Děkujeme za pochopení.
J52a14n 83O21n57d97r17o38u31š91e91k
Popsáno hodně trefně. Ano, reforma v podobě RVP a ŠVP opravdu umožnila školám začít vzdělávat hodně jinak. Ale hlavní podporou ze strany MŠMT bylo vzdělávání učitelů a zejména koordinátorů ŠVP v tom, jak do té doby platné osnovy převést do ŠVP a vytvořit nekolikasetstránkové dokumenty zvané ŠVP. Kterým nikdo nerozumí, nikdo je logicky nečte a stejně se podle nich neučí. I když reforma umožnila spojovat předměty do logických celků, vytávřet nové předměty a pracovat jinak, tak na dritvé většině škol najdete matematiku, fyziku, chemii, zeměpis, biologii. Byť se nabízí spojení do přírodních věd a učit věci v souvislostech. A ano cesta k tomu je přes ředitele a potažmo učitelé škol.
J23a89n 22R91á44ž
Ministerstvo školství je svým působením jeden z nejzbytečnějších úřadů, co u nás máme.
Jak pravil klasik: Školy by měly učit aby to vyhovovalo potřebám žáků na vzdělání, ne aby to vyhovovalo příkazům a nařízením ministerstva.
R88i29c51h37a68r31d 90N28e54u91g34e59b93a61u22e67r
Problémem je, že žáci potřebu nějakého vzdělávání ještě pořádně necítí a musí jim být vnucováno. To ale určitě nedosáhneme opatřeními ministerstva, nýbrž motivací učitelského sboru a měřením úspěšnosti absolventů. Neškodilo by ani symbolikcé školné.
- Počet článků 43
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 489x