- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je momentální systém , zodpovědný za vyřizování stížností poškozených maturantů, dostatečný kapacitně a kvalitou? Je schopný kvalifikovaně a efektivně řešit stížnosti od všech studentů, kteří se cítí poškozeni, aniž by se museli prodírat řadou komplikací, překážek a časových prodlev? Jak lze zabezpečit taková vyřizování jen personálně v případě hromadných stížností?
Měly by se zjistit počty a procenta ze všech maturantů, kteří se cítí nespravedlivě ohodnoceni, a kteří to chtějí nějak řešit, a pro takové podniknout rychlé kroky (včetně legislativních, pokud třeba) pro možnost absolvování maturity, či její části, standardním způsobem. Maturitní hodnocení osvědčená v minulosti a tudíž nejlépe srovnatelná s výsledky maturantů minulých let. Nebo lze aplikovat nějakou dodatečnou formu - opravnou, či doplňovací...
Proč např. nenechat posoudit jejich „sporné“ výsledky jejich vlastními kantory…
Hodnocení od vlastních kantorů vyjadřuje více osobní, dlouhodobou znalost studentů, dle vzájemné interakce, a tudíž komplexnější a objektivnější k celkovému posouzení studenta při závěrečné zkoušce.
Ne především tupá práce strojů a jedinců , kteří tvrdí, že umí objektivně posoudit např. kvalitu slohových prací, která bývá tvůrčího charakteru a tudíž velice těžko objektivně posouditelná …
Taková hodnocení navíc testují jen momentální stav studenta, který může být z různých důvodů a v různé míře v době zkoušky indisponován. Tady se pak o komplexnosti a objektivnosti posuzování dá též s úspěchem pochybovat.
Za nedostatečnou odbornost při prosazování takových zásadních změn při maturitách nemohou být penalizováni její hlavní uživatelé, kteří se stali následně obětí, tedy maturanti.
Naši zodpovědní představitelé by měli i zde ukázat, jak rychle a účinně umí zjednat nápravu a tím i nastínit, jak budou následně schopní se postavit k dalším palčivým problémům, které před námi leží, nebo se v nich již zmítáme …
Ted už se na potíže s VV nemohou nijak vymlouvat.
Další články autora |
Dětská sestra a laktační poradkyně Lucia Berešová se pohybuje ve zdravotnictví již 19 let. Přestože se ke studiu střední zdravotnické školy dostala...