Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

S tím, že znalost spojená s chováním k lidem jiných názorů, kultur, ras či náboženství je duležitejší než nějaká gravitace se naprosto ztotožňuji. Protože udržet sílu našeho národa a čistotu naší rasy je uprostřed moderní evropské dekadence čím dál těžší. Naštěstí nebudeme budovat osnovy pro naše dítka od nuly, protože velcí germánští myslitelé z třicátých a čtyřicátých let minulého století tu velkou práci již začali.

0 0
možnosti
KT

Výchovu a názorový rozhled by si měl člověk nést z rodiny. Pokud je inteligentní a rodinné názory nesouzní s jeho cítěním, dokáže se orientovat sám. Pokud ne, oktrojováním svobodnou bytost nevychováte. Vyrobíte jen dalšího poslušného "svazáka".

Škola má učit a ne vychovávat. Tento názor zastávám proto, že není účelem mít jednotně smýšlející kolektiv občanů, ale různě smýšlející jednotlivce.

Mimochodem afinitu nebo averzi k praktikám jiných těžko vymýtíte, protože jsou zřejmě kromě domácí výchovy podmíněny též společensky mnohdy možná i geneticky.

0 0
možnosti
PB

znalost spojená s chováním k lidem jiných názorů, kultur, ras či náboženství,...

...je slovní paskvil slohově i významově podrazácký už ze své podstaty. Prakticky to znamená "být třídně a ideově uvědomělý".

Znalost spojená??? s chováním čeho koho? sám se svým chováním? znalost, tedy usměrnění svého chování ve jménu něčeho?

Tedy ve zkratce umět se chovat tak, jak mě někdo naprogramuje?

Člověče, komu si myslíte že tady tohle budete cpát? Už jenom to umělé a barokní složení slov a vět vypovídá o nebetyčné aroganci. Vy si vážně myslíte, že takto nafoukle vykonstruovanými větami někoho přesvědčíte o vážnosti a upřímnosti vašich bludů?

Netroufám si tady říct, s čím je vaše znalost spojená, ale s upřímným sdělením určitě ne, to vypadá jinak.

5 0
možnosti
TB

Multikulturalismus není "znalost spojená s chováním k lidem jiných názorů, kultur, ras či náboženství", ale levičácká politická ideologie, kterou vy samozřejmě nadřazujete všemu ostatnímu

7 0
možnosti
Foto

To se pane Bezděku mýlíte. Multikulturalismus, tak jak by měl být prezentován dětem, je fenomén starý jako lidstvo samo a prolíná se prakticky se všemi lidskými činnostmi . Je to i ideologie projevující se mimo jiné určitými podobami sociálního inženýrství, ale nemyslím si, že tohle chce někdo vyučovat na základní škole. A pokud náhodou ano, je třeba mu v tom zabránit, což asi udělá každý soudný člověk.

Už jsem to zde psal, mnoho lidí si principy multikulturalismu představuje tak, jak si ubytovat džihádisty v domě a jako propagaci Black Lives Matter, ale on je multikulturalismus obsažen i v tom, že jsou kulturní rozdíly mezi Prahou a severní Moravou, severní a jižní Evropou, mezi katolíky a protestanty, muslimy a židy, Eskymáky a Papuánci.

0 0
možnosti
JN

J89o41s12e41f 38N73i60k91l

15. 2. 2021 18:52

Možná i kuchařka by mohla vařit jen z čisté vody?:-P Není nad čistou tabuli. To jak šel pomocník třikrát pro žebřík, protože neznal Pythagora...;-D

1 0
možnosti
VB

Proč zrovna kulturologie? Proč ne hudebka, kreslení, historie, občanka. Stejně tak lze spoustu témat kulturologie probírat v dějepise, přírodních vědách, češtině, při výuce cizích jazyků, zeměpise, ....A proč ne sociologie, filozofie, .... Chápu, že jde o vyvážený poměr mezi tzv. STEM disciplínami, které momentálně podporují téměř všechny státy, a humanitními obory. Ale snaha vyloučit z učebnic fyziky Newtonovy zákony a Ohmův zákon, to je jako učit novodobé dějiny ČR bez Havla. Totální úlet. Zvláště pokud jde o pochopení principů.

A ještě poznámka - s tou kapilární elevací je to taky kapku složitější:

https://www.scientificamerican.com/article/how-do-large-trees-such-a/

1 0
možnosti
Foto

V článku se snažím prezentovat názor, že to stejné není a také v tomto smyslu argumentuji. .

Možná, že je problém pouze v tom, že si noho lidí představuje, že kulturologie je výuka islámu a politické korektnosti a a multikulturalismus je o tom, jak si ubytovat džihádisty v domě a propagace Black Lives Matter.

Hudebka, kreslení, historie, občanka, filosofie to jsou předměty, které může zahrnovat ona "kulturologie", které můžeme třeba říkat úvod do společenských věd.

0 0
možnosti
EK

Přírodní vědy se vyučují ještě málo. Na základkách se fyzika nebo biologie strčí jako nedůležitý předmět někam do odpoledních hodin po tělocviku a páni rodiče k nim přistupují stylem "k čemu to budou potřebovat". Potom se nedivte, že dnešní humanitně vystudovaní mladí muži a ženy chtějí řídit společnost, jako by žádné přírodní zákony neplatily.

5 0
možnosti
Foto

Nezlobte se, to je takové plácnutí do vody, emoce či pocit, pro které se těžko hledá relevantní argument, což je patrné z toho, že žádný ani neuvádíte.

Respekt k přírodě a poznaným zákonitostem se nezakládá jen na tom, že tyto zákonitosti umíme řádně vysvětlit. To je jako se domnívat , že etické principy, které definují náboženství, mohou ctít jen lidé, kteří věří v boha a studují Bibli a jiné příslušné náboženské knihy.

0 0
možnosti

To, co jsem se kdysi ve škole naučil z matematiky a fyziky, je platné dodnes a bude platné i v budoucnu.

Naproti tomu to, co bylo za normalizace vyučováno v hodinách "společenských věd"... no, původně jsem chtěl napsat, že dnes se jistě učí něco naprosto jiného, ovšem když se nad tím člověk hlouběji zamyslí, tak se vlastně změnila jen terminologie, zatímco podstata obou ideologií se v zásadě příliš neliší: internacionalismus, omezená suverenita, "positivní" diskriminace...

9 0
možnosti
Foto

Já přeci nezpochybňuji, že základní principy, matematiky, fyziky či chemie stále platí, to je zcela mimo, co jsem chtěl vyjádřit. A je také pochopitelné, že se daleko více mění společenské přístupy a normy. Ve své podstatě tímto svým vyjádřením podporujete moji argumentaci. To, co je dané a neměnné, stačí respektovat, poznávat a učit se je nutné spíše to, co se mění a na co musí člověk reagovat v reálném životě.

0 0
možnosti
Foto

Síla je polovina mámy (F=ma) není určitě nic k nezapamatování. A aby tomu nebylo málo, tak já dětem na svých kroužcích vyprávím i o zákonech Einsteinových! To proto, že takové věci, jako časová dilatace nebo zakřivený časoprostor je něco, co je pro ně zajímavé a burcuje to i jejich fantazii. Ještě štěstí, že na svých kroužcích se nemusím řídit žádnými někým zavedenými osnovami, ale jejich program si vymýšlám sám, a to tak, aby to bavilo jak děti, tak mne.

4 0
možnosti
Foto

Souhlasím s vámi, že fajn rozvíjet fantazii a s tím i znalosti dětí v jakémkoli vědním (a ne jen vědním) oboru. V rámci zájmové činnosti to není problém, protože je to věc volby, stejně jako v případě nějaké odborné školy. Diskutovaným problémem je, jak postavit a vyvážit standard základního vzdělání.

0 0
možnosti
JS

Naprostý souhlas s tím vyváženým prostorem. Za katastrofu, ale považuji to, když jedna část toho prostoru se začne považovat za určující a snaží se diktovat všem.

0 0
možnosti
Foto

Máte pocit, že jedna část toho prostoru se začne považovat za určující a snaží se diktovat všem? Já mám pocit, že jsou pouze lidé, kteří neúměrně preferují to či ono.

0 0
možnosti