Fuijarah - zimní pohoda v Emirátech

Dovolte , abych se s Vámi podělil o zážitky z našeho pobytu ve Spojených arabských emirátech , v emirátu Fuijarah na pobřeží Ománského zálivu.

V lednu 2021 , uprostřed covidové pandemie , jsme se rozhodli vydat do Spojených arabských emirátů. Naším cílem byl emirát Fuijarah na pobřeží Ománského zálivu. Letěli jsme z Prahy společnosí Fly Dubai, po sedmi hodinách letu jsme šťastně přistáli na letišti v Dubaji. Po splnění všech covidových procedůr jsme nasedli do již připraveného taxi , se kterým jsme absolvovali cca 200 km dlouhou cestu do emirátu Fuijarah , do hotelu Rotana na pobřeží Ománského zálivu. Hotel se nacházel v severní části emirátu Fuijarah nedaleko od města Dibba a též nedaleko severní části Ománu. Cesta vedla převážně po dálnici přes poušť a v závěru též přes pouštní hory.

Cesta poušíí do Fuijarah.
Cesta přes hory do Fuijarah
A jsme na místě - Hotel Rotana Beach resort Fuijarah

Ubytování v hotelu Rotana beach resort bylo velmi luxusní , všechny služby včetně jídla byly na vysoké úrovni. Přes vrcholící covidovou pandemii by hotel z větší části obsazen, převažovali Rusové a místní turisté. Omezení byla minimální, pouze ve vnitřních prostorách byly povinné roušky , venku u bazénu a na pláži nikoliv. Podávání jídla vyřešili tím , že u každého bufetu byl číšník , který vybrané jídlo naservíroval a podal. Počasí bylo velmi příjemné , jasno a 28 stupňů , koupání v moři v bazénech bylo velmi příjemné.

Pláž a zahrada u bazénů
Na pláži
Zahrada s bazény
Pláž
Pohled z hotelového balkónu
Plážová bar

Naproti hotelu nás zaujala zajímavá stavba. Vypadalo to jako historická opravená budova. Po naší návštěvě jsme však od průvodců zjistili, že je to novostavba - muzeum veteránů a též muzeum starých obydlí , ve kterých se žilo na tomto území. Muzeum vybudoval a vlastní ministr financí emirátu Šardžá.

Pohled od hotelu na muzeum veteránů.
Muzeum vetránů
Další ukázky z muzea veteránů
Mezeum veteránů
Muzeum veteránů
Muzeum - ukázka bydlení v poušti
Muzeum - ukázka obydlí

Pobřeží emirátu Fuijarah a Šárdžá - protože jsme chtěli trochu více poznat pobřeží  emirátu Fuijarah a Šardžá , sjednali jsem si proto řidiče na jednodenní výlet. Z našeho hotelu jsme se vydali směrem na jih - cílem bylo stejnojmenné hlavní město emirátu Fuijarah. Cestovali jsme po silnici pod majestátními horami vedle mořského pobřeží , kde se nacházelo mnoho rekreačních komplexů.. První zastávkou byla historická mešita Al Bidya. Je to nejstarší mešita ve Spojených arabských emirátech , je stará kolem 600 let a má velmi zajímavou historii a architekturu.

Al Bidya
Al Bidya - popis
Okolí mešity Al Bidya
Horská scenérie u mešity Al Bidya

Dále jsme pokračovali přes menší kousek pobřeží emirátu Šardžá , projeji jsme výstavním městem Chór Fakkán . Zde bylo vidět mnoho nových výstavních budov, včetně divadla, umělých jezer a vodopádů. Jak nám sdělil náš řidič , emirát Šardžá je velmi bohatý a má prý velmi schopného emíra.

Emirát Šardžá - vodopád ve městě Chór Fakkán
Večerní Chór Fakkán
Město Chór Fakkán

Konečným cílem naší cesty bylo stejnojmenné hlavní město Emirátu Fuijarah. Nejdříve jsme se zastavili v rekonstruované starobylé pevnosti Fuijarah. Zde jsme si též dali v kavárně malé občerstvení. Poté jsme si prohlédli centrum města Fuijarah , které není příliš historické, zajímavostí je americká letecká základna na jednom konci města a obrovské ropné zásobníky na druhém konci města. Do tohoto ropného terminálu směřuje neustále z Perského zálivu nepřetržitá řada obřích tankerů.

Pevnost Fuijarah
Pohled z pevnosti na město Fuijarah
Pohled z pevnosti Fuijarah
Fuijarah cenrum
Zásobníky ropy - Fuijarah

Výlet do Dubaje - se stejným řidičem jsme se vydali na jednodenní výlet do Dubaje. Abychom toto moderní město poznali co nejlépe, rozhodli jsme se chodit pěšky a jezdit metrem. S řidičem jsem se dohodli , že nás vyzvedne na zpáteční cestu pozdě večer. Nejdříve jsme si prošli kolem Greeku a navštívili tržiště Deira Old Soak , poté jsme přejeli dvě stanice metrem do starého města u přístavu a prošli se starobylými uličkami s mnoha muzei (např. Al Maktoun mUseum , Heritage village) , bohužel kvůli covidu uzavřenými. Poté jsme se prošli po druhém břehu Greeku a poobědvali . Nekonec jsme prošli ještě nekolika tržišti. Vrcholným zážitkek pro mě poté byla návštěva místního holiče, kde mě  v přepočtu za 60,-Kč ostříhal , namasíroval a ještě nabídl výbornou kávu - malý zázrak v tehdejší době covidové.

Vjíždíme do Dubaje
Dubaj Greek
Muzea ve staré čtvrti u přístavu
Staré město u přístavu

Souk Dubaj
Národní muzeum Dubaj
Ulice Dubaje

A nakonec jsme si nemohli nechat ujít návštěvu nejvyšší budovy světa Burdž Chalífa a nákupního centra Dubai Mall. Dopravili jsme se tam metrem , které jezdí bez řidičů a je plně automatické. Na Burdž Chalífě jsme byli za soumraku , vyjeli jsme dvěma výtahy až do předposledního ochozu a výhled z věže byl opravdu impozantní. O chrámu konzumu Dubai Mall se nebudu příliš zmiňovat , protože bychom potřebovali několik dnů na prohlídku. Ale večeře ve venkovní restauraci na břehu umělého jezera za probíhajícího ohňostroje byla docela příjemná.

Burdž Chalífa
Večerní Burdž Chalífa
Večerní Dubaj shora

Podvečer před Dubai Mall
Akvárium v Dubai Mall
Dubai Mall

Vstup z metra do Dubai Mall
Jezeru u Dubai Mall

Na závěr shrnutí - Spojené arabské emiráty jsou vyspělá a přátelská země , kde můžete obdivovat především moderní architekturu a též i krásnou přírodu. A pro nás středoevropany je jistě příjemné odjet na chvíli uprostřed zimy k teplému moři.

Fuijarah

Autor: Bohumil Velikovský | pátek 18.3.2022 12:24 | karma článku: 11,57 | přečteno: 231x

Lisabon a Porto

Zimní poznávání historie , památek a okolí dvou největších měst Portugalska. Obě města mají svoje kouzlo a stojí za to strávit tam pár dnů. Portugalci jsou příjemní a pohostinní lidé, hrdí na svou minulost i současnost.

24.2.2023 v 18:29 | Karma: 14,99 | Přečteno: 511x | Diskuse| Cestování

Srí Lanka - zima v tropickém ráji

Silvestr roku 2014 a začátek roku 2015 jsme prožili 15 dnů pohodové dovolené na Srí Lance. Teprve nyní v době velkých problémů obyvatel tohoto ostrova se vracím vzpomínkami zpět. Přeji tomuto ostrovu v budoucnu vše dobré.

16.9.2022 v 18:11 | Karma: 10,18 | Přečteno: 269x | Diskuse| Cestování

Madeira - ostrov věčného jara

V lednu 2019 jsme prožili hezkých deset dnů na portugalském ostrově Madeira. Zde si můžete přečíst pár zážitků a postřehů z tohoto věčně kvetoucího ostrova.

27.8.2022 v 11:52 | Karma: 18,83 | Přečteno: 423x | Diskuse| Cestování

Barcelona a Pyreneje

V září 2019 jsme prožili nezapomenutelnou dovolenou v Barceloně a okolí. Na pár dnů jsme se též vydali autem poznat Pyreneje.

6.4.2022 v 13:38 | Karma: 13,94 | Přečteno: 330x | Diskuse| Cestování

Bohumil Velikovský

Mauritius - pohled na ostrov i mimo turistická centra

Protože již mám nyní dostatek času , vracím se zpět se zážitky a vzpomínkami k naší krásné dovolené na ostrově Mauritius v únoru 2016. Snad některé moje postřehy pomůžou v budoucnu dalším návštěvníkům tohoto ostrova.

31.3.2022 v 16:53 | Karma: 14,45 | Přečteno: 373x | Diskuse| Cestování

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

O menopauze musíme mluvit, burácela herečka Halle Berry před Kapitolem

2. května 2024  21:41

Slavná herečka Halle Berry se zapojila do americké politiky, když podpořila senátorky snažící se o...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  20:58

Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....

Jsem člověk s mnoha zájmy a nejsem netečný ke svému okolí....