Neuvěřitelné emailové pracovní korespondence

Nedávno jsem pracoval v kanceláři jisté firmy a používal firemní mail. Během týdne jsem dostával cca 200 emailů denně. Jak je toto možné? Zjistil jsem, že existují nepsané- divoké- zákony této "nutné" komunikace.

Mate 200 novych emailu...

Tak například. První, co uděláte když přijdete ráno do práce náhodou včas, pošlete komukoliv mail o ničem a jako adresáta dáte i svého vedoucího. Aby věděl. Když přijdete náhodou dřív, pošlete tyto maily dva. To samé platí o konci pracovní doby. Nikdy nesmíte odeslat poslední mail více než 3 minuty před odchodem!

Pokud se někomu náhodou podaří stvořit mail, který obsahuje alspoň jedno rozvité souvětí a navíc je zde šance, že v něm není více než jedna gramatická chyba, odesílá se kromě klienta i celému oddělení. Aby všichni viděli! Typický mail je tedy pro klienta (ten není tak důležitý), mého šéfa, mě (zvýším pocit vlastní důležitosti) a celé oddělení, je- li zpráva s minimem chyb.

Dále zde máme perfektní kolonku Kopie. Tak sem se dá našlehat prakticky kdokoliv. Podařilo se mi k mailu dokonce něco přiložit? Výborně, dáme do Kopie celé vedení, nebo úplně všechny! Zůstal jsem v práci poslední? Dám do Kopie všechny, ať to vidí, jak dřu!

Posílám-li právě ten jeden důležitý email za den, musím dát do kopie všechny, co jsou na stejné pozici jako já a o jednu výše. Dojde-li totiž k průšvihu, je zde krásná obrana, že všichni ostatní mohli též reagovat. Říká se tomu princip kolektivní viny. No a kolektiv se přece nikdy netrestá, jen chválí!

No a pak je v každé firmě tzv. funkce Odrážeče. To je člověk, který sedí na klíčovém postu, kde nejlépe poptává dodavatele. Na jakékoliv prosby, požadavky a rekace reaguje tzv. odrážením. Prostě problém (mail) přepošle na někoho jiného. Zpátky k Vám, na šéfa ve firmě, právnické oddělení, vrátnici, uklízečku... . Odpověď většinou nepřijde a taky je dobře. Tomuto člověku se daří kompletně zahlcovat všechny kolem a když mu padne konec šichty, jde s pocitem dobře odvedené práce domů.

Vyprávěl jsem nedávno kamarádovi o takové zkušenosti. Pozorně mě vyposlechl, pokýval hlavou, zhluboka se napil piva a poradil:  "Takovýho člověka musíš podplatit. Dej mu cokoliv, je jedno co, ale hlavně ať se do toho nese.. . "  A já si doteď myslel, že se podplácí pro to, aby něco ten dotyčný udělal... .

Autor: Martin Úbl | čtvrtek 27.10.2011 13:01 | karma článku: 21,16 | přečteno: 2701x
  • Další články autora

Martin Úbl

Trénink na závody je pro sraby!

22.1.2019 v 13:00 | Karma: 28,33

Martin Úbl

Knižní bestseller letošních Vánoc

20.11.2017 v 13:01 | Karma: 10,93