- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Rád bych sem přidal fotky, ale na akci jsem nebyl a nechci bez dovolení používat fotky z jiných stránek. Tak se koukněte třeba na tuhle galerii.
Abych tento verš pochopil v kontextu, začal jsem číst od prvního verše, až po desátý. Nicméně verš 18:10 říkal něco úplně jiného: "A hle, mladíci se do jeskyně uchýlili a pravili: „Pane náš, daruj nám od Sebe milosrdenství a připrav nám pro věc naši správné vedení!"
Demonstrující dáma byla zřejmě nedbalá při výrobě transparentu. Nakonec jsem ten verš našel, pod číslem 18:29 - "A rci: "Pravda přichází od Pána vašeho; kdo chce, ať věří, a kdo chce, ať nevěří!" A věru jsme připravili pro nespravedlivé oheň, jenž hustým dýmem je obklopí. A poprosili o pomoc, bude jim pomoženo vodou podobnou kovu roztavenému, jež spálí tváře jejich. A jak odporný to nápoj a jak hnusné to místo pobytu!"
Ten začátek verše "Pravda přichází od pána vašeho" mi příjde hodně manipulativní. A podezřelý. Myslím, že pravda nemá potřebu aby sama sebe označovala za pravdu. To spíš lži mají potřebu samy sebe nazývat pravdou, aby na ně někdo věřil. A celý ten koncept toho, že "Korán je pravda, protože Korán říká, že Korán je pravda" mi příjde absurdní. Stejně tak jako ubrouskové náboženství:
Když se podívám do tafsíru Al-Jalalayn, píše se tam, že "kdo chce ať nevěří" je ????? - "výhružka". Takže ten verš asi znamená něco jako "Seslali jsme ti pravdu, jestli chceš, tak nevěř, ale dopadneš špatně!"
Tafsír Al-Qurtubi říká mnohem explicitněji, že se nejedná o svobodu náboženského vyznání: ???? ??? ?????? ?????? ??? ??????? ??????? ????? ?? ???? ?????? - "A tohle neznamená možnost výběru mezi vírou a nevírou. Je to výhružka." (Zdroj zde. Použil jsem Google Translate)
Když k tomu přidám tento hadís:
"????? ??????? ??????? ????????????" - "Kdokoliv změní své náboženství, zabijte ho" - Ibn Majah 3:20:2535 (sahíh)
Tak mi z toho vychází poselství: "Klidně si nevěř, ale my tě za to zabijeme." Jinak řečeno: "Máš svobodný výběr, ale jestli si nevybereš to, co chceme, tak tě zabijeme." Tohle považuji za pseudo-svobodu. Takovoto "svobodu" má každý člověk v jakkoliv nesvobodném režimu. Opravdová svoboda je když tě nikdo nepronásleduje za tvé svobodné rozhodnutí.
Zatímco předešlý verš byl trošku komplikovaný, tady je to jasňačka. Tafsír Al-Jalalayn jasně říká, že tento verš byl zjeven před příkazem k válce proti nevěřícím. Tento verš byl tedy abrogován verši násilnými.
Nejsem fanouškem ani páličů podporujících Adrianu. Ona si Korán otřela o zadek a pomočila jej - to nezní špatně, to se Koránu možná i líbilo. Potom jej zapálila - je to její kniha, takže nevidím problém, může si s ní dělat co chce. Ale to, že pak říkala, že oddělá každého kdo se jí postaví do cesty, to už je násilná výhružka a nelíbí se mi to, stejně tak jako se mi nelíbí násilí v islámu. Proti islámu jsem především kvůli jeho násilnosti a nechci na svém boji proti násilí podporovat násilí. Myslím, že nejsme v takové fázi, že bychom se museli bránit zbraněma (i když jí to se zbraní sluší). To, co je teď potřeba je minimalizovat muslimskou imigraci a ukazovat pravou tvář islámu.
Další články autora |
INDEX NOSLUŠ s.r.o.
Olomoucký kraj