Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AL

Klídek, Pepu znám, je to dobrý šofér, ale jinak je třikrát podivuhodný a rozhodně se s ním nenudíte. Na obci o tom vědí své :-)))

0 0
možnosti
Foto

A jak je na tom Aleš?

0 0
možnosti
ES

Jsem učitelka a pokládám inkluzi žáků duševně nezpůsobilých k běžnému vzdělávání za útok na práva těch nadaných. Jde podle vás o relevantní názor?

9 0
možnosti
Foto

Řekl bych, že jediný obecně akceptovatelný názor pedagoga potažmo uvažujícího člověka je ten, že inkluze může být prováděna dobře nebo špatně a vytvářet z tohoto politikum je zcela zavrženíhodné. Odborná diskuse, a věřte, že o tom něco vím a mám s tím zcela osobní zkušenost, se vede o míře inkluze v souvislosti s možnostmi školy a s potřebami inkludovaných a ostatních žáků, a to právě v tom smyslu, aby nikdo nebyl poškozen. Konkrétně řečeno, je pitomost inkludovat těžké autisty a děti s těžkým Downovým syndromem a stejnou pitomostí je poslat dítě s lehkým syndromem dětské obrny do nějaké speciální školy. Rozumní zřizovatelé a ředitelé škol si takto počínali daleko dříve, než stát něco takového slavně vyhlásil.

2 0
možnosti
KE

Ve svém blogu uvádíte: "Hodnocení školské inkluze jako systému je určeno pedagogům, lékařům a psychologům, tedy pouze odborníkům."

Ten, který je na plakátě s Okamurou:

Mgr. Bc. Tomáš Anderle, MBA, LL. M.

Ředitel Střední školy Gemini Brno (internátní střední škola určená pro žáky se zdravotním postižením).

Myslíte, že ten by mohl hodnotit?

6 0
možnosti
Foto

Ten by se k tomu jistě měl v rámci odborné diskuse vyjadřovat, tím spíše je zarážející, že se nechal vyfotit a vyvěsit s Okamurou a s hloupým paušalizujícím textem, apropo viděl jste toho člověka v televizi? Mě přišel tak, že nebyl dostatečně inkludován.

1 0
možnosti
Foto

Karma.R^

To co u nás s velkou slávou bylo zavedeno jako novinka je běžný standard v mnoha vyspělých zemích a zejména v těch ve kterých mají vysokou úroveň školství,

Inkluze je prostě normální stav kdy společnost se snaží poskytnout všem o nejlepší podmínky pro vzdělání. Nenormální je segregovat postižené, hůře vzdělatelné nebo třeba jen plačtivé děti do nějakých zvláštních škol.

Škodí to jak jim tak těm "standardním" dětem, které pak mohou nabýt dojmu, že postižení jsou nějak méněcení.

0 15
možnosti
PK

No, já na základě zkušeností kamarádů a známých jejichž dětí jsou přítomni této změně mám jiný názor.

Jedno vyjádření z tisku za všechny: ,,Idea inkluze vychází z toho, že všechny děti budou stačít stejnému školnímu tempu, a že všechny děti si spolu budou rozumět. Zeptejte se těch, kdo jsou u toho v praxi. Trpí všichni, a lžeme si stále, jak to byl skvělý nápad. Nebyl. Musíme si přiznat, že jsou děti chytré, méně chytré, hloupější (ale zase třeba jinak nadané), děti bohužel mentálně či fyzicky postižené - všechny si zaslouží naši péči, ale ne nutně všechny musí být vzdělávány vedle sebe. Chytré to brzdí, pomalejší to rychlejšími neudělá, a všechny nepotřebují prostě stejné vědomosti. Poskytnout různým dětem různé formy vzdělávání, které plně rozvinou jejich talenty, nebo jejich jiný um, je rozumné. Inkluze je nerozumný experiment, který nefunguje".

14 2
možnosti