Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Asi největším kamenem úrazu pro učitele je vysvětlit žákům, že Sověti nás v roce 1945 "osvobodili" tak, že nás na dalších čtyřicet uvrhli do jiné nesvobody, což se jednoznačně ukázalo v roce 1968. Těžko objasnit žákům něco, na co dnes má spousta dospělých (tedy i učitelů) různé názory.

2 0
možnosti
JN

J68o56s86e13f 61N90i53k19l

29. 8. 2023 11:30

Je to těžké, souvisí s pojmy jako: geopolitika, boj ideologií, velmoc, hegemon, oblast zájmů, ....

0 0
možnosti
JN

J81o98s25e93f 60N81i63k39l

28. 8. 2023 20:13

Základem historie není to co se stalo, ale to co si o tom lidé myslí nebo píší. A výklad učitele je na tom stejně. Historie se s časem různě ohýbá, tak jak je právě potřeba, aby více vyhovovala vládnoucím elitám. Tak tomu bylo vždy a je i v současné době.

5 6
možnosti
RK

Taky jste se čtyřicet let snažili

8 1
možnosti
Foto

Jsem docela rád, že učím předmět kdy jsou věci dané ( Technika přípravy pokrmů) ....

3 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 2
možnosti
JP

škoda, že dějepis neučí nožička

to by byla hitparáda

11 2
možnosti
JB

J73i91r33i 54B18o41r

28. 8. 2023 16:43

Že jsou i mezi učiteli zvláštně myslící jedinci se velmi často můžeme přesvědčovat i tady na blogu.

9 0
možnosti
JZ

Obecně, stále dost učitelů dějepisu chce po žácích historická data, a pokud navíc z doby dávno minulé, je to zvrhlost. Odříkávat nazpaměť historická data bez znalostí souvislosti z dětí dělá cvičené papoušky nikoliv osobnosti. Takoví učitelé jsou škůdci našeho školství.

4 0
možnosti
JM

J14a85n 82M38a27r39e10k

28. 8. 2023 18:05

Já bych to nebral tak tragicky. Také jsem ve škole musel šprtat datumy. Dokonce si jeden pamatuju. Rok 1721...ale už jsem zapoměl, co se tahdy stalo.

2 0
možnosti
Foto

J45a75n 59Š75i27k

28. 8. 2023 14:33

Méně je více. Je otázkou, zda se dnešní učitelé za každou cenu nesnaží splnit osnovy a nacpat mladým do hlavy všechno. Nechápu, proč se učí a chtějí letopočty třeba z období Sámovy říše a potom už studenti nemají sílu poslouchat o roce 1968. Ale obecně si myslím, že je to problém a netýká se zdaleka jen škol, ale i firem, kteří školí vlastní zaměstnance. Nacpat někomu do hlavy kvantum informací není zárukou, že dotyčný bude všechno, co mu bylo nacpáno, ovládat a to i při nejbližší vůli. Dnešní svět vyžaduje jednoduchost pro to, aby člověk byl úspěšný. Co ale chceme ve státě, který nedokáže ani daňový formulář stěsnat na jednu stránku...Hezký den

8 0
možnosti
JP

Moderní dějiny se neučily ani za komunistů. Tehdy se učitelé báli cokoli říct, aby nebyli nařčeni z ideologické diverze. Tehdejší módní plky např. o tzv. bratrské pomoci odmítali a pravdu mluvit nemohli. Tak to neučili vůbec, a bylo jedno, že jde o občanskou nauku nebo dějepis. Pro nás třeba dějepis skončil těsně před 1.světovou válkou, a to jsem ho i vystudovala na VŠ. Takže se současným učitelům nedivím, ono to dřív jiné nebylo.

9 0
možnosti
JR

J72a27n 67R21á30ž

28. 8. 2023 14:02

Kdo chce dnešní náctileté učit například historii, musí především rozumět tomu, jak myslí.

Pro naprostou většinu je to, co se stalo včera už nezajímavé a co bude zítra nikdo neví, tak proč se tím dnes zabývat. A když je něco z historie náhodou zajímá, najdou si relevantní informace sami za pár vteřin na internetu. Toto poznání mám z diskuzí s kamarády mého vnuka...... a jsou to všichni universitní studenti. Takže učit historii aby to mládež opravdu zaujalo a donutilo o dějinných událostech hlouběji přemýšlet i vnímat souvislosti, je opravdové "učitelské umění", což se naučit na pajdáku nedá.

PS. Při pobytu v USA jsem zjistil, že mám daleko větší přehled a detailní znalosti historie Spojených států, než většina universitně vzdělaných mladých lidí, se kterými jsem se tam potkal a měl možnost hovořit. A s někým, kdo by znal nějak obšírněji dějiny Evropy, jsem se nesetkal vůbec.

2 0
možnosti
JV

Američani si taknějak představují, že jsou pupek světa a že historie světa je stará nejvýše 500 let, co připlul Kolumbus. Jim stačí znát pár amerických prezidentů. To nepíšu nějak hanlivě. To je prostě holý fakt.

1 0
možnosti
JZ

Co učit, v jakémkoliv předmětu, to je strašný hlavolam. Ohledně toho otáčení Země kolem Slunce nebo naopak, kdyby jim měl učitel vysvětlit pro rozlišení těch dvou modelů co je to paralaxa hvězd a jaké náročné přístroje jsou třeba pro její detekci, tak v první řadě by tomu nerozuměli ti učitelé, devět z deseti těch dětí, a nic jiného by už v tom pololetí nebrali. Takže to děti dostanou k věření, uslyší, že geocentrický model je jen směšný blud, a lekce kterou se naučí je ta, že je fér zesměšňovat cizí lidi kvůli věcem, o kterých samy vlastně vůbec nic neví

0 0
možnosti
MR

A Vy jste si jist že rozumíte tomu o čem píšete? Co má paralaxa společného s tím, že Země obíhá kolem Slunce a ne naopak?

0 0
možnosti