Železná česká suverenita

Od tzv. obnovy české státnosti se republika periodicky zmenšuje: 1938 odpadly Sudety, 1939 Slovensko, 1945 Podkarpatská Rus, 1993 Slovensko podruhé. A co z nás zůstalo v EU (2004) ?

Když vynecháme fundamentální názory na smysl existence české státnosti, protože to bychom se daleko nedostali, zůstane nám hrozba další územní ztráty jako historický fakt. Ve federální Evropě se může ze dne na den stát, že česká územní suverenita bude úradkem komisariátu škrtnuta. Již dnes formální hranice přestanou plnit jakoukoli byrokratickou funkci, což stručně řečeno bude znamenat naprostou prodřízenost obyvatelstva "přeshraničním" zákonným normám, tedy zákonům, vyhláškám a nařízením, která vyhlásil kdosi někde mimo "naše" území. Opět můžeme pominout filozofickou otázku, zda se takový stav věci už dávno nekoná : formálně ještě ne.

Nuže, nyní, cestou k výročí slavného 28. října, pojďme si připomenout, díky čemu a komu dosud nepodléhla naše vlast jhu a knutě cizákově.

Českou suverenitu dneška nehájí více beton a pancíře pohraničních pevnůstek, ale svébytná domácí úroveň infrastruktury.

Pohleďmě do Idosu:

Na cestě ze sudetského Znojma do sudetské Aše strávíte ve vlaku 10 až 16 hodin.

Do sudetského Liberce brázdíte republiku ze Znojma  (440km) 7 až 13 hodin, do Děčína (390km)  8 i 11 hodin. Z Českého Krumlova jste v Liberci (340km)  za 7 či 11 hodin, v moravsko - slezské Ostravě (560km) za 9 hodin.

Napříč republikou ze sudetské Aše do Břeclavi  profrčítě 560km opět za 8 hodin.

Z Marseilles do Bruselu je to 1080km za 5 a půl hodiny, z Vídně do Hamburku 1225 km za 8 hodin (přes Mnichov). A pozor: Přes Prahu (960km, -300km ) jste tamtéž Vindobonou nejdřív za půl dne (12h, +4h).

Z výše uvedených počtů je geopolitický význam českých zemí naprosto evidentní. Strategická váha státu uprostřed Evropy, kde čas plyne dvakrát, třikrát, čytřikrát pomaleji je neoddiskutovatelná.

Díky tajemství české železné dráhy jsme pořád opravdu velká země, s níž se musí počítat.

Země s nejhustší železniční sítí na světě je nejméně tak suverénní, jak pomalá je její železniční doprava.

Naše páteř je z oceli. Ještě nás bruselští cizáci ani berlínští vetřelci neohnuli.

Neprojdou !

 

 

 

 

 

Autor: Michal Vimmer | čtvrtek 17.10.2013 17:45 | karma článku: 12,34 | přečteno: 548x
  • Další články autora

Michal Vimmer

Pojďte, pane premiére

16.4.2024 v 10:51 | Karma: 32,32

Michal Vimmer

V čem je ten vtip

12.4.2024 v 8:47 | Karma: 22,34

Michal Vimmer

Toho si nevšímejte

11.4.2024 v 9:42 | Karma: 28,96

Michal Vimmer

Náš československý problém

8.4.2024 v 9:34 | Karma: 25,11

Michal Vimmer

A zase ten zlý medvěd Pu

19.3.2024 v 15:21 | Karma: 26,59