Děkujeme za pochopení.
M71i85l78a68n 44Š81ť19a42s90t66n76ý
Asi největším kamenem úrazu pro učitele je vysvětlit žákům, že Sověti nás v roce 1945 "osvobodili" tak, že nás na dalších čtyřicet uvrhli do jiné nesvobody, což se jednoznačně ukázalo v roce 1968. Těžko objasnit žákům něco, na co dnes má spousta dospělých (tedy i učitelů) různé názory.
J79o56s12e55f 69N58i24k30l
Je to těžké, souvisí s pojmy jako: geopolitika, boj ideologií, velmoc, hegemon, oblast zájmů, ....
J21o95s21e68f 34N79i15k78l
Základem historie není to co se stalo, ale to co si o tom lidé myslí nebo píší. A výklad učitele je na tom stejně. Historie se s časem různě ohýbá, tak jak je právě potřeba, aby více vyhovovala vládnoucím elitám. Tak tomu bylo vždy a je i v současné době.
R31a91d39e71k 51K25n12ě26ž64í35n10e31k
Taky jste se čtyřicet let snažili
F86i47l88i10p 93V77r30a10c44o16v96s63k90ý
Jsem docela rád, že učím předmět kdy jsou věci dané ( Technika přípravy pokrmů) ....
O14d59s27t53r88a38n12ě87n49ý 60U93ž35i63v53a84t89e44l
J57i91ř60í 33P57r32o67c40h11á84z78k86a
škoda, že dějepis neučí nožička
to by byla hitparáda
J84i42r17i 59B18o96r
Že jsou i mezi učiteli zvláštně myslící jedinci se velmi často můžeme přesvědčovat i tady na blogu.
J66a47n 81Z21i91e67g97l97e38r
Obecně, stále dost učitelů dějepisu chce po žácích historická data, a pokud navíc z doby dávno minulé, je to zvrhlost. Odříkávat nazpaměť historická data bez znalostí souvislosti z dětí dělá cvičené papoušky nikoliv osobnosti. Takoví učitelé jsou škůdci našeho školství.
J15a67n 24M75a25r53e71k
Já bych to nebral tak tragicky. Také jsem ve škole musel šprtat datumy. Dokonce si jeden pamatuju. Rok 1721...ale už jsem zapoměl, co se tahdy stalo.
J48a71n 40Š81i56k
Méně je více. Je otázkou, zda se dnešní učitelé za každou cenu nesnaží splnit osnovy a nacpat mladým do hlavy všechno. Nechápu, proč se učí a chtějí letopočty třeba z období Sámovy říše a potom už studenti nemají sílu poslouchat o roce 1968. Ale obecně si myslím, že je to problém a netýká se zdaleka jen škol, ale i firem, kteří školí vlastní zaměstnance. Nacpat někomu do hlavy kvantum informací není zárukou, že dotyčný bude všechno, co mu bylo nacpáno, ovládat a to i při nejbližší vůli. Dnešní svět vyžaduje jednoduchost pro to, aby člověk byl úspěšný. Co ale chceme ve státě, který nedokáže ani daňový formulář stěsnat na jednu stránku...Hezký den
J11a64r27m85i75l54a 55P28í52c62h46o98v91á
Moderní dějiny se neučily ani za komunistů. Tehdy se učitelé báli cokoli říct, aby nebyli nařčeni z ideologické diverze. Tehdejší módní plky např. o tzv. bratrské pomoci odmítali a pravdu mluvit nemohli. Tak to neučili vůbec, a bylo jedno, že jde o občanskou nauku nebo dějepis. Pro nás třeba dějepis skončil těsně před 1.světovou válkou, a to jsem ho i vystudovala na VŠ. Takže se současným učitelům nedivím, ono to dřív jiné nebylo.
J35a59n 93R62á71ž
Kdo chce dnešní náctileté učit například historii, musí především rozumět tomu, jak myslí.
Pro naprostou většinu je to, co se stalo včera už nezajímavé a co bude zítra nikdo neví, tak proč se tím dnes zabývat. A když je něco z historie náhodou zajímá, najdou si relevantní informace sami za pár vteřin na internetu. Toto poznání mám z diskuzí s kamarády mého vnuka...... a jsou to všichni universitní studenti. Takže učit historii aby to mládež opravdu zaujalo a donutilo o dějinných událostech hlouběji přemýšlet i vnímat souvislosti, je opravdové "učitelské umění", což se naučit na pajdáku nedá.
PS. Při pobytu v USA jsem zjistil, že mám daleko větší přehled a detailní znalosti historie Spojených států, než většina universitně vzdělaných mladých lidí, se kterými jsem se tam potkal a měl možnost hovořit. A s někým, kdo by znal nějak obšírněji dějiny Evropy, jsem se nesetkal vůbec.
J85i18ř62í 42V22o93n45d28r36á50č38e88k
Američani si taknějak představují, že jsou pupek světa a že historie světa je stará nejvýše 500 let, co připlul Kolumbus. Jim stačí znát pár amerických prezidentů. To nepíšu nějak hanlivě. To je prostě holý fakt.
J68i33n48d44ř96i42c20h 29Z91a68p29l95e10t18a11l
Co učit, v jakémkoliv předmětu, to je strašný hlavolam. Ohledně toho otáčení Země kolem Slunce nebo naopak, kdyby jim měl učitel vysvětlit pro rozlišení těch dvou modelů co je to paralaxa hvězd a jaké náročné přístroje jsou třeba pro její detekci, tak v první řadě by tomu nerozuměli ti učitelé, devět z deseti těch dětí, a nic jiného by už v tom pololetí nebrali. Takže to děti dostanou k věření, uslyší, že geocentrický model je jen směšný blud, a lekce kterou se naučí je ta, že je fér zesměšňovat cizí lidi kvůli věcem, o kterých samy vlastně vůbec nic neví
M71a47r56t95i43n 94R49o10h45o69v67s51k33ý
A Vy jste si jist že rozumíte tomu o čem píšete? Co má paralaxa společného s tím, že Země obíhá kolem Slunce a ne naopak?