Jak česká pošta (ne)doručuje balíky

Nevím, jaké máte s českou poštou zkušenosti Vy, já čím dál, tím horší. Jsem na invalidním vozíku a můj manžel také. Z toho důvodu raději nakupujeme přes internet. Jednak je to pohodlnější – nemusíme se zdlouhavě oblékat,

Nevím, jaké máte s českou poštou zkušenosti Vy, já čím dál, tím horší.

Jsem na invalidním vozíku a můj manžel také. Z toho důvodu raději nakupujeme přes internet. Jednak je to pohodlnější – nemusíme se zdlouhavě oblékat, trnout, jestli nás MHD vezme oba naráz, jestli už v autobuse náhodou nějaký jiný vozíčkář nebude, jinak se v takovém případě cesta do města mění někdy i na hodinové cestování na etapy, čekání, domlouvání, hledání se … potom přejíždění z jednoho obchodu do druhého, v obchodech na zemi krabice, všude stojany a mezi tím vším děti, lidé, košíky, občas vám někdo nadá, že zavazíte …a zase jezdit, hledat  …

Kdo to zná, ví, že je to na celý den. K tomu musíte hledat vozíčkářské WC, které není zaskládané, a přitom dostatečně velké (už se vám někdy stalo, že jste se nemohli vlézt do WC, pokud jste za sebou chtěli zavřít dveře? Mně už ano) … A to ještě nemluvím o mých bolavých zádech, která velmi trpí.

A výsledek stejně nejistý – koupíte? – nekoupíte? Seženete – neseženete … Nakonec dilema – mám koupit, co je, nebo to celé absolvovat za pár dní znovu?

Z těchto důvodů volám – sláva internetu! A internetovým obchodům!

V klidu domova, bez stresu se podívám, kdy chci, kam chci, jak dlouho chci, kolik mi moje bolavá záda dovolí, prostě v klidu vyberu, koupím. Potud je vše v pořádku. Problém nastává ve chvíli, kdy není možnost výběru jiného dopravce než česká pošta.

Česká pošta je náš velký problém. Balíky většinou nedoručí, pouze hází do schránky oznámení. Několikrát jsme si stěžovali, vysvětlovali, že jsme vozíčkáři, a tudíž máme velký problém takový balík si vyzvednout na poště a hlavně – jak ho dopravit domů.

Vysvětlovali jsme také, že jsme oba na vozíku, tudíž jsme doma vždy, nebo aspoň jeden z nás, zvláště pokud čekáme balík.  Vyslechli nás, slíbili nápravu, další balík doručili a pak už zase ne.

Po několika letech stížností jsme to vzdali a obrnili se trpělivostí (protože u nás se dovolat na poprvé na poštu je zázrak) a ptali se zda tam nemáme balík a žádali opakované (i když de facto první) doručení zásilky domů.

Nikdy však nevíte, kdy prodejce balík odešle, jestli následující den, nebo za týden. A tady začíná velký problém, pokud vám česká pošta zapomene hodit oznámení o tom, že vám přišel balík, do schránky!

Já měla štěstí v tom, že mě doktor upozornil, že balík s bylinkami byl už dávno odeslaný, takže musí už být na poště. Na můj dotaz na naší poště mi bylo sděleno, že balík tam už dlouho leží a že už ho chtěli poslat zpět! Bez upozornění, bez oznámení! Takže jsem měla štěstí.

To manžel takové štěstí neměl.

Koupil mi přes internetový obchod termohrnek. Zaplatil a čekal. Po měsíci a půl telefonoval prodejci, že už je to hodně dlouho, co se děje. Prodejce mu oznámil, že mu pošta balíček jako nevyzvednutý vrátila. Jenže jak jsme si ho měli vyzvednout, když jsme ani netušili, že je na poště?!

Neříkám, že jiní dopravci nemají chybičky, ale vždy nám pošlou SMS, nebo zavolají, a dá se s nimi domluvit. A ještě nám žádný balíček bez našeho vědomí a bez toho, aby nám oznámili, že přišel, neposlali zpět.

Pokud vím, nejsme jediní, kdo má problémy s českou poštou a doručováním balíků. Podívala jsem se na internetové stránky „stížnost na českou poštu“ a zjistila, že takových stížností je tam mnohem víc.

Co myslíte – pomůže můj dopis ombudsmanovi české pošty?

Odpovědˇ: Slíbili nápravu a asi dvakrát nám i normálně doručili balík. A víc už zase ne.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Věra Schmidová | sobota 7.3.2020 19:50 | karma článku: 34,51 | přečteno: 3646x
  • Další články autora

Věra Schmidová

Cedulka

18.3.2020 v 13:24 | Karma: 0

Věra Schmidová

I to je život

14.3.2020 v 17:55 | Karma: 23,20

Věra Schmidová

Trapas na entou

12.3.2020 v 17:57 | Karma: 30,95

Věra Schmidová

Sláva vlastní blbosti

6.3.2020 v 16:21 | Karma: 17,38