Padělky a Bible.
Uskutečněné proroctví potvrzuje, že Bible je božského původu.
Chceme-li určitou věc zkoumat nebo o ní jednat, musíme k ní přistupovat bez averze (odporu) a
předsudků. Jestliže theolog Carl Schneider píše: „Padělky začaly vznikat v novozákonní době a
vznikají neustále," (K. Deschner: Der gefälschte Glaube/Padělaná víra/, str. 20) pak má pravdu. To
však ještě zdaleka neznamená, že máme padělaný Nový zákon, znamená to však, že neoprávnění
lidé již tehdy přednášeli a dodnes přednáší svá falešná učení a výklady. Navzdory všemu, co bylo
překrouceno a čím se ještě budeme zabývat, zůstává originální Slovo navždy originálním Slovem.
Co mají znamenat ty podvratné narážky na padělané Petrovy epištoly a co ta nadmíru nehorázná
poznámka: „…ta svatá kniha, Bible, oplývá falešnými důkazy"? (K. Deschner: Der gefälschte
Glaube /Padělaná víra/, str. 20) To je neslýchané tvrzení a navíc ještě zlomyslná lež. Přitom se
odvolávají na učence, kteří v tomto směru už všechno dobře připravili. Je to troufalost obviňovat
autory Nového zákona z tvorby padělků a nazývat je podvodníky a všechny biblicky věřící lidi
považovat za podvedené! Avšak takovými klamnými manévry nemůže být zářící pravda zatemněna.
Ovšem ti čtyři evangelisté byli prostí muži. To, že jejich zprávy vyznívají částečně rozdílně,
přece pouze dokazuje, že jeden od druhého neopisovali. Každý psal, jak byl veden, podle toho, co
osobně slyšel nebo prožil, nebo co mu případně jiní dosvědčili. Rozhodující jsou přece samotné
dokázané skutečnosti, a ne s nimi spojené průvodní jevy.
Katolický theolog a překladatel Bible, Dr. Konstantin Rösch, znázornil rozličnost čtyř evangelií
čtyřmi živočišnými atributy: lvem, býkem, člověkem a orlem, jak jsou také popsáni ve Zj.4:6-8 a na
jiných místech. Už Ireneus je označoval jako symboly pro čtyři evangelia, což převzal od prvotních
křesťanů. Bible je přece psaná částečně v obrazech a podobenstvích. Matouš má tvář člověka,
Marek lva, Lukáš býka a Jan orla. V Ezech. 1 je nám o těchto čtyřech bytostech řečeno, že všichni
měli lidskou postavu (v. 5) a že pod jejich křídly byly lidské ruce (v. 8). Každý z těchto tvorů měl
čtyři tváře, ale představoval se pouze s jednou z nich. Každé evangelium popisuje v jednotlivostech
totéž vystupování Spasitele, a přesto má každé jinou podobu. I když každá z těchto bytostí
vystupuje s jinou tváří, uvnitř jsou všechny stejné. Právě tak je tomu se čtyřmi evangelii: uvnitř, v
jádru jsou všechna stejná, ale jedno ukazuje Pána více jako Syna člověka; druhé zdůrazňuje Jeho
Boží moc v symbolu lva, který je králem mezi zvířaty; třetí Jej představuje jako nositele břemen;
čtvrté Jej charakterizuje jako orla, který se vznáší do božských sfér.
Jestli tedy jeden evangelista o nějaké věci píše a druhý ne, jestli jednomu připadalo něco velmi
důležité a druhému ne, to přece není podstatné. Jestliže jeden evangelista píše, že Pán nasytil sedmi
chleby čtyři tisíce, a druhý, že sedmi chleby nasytil čtyři tisíce mužů, nepočítaje ženy a děti, pak
mají oba pravdu. Jeden z nich zašel jen více do podrobností. Jestliže jeden líčí, že před Jerichem
byli uzdraveni dva slepci, a druhý popisuje, že byl uzdraven jeden slepec, pak zase mají oba pravdu.
Jeden evangelista byl při tom, když se to stalo, druhý jen potkal později jednoho z uzdravených a
podal o tom zprávu. Jeden evangelista uvádí, že oba lotři, kteří byli ukřižováni s Kristem, se Mu
rouhali (Mat.27:44), druhý píše, že jeden z nich, totiž ten po Jeho pravici, šel do sebe a zvolal:
„Ježíši, vzpomeň mne" (Luk.23:39-42), a opět souhlasí obojí. Nejprve se rouhali oba, potom v
posledním okamžiku jeden poznal, kdo je ten, který byl vedle něho ukřižován, a zvolal k Němu.
Kritikové nepochopili, jako i mnoho jiného, také tento výrok: „Amen pravím tobě, dnes budeš se
mnou v ráji!" Podle toho došli k závěru, že Ježíš po Své smrti musel být nejprve několik dnů v nebi,
ačkoliv Písmo říká, že sestoupil do podsvětí. Oni prostě nepochopili, že až do ukřižování a do
nabytí platnosti Nové smlouvy nebylo místo blažených nahoře ale dole. V Luk.16 je nám jasně
řečeno, že místa blažených a neblažených byla rozdělena pouze propastí a že žádný nemohl přejít do
druhé oblasti. Všichni, kteří doufali v přicházejícího Spasitele, byli drženi jako ve vězení a podle
Mat.27 od 52. verše vstali společně s Kristem z mrtvých. Teprve od té doby se ráj, místo blažených,
už nenalézá dole, ale nahoře. Kristus sestoupil dolů a při Svém výstupu nahoru vzal s sebou všechny ty,
kteří věřili v Jeho příchod (Ef.4:8-10).
Page 7 of 89
Žádný rozpor není ani v tom, jestliže jeden evangelista píše, že při zmrtvýchvstání byli přítomni
dva andělé a hovořili k ženám (Luk.24:4), a druhý, že tam stál jen jeden (Mat.28:2; Mar.16:5),
anebo jestliže jsou ukázáni jednou v hrobě a podruhé před hrobem. Přesto všechno souhlasí. Uvnitř
hrobu šlo o to ukázat, kde Pán ležel. Před hrobem šlo o zvěstování, že vstal z mrtvých. Tak se to
tam na tom místě stalo. I když tam byli dva, mluvil z nich jen jeden, a proto jej pisatel obzvláště
uvedl. Dík buď Bohu, že neexistovali jenom samozvaní kritici, ale že byli i vynikající muži, kteří
nám přesvědčivě ukázali harmonii Písma. K nim patří i Dr. C. I. Scofield, mezinárodně uznávaný
vědec a překladatel Bible, který napsal úvod k evangeliím stojící nad všemi pochybnostmi.
Kritikové také vůbec nepochopili prorocký charakter Nového zákona. Vyčítají tak například
Pavlovi, že se zmýlil ve svém očekávání posledních událostí, protože napsal: „Ne všichni zajisté
zesneme, ale všichni proměněni budeme… my, kteří živi pozůstaneme do příchodu Páně…"
(1.Kor.15:51; 1.Tes.4:15) Pavel musel psát v přítomném čase, protože Duch svatý, který v něm
působil, znal průběh i trvání budoucích spásných dějin. Celý Nový zákon je sepsán tak, že platí v
každé době po celý čas milosti a že se může na jeho základě kázat a věřit až do poslední generace,
kdy se patřičná místa Bible naplní při příchodu Krista. Tentýž Pavel píše sám o sobě: „…čas
rozdělení (dle něm. Mengeho překl. Bible: …čas zesnutí odchodu…) mého nastává. Boj výborný
bojoval jsem, běh jsem dokonal, víru jsem zachoval. Již za tím odložena jest mi koruna
spravedlnosti, kterou dá mi v onen den Pán, ten spravedlivý soudce." (2.Tim.4:6-8) Ostatně vždy
existovali lidé, kteří ve své době počítali s příchodem Krista. Kdo to nečinil, nebude mít podíl v
prvním vzkříšení, protože v sobě nenosil živou naději. I Martin Luther věřil, že konec je blízko, a
počítal s příchodem Krista. Označoval antikrista dokonce jako „koncekrista". Psal: „V tomto roce
1540 je počet roků přesně 5500. Proto je třeba očekávat konec světa, neboť šesté tisíciletí
nebude dokončeno, jako nebyly dokončeny tři dny zemřelého Krista." (H. Heinz: Zwischen
Zeit und Ewigkeit/Mezi časem a věčností/, str. 137) Kdo v sobě nosil živou naději, ten očekával
příchod Krista. Tak je tomu i dnes. Existují lidé, kteří na základě naplňujícího se biblického
proroctví s tím pevně počítají také v této generaci.
Vrcholem slepotou raněné kritiky je zkreslené tvrzení, že Kristovo proroctví: „Amen pravím
vám, že nepomine pokolení toto, až se tyto všecky věci stanou," (Mat.24:34) selhalo. Tím jsou přece
myšleni Židé jako pokolení, a ne jedna generace. Židovské pokolení zůstalo navzdory krutému
vraždění zachováno až do dnešní doby, jak to je určeno v Božím spásném plánu a jak to řekl Ježíš.
Nepochopili ani citát: „…nezchodíte měst izraelských, až přijde Syn člověka," (Mat.10:23) a
zaměnili jej s Jeho n á v r a t e m. Copak nepřišel jako Syn člověka, který chodil mezi sedmi
zlatými svícny ve Svém království — ve Své královské vznešenosti, k Janovi na ostrov Patmos?
„Hlava pak jeho a vlasové bílí, jako bílá vlna, jako sníh, a oči jeho jako plamen ohně. Nohy pak
jeho podobné mosazi, jako v peci hořící; a hlas jeho jako hlas vod mnohých." (Zj.1:14-15) Doslova
se tedy naplnilo to, co řekl Ježíš. Slovem Božím můžeme vyvrátit každý argument, kterým má být
zpochybněno toto Slovo.
Ježíš a apoštolové se nezmýlili, ale učenci a vykladači Starého a Nového zákona kriticky
posuzující Bibli se v průběhu náboženských dějin mýlili. Aniž by si toho byli vědomi, až dodnes
opakují a opisují to, co před nimi řekli lidé, kteří podlehli stejnému klamu. Projevují tím však svou
nevědomost, pokud se týká Božího spásného plánu. I když byli schopni velmi přesvědčivě vyložit
historickou část, totiž chybný vývoj v křesťanství, obzvláště v univerzálním, katolickém
náboženství, žalostně však selhávají, jestliže se jedná o Slovo a věci království Božího. Jako
biblicky věřící křesťané nemůžeme mlčky snášet, když lidé, kteří nemají žádný přístup k Písmu
svatému a v něm skrytému a zjevenému spásnému plánu, za vším kladou otazník, hovoří o
největším podvodu a vidí rozpor za rozporem, zatímco si je sami vytvořili.
Historického důkazu existence Ježíše Krista není zapotřebí, neboť On je středem spásných dějin,
a ne lidmi zaznamenávané historie. Jestli o Něm psal Josephus Flavius nebo jiný dějepisec, o tom
není vůbec nutné diskutovat. O tom psali proroci a apoštolové, neboť tím byli přímo pověřeni, je to
věrohodné a dostatečné. Pokud jde o mne, věřím těm, kteří byli u toho, když se něco
nadpřirozeného dělo, a podali nám o tom zprávu. Od narození Krista až do Jeho nanebevstoupení.
Článek převzat od br. E. Franka Germany.
Lubomír Vít
Biblemanie?

Jelikož Paní Palkova nedala pod svůj poslední článek povolení k diskuzi, a je tam zmíněno mé jméno,velice rád bych k tomu něco dodal. Podle její odpovědí si můžete udělat,svůj úsudek. Nevím proč ji na blogu vadí články křesťanů?
Lubomír Vít
Kdo jest ten, co řekl Mojžíšovi, jsem kterýž jsem?

I řekl Mojžíš Bohu: Aj, já půjdu k synům Izraelským a dím jim: Bůh otců vašich poslal mne k vám. Řeknou-li mi: Které jest jméno jeho? co jim odpovím?
Lubomír Vít
Odpověď blogérům, kteří hledají v Bibli podvody a rozpory.

Pokud je Bible podvod, tak tím pádem veškerá dizkuse ztrátí účel. Já osobně věřím absolutní inspiraci Svatého Písma, které se samo o sobě prokazuje absolutním souladem Starého Nového Zákona,a vyplněných proroctví.
Lubomír Vít
Velikonoce, nejnesmyslnější křesťanský svátek???

Bože můj, Bože můj, pročež jsi mne opustil? Vzdálils se od spasení mého a od slov naříkání mého." Žalm 22:2.
Lubomír Vít
Jak stará je naše země?

V Bibli nikde nenajdete stáří země. Je mnoho všelijakých spekulací, a výpočtů ale Bible v tomto směru je velice jasná,a není potřeba stále vypočítavat její stáří.
Další články autora |
Vymést Ursulu a její bandu pryč. Jsou to bolševici, tvrdí podnikatel Bernard
Premium Stanislav Bernard je podnikatelskou legendou. Selfmade man, který z ruiny vybudoval momentálně...
Válku vyřeší konec vojenské pomoci, řekl Putin Trumpovi. Probrali hokej i vztahy
Prezidenti Ruska a USA Vladimir Putin a Donald Trump v úterním telefonátu „podrobně a otevřeně“...
Pokuta za dům bez kontroly vytápění. Češi ignorují povinné revize nařízené Bruselem
Premium Bytové domy s patnácti a více byty musí mít kontrolu systémů vytápění. Kdo revizi nemá, vystavuje...
Bombové hrozby v Praze. Policie evakuovala tisíce lidí, odklonila dopravu
V Praze se ve čtvrtek večer uskutečnily masové evakuace kvůli nahlášeným bombám v pražské Lucerně a...
Neblokujte protiruské sankce, udeřil Rubio na Maďary. Ti rázem ustoupili
Americký ministr zahraničí Marco Rubio kontaktoval svůj maďarský protějšek Pétera Szijjárta, aby na...
Muž opakovaně lhal na tísňových linkách záchranářů, je za tím podivná libůstka
Vymyšlenými oznámeními zaměstnával v druhé polovině loňského roku záchranáře osmatřicetiletý muž z...
Další oběť falešného šamana. Za zázračnou „léčbu“ rodiny i psa dala žena půl milionu
Policisté obvinili šestapadesátiletého podvodníka z Chomutovska, který se vydával za šamana a který...
Petr Pavel přijel do Kyjeva. Setká se s Zelenským i ukrajinským premiérem
Český prezident Petr Pavel v pátek ráno dorazil vlakem do Kyjeva, zajel do nemocnice Ochmatdyt a...
Okamura sehnal tři partnery do voleb na kandidátku SPD, vyhnul se tak koalici
Lídr opozičního hnutí SPD Tomio Okamura podepsal memorandum o spolupráci pro letošní volby do...
- Počet článků 302
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1280x