- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Popsáno hodně trefně. Ano, reforma v podobě RVP a ŠVP opravdu umožnila školám začít vzdělávat hodně jinak. Ale hlavní podporou ze strany MŠMT bylo vzdělávání učitelů a zejména koordinátorů ŠVP v tom, jak do té doby platné osnovy převést do ŠVP a vytvořit nekolikasetstránkové dokumenty zvané ŠVP. Kterým nikdo nerozumí, nikdo je logicky nečte a stejně se podle nich neučí. I když reforma umožnila spojovat předměty do logických celků, vytávřet nové předměty a pracovat jinak, tak na dritvé většině škol najdete matematiku, fyziku, chemii, zeměpis, biologii. Byť se nabízí spojení do přírodních věd a učit věci v souvislostech. A ano cesta k tomu je přes ředitele a potažmo učitelé škol.
Ministerstvo školství je svým působením jeden z nejzbytečnějších úřadů, co u nás máme.
Jak pravil klasik: Školy by měly učit aby to vyhovovalo potřebám žáků na vzdělání, ne aby to vyhovovalo příkazům a nařízením ministerstva.
Problémem je, že žáci potřebu nějakého vzdělávání ještě pořádně necítí a musí jim být vnucováno. To ale určitě nedosáhneme opatřeními ministerstva, nýbrž motivací učitelského sboru a měřením úspěšnosti absolventů. Neškodilo by ani symbolikcé školné.