- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Když už je řeč o železnici, kdo Unás kdy slyšel o německém projektu trati Berlin - Bagdád ?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Bagd%C3%A1dsk%C3%A1_dr%C3%A1ha
Stručně: Sjednocené Německo (1871) se velmi rychle rozvíjelo, ale do závodu o zámořské kolonie nastoupilo s velkým zpožděním. Prostor pro hospodářskou expanzi viděli německé hlavy otevřené na Východě. Ve spojenectví s tehdejší Otomanskou (tureckou) říší si Němci usmysleli obejít na cestě k perské (iránské) ropě britský Suez (Egypt) a získat pozemní přímé spojení koridorem spojeneckých mocností a vazalských států k nevysychajícím ropným studním Mezopotámie, ale také těžební a obchodní koncese v pásmu podél dlouhé trati k teplému oceánu. Tehdy už totiž bylo tak nějak jasné, že pomalým parníkům odzvonilo, že budoucnost patří svižnějšímu dieslu, a že Británie, Královna moří, nebude jen tak přihlížet, jak se jí na středovýchodním dvorku opaluje Němec.
Důvod k válce byl na stole.
http://oilpro.com/post/4759/following-the-tracks-to-war-britain-germany--the-berlin-baghdad-railway
Výsledky známe: Po 1.světové bylo Německo na kolenou, bratrské Rakousko-Uhersko se rozprsklo na hrst "samostatných" státečků, vděčných za svoji existenci USA a Dohodě (UK + Francie), a otomanského spojence (Turecko) zatím obrali vítězové o arabské (ropné) državy. Trať do Bagdádu se nekonala.
Za 20 let se Německo zvedlo, Hitler pospíchal za ropou pod Kavkaz (Čečensko) a k tažení na Východ a vývozu zmaru a zkázy používal polské dráhy.
Jak to dopadlo víme. Od 2.sv. války zůstalo Západní Německo pod tichou americkou okupací. Celý blahobytný Západ se koupal v moři levné ruské, saudské i severomořské ropy a nic nebyl problém, všechno bylo čím dál lepší, nakonec se zbourala i ta Zeď z Berlína na Východ, srolovala se železná opona a nastal čas ... napravovat historické křivdy: Takže došlo k demolici Jugoslávie, Iráku, Sýrie, vzniku Eurozóny se sídlem ve Frankfurtu a Evropa (americké Německo a okolí) se přejmenovala na Schengenský prostor.
Staleté, krví a železem zpečetěné přátelství znovusjednoceného Německa (1990) s Tureckem dostalo novou šanci. Ano, americké Německo 21. století nepotřebuje již ropu ani uran (vždy bylo soběstačné uhlím a větrem), ale právě novou krev orientu.
Vlaky z Východu se vracejí k Berlínu. Stačí jeden pohled na mapu, aby bylo jasné, že Sobotka a jeho lokajská parta nemůžou mít jiné ambice než si vysloužit frčku výpravčího a radostně mávat plácačkou ujíždějícím vlakům plných lidí, které neznáme, nic o nich nevíme, protože jim vůbec nerozumíme. (Vždyť jedním z výstupů zveřejněným po pondělní slavné konferenci Schengen + Turecko je poznatek, že z údajných "syrských uprchlíků" většina vůbec není ze Sýrie (Afgánistán, Irák), ještě loni vedli kosovští Albánci ...) http://vimmer.blog.idnes.cz/c/468787/dobre-organizovany-zlocin.html?ref=viacbloger
Být jen výhybkářem na dráze dějin, jako nějaký Orbán nebo Fico je pro tak snaživého koloťuka nemyslitelné. Hlavně se neoctnout na slepé koleji !
Další články autora |
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!