svůj vlastní ostrov - jihočeský Adriaport! Třetím do „party“ v našem projektu bude Rakousko, které jej musí povolit. Nemyslím si, že schvalování bude složité, protože jak pro jeho obyvatele, tak i podnikatele bude velmi výhodný. Navíc v Linci plán předpokládal vybudovat železniční stanici, odkud by cestující mohli pokračovat na italský přístav Terst. Připomínám, že Terst býval nejdůležitějším přístavem Rakouské monarchie. Čtvrtým účastníkem projektu bude Bavorsko, kde pro jeho turisty půjde o vítanou zkratku k moři a pro bavorské podnikatele, základ nové obchodní cesty spojující Balt s Jaderským mořem. Podaří-li se projekt uskutečnit, budeme bohatí a úspěšní …..

Příště: „Dvojmoří“

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Vít Klíma | středa 13.4.2022 10:22 | karma článku: 14,07 | přečteno: 543x